Skocz do zawartości

[4500-6000] Fitness - miasto, las


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

to mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie. Od jakiegoś czasu szukam roweru, którym będę mógł jeździć w miarę wygodnie i szybko na trasach 30-50km. Wkoło raczej płasko (wlkp.), jakieś pagórki - zjazdy podjazdy - ale bez ekstremów. Przeważnie asfalt (trochę dziurawy), kostka brukowa, od czasu do czasu jakieś leśne drogi. 
poszukiwania zacząłem od crossa (Np. Trek DS 3) ale im dłużej czytałem tym bardziej skłaniałem się w stronę fitnessa.

Niestety im dłużej czytam, tym większy mętlik w głowie, bo sztywne osie, bo hollowtech, bo napęd 2xx…

chyba najbliżej do wymagań wypada:

https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-4-0/p/200213?color=322032-200213

ale raczej już nie dostępny. Kolejny typ, to:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/urban-fitness/fitness/quick/quick-1-c31100m

Ale z tylu chyba nie ma sztywnej osi?

Czy znacie coś jeszcze w podobnym budżecie? (Oczywiście im tańsze tym lepsze, jednak przy komponentach chociaż ze średniej półki ;)).

Gwoli formalności 184cm/72kg żywej wagi ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będziesz jeździł szybko po bardzo nierównym terenie waląc w kamienie i korzenie to nie zauważysz korzyści ze sztywnych osi - przynajmniej ja się nigdy nie spotkałem że zgięciem osi QR przy normalnej jeździe.Z mantry "sztywne osie, widelec powietrzny, hydrauliczne hamulce tarczowe uważam za bardzo wskazane uważam to ostatnie, pozostałe mogą ale nie muszą być do jazdy po szosie i drogach leśnych i polnych.

Edytowane przez PiotrWie
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, zuczek7 napisał:

co do Giant, to chciałbym coś z troche lepszym osprzętem ;) bo pewnie prędko nie bede zmieniał

Jedyne do czego można się ewentualnie przyczepić, to osie QR, ale jak nie zamierzasz często ściągać kół, to nie jest to duży minus. Pisząc osprzęt pewnie masz na myśli napęd, acera i alivio to nie szczyt techniki, ale ten rower kupisz poniżej 4 tyś. więc jest adekwatny do ceny, do reszty nie można się przyczepić. No a napęd, jak okaże się że jest niewystarczający, to można po kolei sobie go ulepszyć i przejść np. na Deore 2x10, nie będą to jakieś kosmiczne pieniądze. 

 

9 godzin temu, zuczek7 napisał:

Tego Marina też już widziałem, szkoda, że nie ma napędu 2xx.

Co do Marina, to jeżeli weźmiesz pod uwage DSX 2, to napęd chyba nie jest wadą w końcu to 1x12. Nie wiem jak mocną masz nogę, bo tylko brak twardszego przełożenia może być ograniczeniem, choć 42x11 do w miarę sprawnej jazdy po płaskim w zupełności powinno wystarczyć. 

A czy DSX jest bliżej mtb czy fitness, to wg mnie jest to idealny przykład "gravela z płaską kierownicą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quick Disc jest bardzo fajny o ile dostaniesz go w dobrej cenie bo normalnie jest przesadnie drogi. Za to na plus będą:

bardzo lekka rama (poza tym ładnie wykończona), hydrauliczne hamulce, punkty montażowe pod błotniki i bagażnik, prześwit na opony co najmniej 40mm, koła na 32 szprychach.

Co ciekawe wszystkie napisy i wzory na ramie są odblaskowe.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę polecić Cube - dawniej SL Road (jeszcze są gdzieniegdzie w sprzedaży), teraz, chyba od roku, Nulane. Są różne modele na różnych grupach osprzętu od Clarisa po karbonową ramę i Ultegrę. Bardzo fajną opcją jest SL Road Pro / Nulane Pro na GRX 2x10. Oczywiście wszystkie mają karbonowe widelce (poza podstawową wersją na Clarisie) i hamulce hydrauliczne i mieszczą szersze opony, fabrycznie 40c. Nie wiem jak teraz ze sztywnymi osiami bo te starsze, czyli SL Road chyba nie miały, przynajmniej mój SL Road na Clarisie nie ma

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2023 o 12:20, Greg1 napisał:

Ja ze swojej strony mogę polecić Cube - dawniej SL Road (jeszcze są gdzieniegdzie w sprzedaży), teraz, chyba od roku, Nulane. Są różne modele na różnych grupach osprzętu od Clarisa po karbonową ramę i Ultegrę. Bardzo fajną opcją jest SL Road Pro / Nulane Pro na GRX 2x10. Oczywiście wszystkie mają karbonowe widelce (poza podstawową wersją na Clarisie) i hamulce hydrauliczne i mieszczą szersze opony, fabrycznie 40c. Nie wiem jak teraz ze sztywnymi osiami bo te starsze, czyli SL Road chyba nie miały, przynajmniej mój SL Road na Clarisie nie ma

Mam SL Road Pro 2022 na GRX 400 i potwierdzam, są sztywne osie.

Ogolnie bardzo fajny i zwrotny rowerek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...