Skocz do zawartości

[Szosa] Pierwsza szosa


Plebaniaa

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka wszystkim!
Dotychczas jeździłem trochę na rowerze(stary scott atacama), ostatnio jak była pogoda to nawet udało się wypaść co drugi dzień na ponad godzinkę żeby objechać okolice raczej spokojnym tempem. Tak z miesiąc/dwa mieś, temu przejechałem się na szosie kuzyna i na tyle mi się spodobało(pozycja, jednak kierownica baranek jest bardzo wygodna i daje sporo chwytów, prędkość i ogólna charakterystyka jazdy, bardziej sportowa względem starego hardtaila), że postanowiłem sam sobie jakąś ogarnąć. Budżet ~3500-4000pln, mam 184cm +/-1cm wzrostu i przekrok ~89-90cm. Przepatrzyłem dosyć sporo ofert na olx z okolicy i poczytałem trochę to forum i chyba najlepszy stosunek jakość wyposażenia-cena mają te dwa:
https://www.olx.pl/d/oferta/fvat23-wszystkie-rozmiary-ultegra-r8000-dt-swiss-centurion-hyperdrive-CID767-IDWndRU.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=7
https://www.olx.pl/d/oferta/fvat23-wszystkie-rozmiary-centurion-gigadrive-full-carbon-ultegra-dt-CID767-IDW80Rp.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=1 800pln droższy

+https://www.olx.pl/d/oferta/bmc-teammachine-alr-01-shimano-105-rozmiar-57-CID767-IDWEyTD.html?reason=seller_profile 
+https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-synapse-disc-r54-ultegra-105-CID767-IDOI5T6.html?reason=seller_profile 

Za pomocą google lens znalazłem, że bmc może być nawet z 2015 roku, centurion 2017, cannondale 2017. Cannondale też ma tarczowe hamulce ale prześwit raczej taki średni więc i tak nie ma zbytnio możliwości wpakowania większej opony w razie czego co byłoby jakimś tam plusem. Najchętniej wziąłbym już tego cannondale'a żeby móc zobaczyć na żywo ale rama w rozmiarze 54 chyba byłaby za mała jak dla mnie. BMC kusi ceną ale hyperdrive ma lepszy w teorii sprzęt i gdzieś wyczytałem na forum, że były z wypożyczalni w Szwajcarii i raczej nie były ostro zajeżdżane, dodatkowo sprzedawca wystawia fakture vat. Gigadrive co prawda kosztuje te 800pln więcej(byłbym w stanie coś tam odłożyć z następnej wypłaty) i ma karbonową ramę, jednakże nie wiem czy nie lepiej byłoby to zainwestować w coś innego np. lepsze oświetlenie / buty / fajne okulary albo spodenki z wkładką. Dodatkowo tak jak patrzyłem po obręczach to RR585(gigadrive) względem RR511(hyperdrive) są cięższe ale może być tak przez nieumiejętność znalezienia egzemplarzy o takich samych parametrach, przy droższym gigadrive sprzedający też nie chwali się ultegrą r8000 jak w tańszym hyperdrive, (korba ma trochę inaczej umiejscowiony napis więc może jest to starsza generacja?).

Jestem z okolic Tarnowa więc jak ktoś siedzi w rynku rowerów używanych może bardziej niż ja i znalazł coś lepszego to chętnie też zerknąłbym okiem :).

Pozdrawiam :D 

Szybki Edit: Jaki rozmiar według was byłby najlepszy w przypadku hyperdrive/gigadrive 56 czy 58? (Wzrost: 184cm +/-1cm,  przekrok ~89-90cm)

Edytowane przez Plebaniaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gigadrive - ultegra r6800

hyperdrive - ultegra r8000

Cytat

Cannondale też ma tarczowe hamulce ale prześwit raczej taki średni więc i tak nie ma zbytnio możliwości wpakowania większej opony w razie czego co byłoby jakimś tam plusem.

Jak chcesz mieć możliwość wrzucenia szerszej opony to kup coś takiego https://www.olx.pl/d/oferta/cube-105-hydraulika-wysylka-CID767-IDTXtzC.html

Cytat

Szybki Edit: Jaki rozmiar według was byłby najlepszy w przypadku hyperdrive/gigadrive 56 czy 58? (Wzrost: 184cm +/-1cm,  przekrok ~89-90cm)

56, masz stosunkowo duży przekrok (więc automatycznie krótszy tułów) i 58 będzie za długi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między R8000 a R6800 jest spora różnica? Czy kwestia tego, że przyszedł czas na nową generacje przez marketing?

Jeśli chodzi o możliwość wrzucenia szerszej opony to nie mam zbytnio parcia, drogi mam raczej dobre, ścieżek sporo w dodatku blisko wjazd na velo, bardziej chodziłoby, że w przyszłości jakby potencjalnie mi się zachciało jakiegoś lekkiego gravelu to miałbym opcje. 

Co do rozmiaru dzięki wielkie :)

A jeszcze dwa pytania: Czy warto dopłacać i brać karbon? W sensie czy jest jakoś bardzo wygodniejszy albo trwalszy? Tyle co przejechałem się na szosie kuzyna no to można stwierdzić, że była lekka i pewnie przez to fajnie się prowadziła ale bardziej przez to, że był to jakiś topowy karbon i naładowany gdzie tylko się dało(wagowo była coś pod 7kg), a w przypadku Gigadrive ze względu na cenę to zgaduje, że jest raczej jest to tańszy kompozyt. I drugie pytanie - pod dual pivota wchodzi opona 28c?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Między R8000 a R6800 jest spora różnica? Czy kwestia tego, że przyszedł czas na nową generacje przez marketing?

Zmieniony design, lepsze tylne przerzutki obsługujące kasety o szerszym zakresie. Przede wszystkim w r8000 pojawiła się "grupowa" hydraulika ale to akurat tematu centurionów nie dotyczy

Cytat

Czy warto dopłacać i brać karbon? W sensie czy jest jakoś bardzo wygodniejszy albo trwalszy?

Przede wszystkim jest lżejszy i niby lepiej tłumi drgania

Cytat

a w przypadku Gigadrive ze względu na cenę to zgaduje, że jest raczej jest to tańszy kompozyt

W miarę lekka (nie superlekka) rama waży około 900-1000g, "standardowa" około 1300g. Jest masa innych elementów wpływających na wagę końcową roweru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro karbon lepiej tłumi drgania to czy warto twoim zdaniem dopłacić te 800pln do karbonu?

Na szybkie rowery znalazłem jeszcze dwie opcje:

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-sle-105/

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-comp-105-2023/

Co ty byś osobiście wybrał 105 romagna z 5 letnią gwarancją na rame czy tego używanego centuriona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie!

Sorki, że tak męczę temat ale jeszcze jedno ostatnie pytanie dotyczące rynku rowerów, zimą sklepy wypełniają się wyprzedażami, a jak to wygląda w przypadku używek i jeszcze w tych czasach jakich żyjemy, raczej nie ma co liczyć na to, że ceny spadną poza sezon lub całkiem? 

Z góry dzięki za wszystkie informacje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kogoś ciśnie na sprzedaż to masz pole do negocjacji, jeśli nie to wiele nie ugrasz, kwestia szczęścia i desperacji sprzedawcy. Np. ogłoszenie o sprzedaży mojego roweru wisi już dłuuuuuuugo a mi to w sumie lata, sprzeda się to się sprzeda, nie to nie, za bezcen nie oddam, mogę sobie na ścianie powiesić

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...