Kebap Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 (edytowane) Witam interesuje mnie kupno roweru full suspension na jakieś traile i skakanie od czasu do czasu, na razie znalazłem trzy rowery : 1.https://www.rosebikes.pl/rose-root-miller-1-2693526?product_shape=Matt+Aurora 2.https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-1 3.https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-s/_/R-p-309661 Wizualnie najbardziej podoba mi się Rose, Radon ma też trochę lepsze komponenty, ale nie pasuje mi to że ma mniej skoku od Rose'a i Rockridera. Podawajcie swoje propozycje, jeśli da się znaleźć coś lepszego w tym przedziale cenowym. Edytowane 5 Sierpnia 2023 przez Kebap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Rozważ jeszcze Spectrala: https://www.canyon.com/en-pl/mountain-bikes/trail-bikes/spectral-125/al/spectral-125-al-5/3425.html?dwvar_3425_pv_rahmenfarbe=RD Skoku może mniej, ale do skakania i zjazdów trochę lepiej będzie się nadawał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Mam dwa Rockrider, jeden trzy letni a drugi roczny. Nie mają łatwo bo jeden kierujący waży 120 kilo a drugi ponad 80. Ciężki las i wszystkie schody w mieście. Serwis łatwy i części tanie. Ale oczywiście są lepsze rowery. https://youtube.com/shorts/ksCBIBuVUJc?feature=share 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kebap Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Na razie najbardziej przemawia do mnie Radon, bo ma praktycznie te same, a nawet lepsze komponenty niż Canyon i jest na dodatek tańszy. Czy dobrą opcją byłoby kupić Radona i zwiększyć w nim skok dampera i widelca o 1cm bądź 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Radon z racji znacznej obniżki ceny jest nie do pobicia w w kategorii stosunek ceny do klasy komponentów jedyne co może przeszkadzać to suport Pressfit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kebap Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 A co z tym zwiększaniem skoku warto, czy fabryczny wystarczy. Czy 1cm bądź 2cm więcej skoku mocno zmienią geometrię ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Zwiększenie skoku tyłu może powodować kolizję elementów wahacza z głownym trójkątem przy pełnym ugięciu zawieszenia. Oczywiście po takiej modyfikacji tracisz gwarancję. Lepiej by było kupić rower, który fabrycznie ma większy skok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kebap Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 (edytowane) Bardziej opłaca się kupić Pike'a z mniejszym skokiem czy Golda 35 z większym? Oraz czy jest sens podwyższania skoku tylko z przodu. Edytowane 6 Sierpnia 2023 przez Kebap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Pike to zdecydowanie lepszy widelec. Gold to tak naprawdę Recon z grubszymi goleniami. Zwiększenie skoku z przodu poprawi zachowanie roweru na zjazdach, ale pogorszy na podjazdach, bo podniesiesz przód i wyplaszczysz kąty o jakieś 0,5* na każde dodatkowe 10 mm skoku. Innymi słowy, zwiększając skok widelca 20 mm, zmniejszysz kąt głowki ramy i rury podsiodłowej o 1*. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kebap Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 A jeśli skok przedniego zawieszenia będzie wyższy o parę cm od tylniego do też coś zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 nie no, skok 150 mm musi być, przecież to nie XC. golenie wewnętrzne 35 mm i wewnętrzna szerokość obręczy koła blisko 30 mm. suport z miskami zewnętrznymi. tego bym szukał dla siebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kebap Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 @XC100S Myślę, że 140mm byłoby dla mnie idealne. Jeździłem na rowerze kolegi który ma 140mm i jeździło mi się świetnie. Tylko zastanawia mnie czy taki zabieg w Radonie byłby dobrym pomysłem, jeśli zrobiłbym to tylko z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 każdy kto jeździ w bardziej zaawansowany sposób powie że tak się nie robi. ja jeżdżę z dużym ugięciem wstępnym i 150 mm to jest minimum. damper jeszcze bardziej bo jak usiądę to połowa tłoka prawie. bardziej na sztywno miałem w XC to 120 starczało. jak się jeździ dla zabawy to wszystko przejdzie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kebap Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 A i jeszcze jedno czy rockshoxy z Debonair mają rzeczywiście lepszą pracę nawet na małych wybojach i czy różnią się sporo działaniem od takich Suntourów czy XF'ów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Debon air to hasło marketingowe. W 35-milimetrowych RS powiększyli objętość komory negatywnej, wsadzili uszczelki o zmniejszonym tarciu i zastosowali nowy smar. Dzięki temu czułość na drobniejszych nierównościach wzrosła. W 32-milimetrowych objętość komory względem solo air nie zmienia się. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 5 godzin temu, XC100S napisał: każdy kto jeździ w bardziej zaawansowany sposób powie że tak się nie robi. ja jeżdżę z dużym ugięciem wstępnym i 150 mm to jest minimum. damper jeszcze bardziej bo jak usiądę to połowa tłoka prawie. bardziej na sztywno miałem w XC to 120 starczało. jak się jeździ dla zabawy to wszystko przejdzie @XC100Sczym jest spowodowane takie ustawienie SAG trochę dziwne te 50 % ugięcia wstępnego dampera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 no, 40 procent jest i wolny powrót. miękko jak kotek, he he tak mi się sprawdza a nie dobija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.