Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] problem po wymianie napędu


Decadent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów rowerowców.

W moim rowerze cross/trekking wymieniłem cały napęd poza przerzutką tylną, przeszedłem z 8 biegów na 9 biegów (zmiana korby, kasety, manetek i łańcucha).

Wyregulowałem wszystko książkowo, niestety tylna przerzutka ACERA T3000 działa fatalnie. Z 8 na 7 nie wrzuca, wszystkie pozostałe biegi wchodzą, ale generalnie bardzo kiepsko. Przy zmianie jest głośno i napęd rzęzi. Przerzutka tylną kupowałem nową i spisywała się przez 2 lata na 8 biegach bez zarzutu....

Co jest grane ? Męczę się z tym od kilku dni... Przednią przerzutkę ustawiłem bardzo szybko, działa świetnie (deore fd m591). Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu najprostsza rzecz jaką jest regulacja tylnej przerzutki okazała się nie do przejścia... A może przerzutka jest dziadowska i tyle ? Nie da się ustawić tak, żeby dobrze działało na każdym biegu - albo wysokie biegi dobrze, a niskie biegi źle, albo odwrotnie...

Hak przerzutki jeszcze przed zmianą napędu sprawdzałem i lekko naprostowałem.. (domowym sposobem z użyciem starej ośki piasty). Wykluczam krzywy hak.

Linkę wymieniłem na nową, posmarowałem....

Edytowane przez Decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie sa komponenty napędu, przede wszystkim kaseta i łańcuch.

Konkretnie: model i rozpiętość kasety.

Jak dobrałeś długość łańcucha?

Daj fotkę jak wygląda oddalenie kółka przerzutki od największej zębatki kasety.

Bez tych szczegółów dostaniesz milion odpowiedzi, które będą strzałami na ślepo.

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - może to zjedzone kółko górne przerzutki taki efekt daje?

 

Po drugie - może to krzywy hak? Skoro masz kilka rowerów, to weź od któregoś przednie koło na QR. Odkręć tę przerzutkę od haka a w jej miejsce zapnij to przednie koło. I sprawdź, czy w każdej płaszczyźnie jest równolegle względem tylnego koła w rowerze. Bo objaw jaki opisujesz wskazuje też na krzywy hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem, że lekko krzywy hak na 90 procent wyeliminiwakem. Jak go prostowałem to miałem jeszcze napęd 8s, a po naprostowaniu różnica była minimalna w jakości przerzucania. Jak zmieniłem na 9s jest dramat.

Przerzutka, w tym kółka są jak nowe.

Czyżby 9s było takie kłopotliwe? Jeden rower złożyłem na 7s, a drugi szosowy na campagnolo. CHodzą lepiej niż ten problemowy kupiony w sklepie jako cały,. Została od momentu zakupu tylko rama, już wszystko w nim wymieniłem.

Edytowane przez Decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 9-rzędowy jest na pewno nieco bardziej wrażliwy na wszelkie problemy z hakiem, linkami, pancerzami, bo mniejsze są odległości między zębatkami, ale czy aż tak? Nie wiem, może jest jakiś problem z kasetą (jakiś fabyczny zadzior na zębatce, krzywy ząb?), a może ten łańcuch Wipperman nie dogaduje się z kasetą (nigdy łańcuchów tej marki nie miałem).

Linki dałeś nowe, a pancerze też?  

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka nowa, pancerze stare, ale nie aż tak stare. Ten rower nigdy nie jechał w deszczu. Stara linka była w bardzo dobrym stanie, ale sprawdzę to jeszcze. Pomyślałem, że kaseta nie dogaduje się z przerzutka, ale w specyfikacji SHIMANO podaje, że 11-28 można stosiwać z t3000, choć to mało popularny zakres, taki bardziej szosowy. Ciekawe, że ta kaseta nie jest kompatybilna z rd m3000 i m4000. M3000 mam w drugim rowerze, nawet miałem pomysł podmienić, na pewno nie sprawdziłbym kompatybilności, byłby zonk.

