Skocz do zawartości

[Amortyzator] Smarowanie goleni amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

@Sziva ciekawa uwaga🤔właśnie zrobiłem serwis nowego RS Judy Silver TK, (gąbki były suche) zgodnie z instrukcją wlałem po 5 ml oleju do dolnych lag i zacząłem się zastanawiać jaką rolę on pełni w rowerze, który cały czas stoi na kołach a olej jest na samym dole dolnych lag, co on smaruje ?

Przy okazji mam pytanie czy mogę wlać zalecane 2 ml oleju 5WT Foxa zamiast RS do sprężyny powietrznej ?

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wlać olej 5WT, to nie ma większego znaczenia czy to Fox czy RS.

Ja np. kupuje płyn hamulcowy DOT 5.1 na stacji benzynowej i płacę za dużą bańkę tyle, ile w sklepie rowerowym za małą flaszkę. Hamulce działają identycznie na jednym i drugim, gdyż najważniejsze w nim jest to, że jest to DOT 5.1 :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No, taki baniak to musi starczać na bardzo długo. Niestety 5wt nie równe innym 5wt. Tzn. co producent to inna lepkość w danej temp. Czy środki typu bruxox mają sens? Może tylko w zaniedbanych amorkach, jak się je serwisuje to robią tyle dobrego że wyciągają syf spod uszczelek i być może minimalnie poprawiają ślizg. Osobiście jeżdżę z neoprenem. Jakoś tak jeździłem bez i amor zostawiał ślady oleju na goleniach (pewnie od uszczelek). W mokrych warunkach ma to już naprawdę dużo sensu. Ten olej od uszczelek nie jest wieczny. Woda po odpowiednio długim czasie jazdy w mokrych warunkach po prostu wypłucze cały olej. Miałem okazję widzieć zaniedbany firmowy amor. Kiepsko się to uginało... być może olej na uszczelkach zniknął i woda zrobiła swoje w środku? Wiadomo, serwis jest potrzebny... no ale nie bez powodu producenci amorków zalecają skrócenie interwału o połowę w przypadku mokrych warunków jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RS, FOX i Manitou woda do środka się nie dostanie nawet jeśli przeciągniesz interwały 4-krotnie.

Zasada działania uszczelek kurzowych jest taka, że jeśli są sprawne to na zewnątrz wydostaje się tylko nadmiar smaru, który jest nałożony pod górną wargą. Po 2-3 jazdach powinno być już sucho.

Brunox włazi pod uszczelkę więc przyspiesza wypłukiwanie tego smaru a dodatkowo przedostaje się jeszcze niżej i stopniowo rozcieńcza olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...