Scoobek Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 W środowisku rowerowym widzę zamieszanie jeśli chodzi o konserwację przedniego amortyzatora, a konkretnie goleni. Są sztyfty, spraye, więc wreszcie smarować, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ador Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 (edytowane) Wytrzeć po jeździe ściereczką np. z mikrofibry i wystarczy , jeżeli golenie są mocno ubrudzone pędzelek i ciepła woda. Edytowane 6 Sierpnia 2023 przez Ador 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 One się same smarują wchodząc w dolne „golenie „ przez uszczelki kurzowe poprzez gąbki smarujące jeszcze pomiędzy powinien być smar , podstawa żeby górne golenie były czyste , czyścić i dbać jak post wyżej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 No i regularny serwis wedle zaleceń producenta. Wszystkie środki do smarowania z zewnątrz to wyciąganie kasy od jeleni a często też robią więcej złego niż dobrego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sziva Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Zamiast smarować z zewnątrz, lepiej jest dbać o czystość goleni i przed jazdą ustawić rower na np. pół godziny do góry nogami, żeby gąbki w uszczelkach nasączyły się olejem, który znajduje się w amortyzatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 (edytowane) @Sziva ciekawa uwaga🤔właśnie zrobiłem serwis nowego RS Judy Silver TK, (gąbki były suche) zgodnie z instrukcją wlałem po 5 ml oleju do dolnych lag i zacząłem się zastanawiać jaką rolę on pełni w rowerze, który cały czas stoi na kołach a olej jest na samym dole dolnych lag, co on smaruje ? Przy okazji mam pytanie czy mogę wlać zalecane 2 ml oleju 5WT Foxa zamiast RS do sprężyny powietrznej ? Edytowane 6 Sierpnia 2023 przez Kettler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Możesz. Odnośnie oleju smarującego - w zamyśle producenta podczas jazdy w terenie olej się rozbryzguje i lepi do goleni. Tym sposobem film olejowy smaruje dolny ślizg a nawet odrobinę górny ;). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sziva Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Jeśli masz wlać olej 5WT, to nie ma większego znaczenia czy to Fox czy RS. Ja np. kupuje płyn hamulcowy DOT 5.1 na stacji benzynowej i płacę za dużą bańkę tyle, ile w sklepie rowerowym za małą flaszkę. Hamulce działają identycznie na jednym i drugim, gdyż najważniejsze w nim jest to, że jest to DOT 5.1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2023 No, taki baniak to musi starczać na bardzo długo. Niestety 5wt nie równe innym 5wt. Tzn. co producent to inna lepkość w danej temp. Czy środki typu bruxox mają sens? Może tylko w zaniedbanych amorkach, jak się je serwisuje to robią tyle dobrego że wyciągają syf spod uszczelek i być może minimalnie poprawiają ślizg. Osobiście jeżdżę z neoprenem. Jakoś tak jeździłem bez i amor zostawiał ślady oleju na goleniach (pewnie od uszczelek). W mokrych warunkach ma to już naprawdę dużo sensu. Ten olej od uszczelek nie jest wieczny. Woda po odpowiednio długim czasie jazdy w mokrych warunkach po prostu wypłucze cały olej. Miałem okazję widzieć zaniedbany firmowy amor. Kiepsko się to uginało... być może olej na uszczelkach zniknął i woda zrobiła swoje w środku? Wiadomo, serwis jest potrzebny... no ale nie bez powodu producenci amorków zalecają skrócenie interwału o połowę w przypadku mokrych warunków jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 W RS, FOX i Manitou woda do środka się nie dostanie nawet jeśli przeciągniesz interwały 4-krotnie. Zasada działania uszczelek kurzowych jest taka, że jeśli są sprawne to na zewnątrz wydostaje się tylko nadmiar smaru, który jest nałożony pod górną wargą. Po 2-3 jazdach powinno być już sucho. Brunox włazi pod uszczelkę więc przyspiesza wypłukiwanie tego smaru a dodatkowo przedostaje się jeszcze niżej i stopniowo rozcieńcza olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.