Moze jednak ta kaseta nie współpracuje z t3000? Tak czy siak sprawdzę ten pancerz, bo co mi zostaje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Decadent napisał:

śrubkę B ustawiałem odległość duża.

Co to znaczy duza? Nie pamiętam dokładnie, ale przy takiej kasecie to ma być ok. 10mm.

Kolejna sprawa to długość łańcucha, czy jest odpowiednia?

A po trzecie to winna może być kaseta...

Ostatnio reklamowałem ten model kasety (co prawda 11-36, ale model ten sam) bo miałem w rowerze od klientki ze znikomym przebiegiem identyczny objaw (losowa praca na przed ostatnich zębatkach)

W rowerze podmieniłem prawie wszystko i stanęło na kasecie. Kaseta zareklamowana - wymieniona na inny egzemplarz tego samego modelu, ale z innej partii produkcyjnej i po problemie.

Podaj numer partii to sprawdze czy to nie ta sama seria i może trochę się rozjaśni. (Numer partii to 2 duże litery wybite na którejś z ostatnich zębatek - o ile pamiętam trzeba zdemontować kasetę)

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc - szok z tą kasetą, sprawdzę wieczorem. Na pudełku nie znajdę nr serii ?

Jeżeli chodzi łańcuch to zostawiłem 114 ogniw, - po prostu przymierzyłem do starego (z poprawką na rozciągniecie). Poprzednio miałem na 8s korbę 48-36-26 i kasetę 11-30 (sram), teraz korbę 48-36-24 i kasetę 11-28, to żadna różnica przecież....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym numerem partii na pudelku to nie wiem, ale watpię. Raczej jest tylko tam gdzie pisalem.

A co do długości łańcucha to dobieranie na podstawie starego nie jest najlepszą opcją, bo ten stary, nawet jeżeli fabryczny to też mógł mieć nieprawidłową długość.

Tak, czy inaczej winna raczej jest kaseta. Idealnie jakbyś mógł przełożyć od kogoś na próbę całe koło z jaką ś kasetą 9s, to miałbyś 100% pewność i podkładkę do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się niebawem wyjaśni, bo kasety w tej grupie nie są aż takie drogie (relatywnie, w porównaniu z szosą....), więc zamówiłem 11-32...Jak już będę zdejmował kasetę, to lepiej od razu na coś podmienić i sprawdzić.. czarno widzę tę reklamację....

Czy kaseta CS-M770 byłaby dużo trwalsza od cs-hg400 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie sprawdziłem ustawienia śrubki B. Dla kasety 11-28 regulacja tą śrubką nie ma u mnie najmniejszego znaczenia, gdyż w każdym ustawieniu śrubki, łącznie ze skrajnymi, odległość kółka prowadzącego przerzutki od największej zębatki kasety jest zawsze większa niż 10 mm. To miałem na myśli mówiąc, że odległość duża. Manual Shimano podaje ustawienia śrubki dla kaset od 32T wzwyż, zatem wydaje mi się, ze dla kaset 28T, 26T ustawienie nie jest istotne...

Edytowane przez Decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowej kasecie 11-32 niewiele lepiej. Zmieniłem przerzutkę na używaną deore m591 i tak samo. Sprawdziłem jeszcze raz hak - prościutki.

Regulacja śrubką B nic nie zmienia w przerzucaniu. Biegi dobrze schodzą na mniejsze zębatki kasety, ale bardzo słabo wchodzą "pod górę". Przy ustawieni naciągu baryłką takim, przy którym biegi wchodzą do góry (na większe zębatki), cały napęd tyrkocze i rzęzi. Generalnie muszę bardzo energicznie klikać manetką, żeby bieg zawsze wszedł. Manetki prawie nowe alivio. Winne są manetki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...