Skocz do zawartości

[Pierwszy gravel] 5000zł


Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Marek23 napisał:

https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-337677

Witam, co myślicie o tym modelu? Przy 10% zniżki wychodzi 4600zł. Ktoś miał i może się wypowiedzieć? Chodzi o rower dla amatora, max 30km dziennie. 80% asfalt, 20% jakieś lepsze leśne ścieżki. Mam 170cm, 70 kilo

Powiedziałbym ze bez szału, szosowy napęd, wąskie opony i brak miejsca na dużo szersze, widelec nie w pełni karbonowy, osie QR, mało punktów montażowych, taki trochę z nazwy tylko ten gravel. Z minusów też przewody poprowadzone na zewnątrz. Jedyny plus to przyjemna waga i te prawie hydrauliczne hamulce.

Choć do takiej jazdy jak Twoja to może i gravel nie potrzebny, zerknij sobie przy okazji na Giant Escape Disc, może to ciekawa alternatywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Artur85 napisał:

Powiedziałbym ze bez szału, szosowy napęd, wąskie opony i brak miejsca na dużo szersze, widelec nie w pełni karbonowy, osie QR, mało punktów montażowych, taki trochę z nazwy tylko ten gravel. Z minusów też przewody poprowadzone na zewnątrz. Jedyny plus to przyjemna waga i te prawie hydrauliczne hamulce.

Choć do takiej jazdy jak Twoja to może i gravel nie potrzebny, zerknij sobie przy okazji na Giant Escape Disc, może to ciekawa alternatywa?

Wcześniej myślałem nad szosą, jednak fajnie czasem przejechać skrótem przez las czy pole. Troche czytałem że tribany są bardzo wygodne i kuszą ceną (4600). Myślisz że jako amator odczuje brak sztywnych osi? Nie zamierzam modyfikować roweru w przyszłości, zależy mi tylko żeby przejażdżka była przyjemna, bez żadnego katowania. Prędkości na asfalcie będą dużo niższe niż na szosie? Przełożeń chyba nie powinno brakować? To ma być rower którym można szybko pojechać na asfalcie i nie bać się wjechać na jakieś mniejsze kamyczki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze szosowym braku sztywnych osi aż tak bardzo nie odczujesz. Największą zaletą sztywnych osi w tym przypadku przy tarczowych hamulcach jest fakt, że jak zdejmiemy koło to zawsze założymy tak samo i nie musimy za każdym razem regulować hamulców żeby nie obcierały czy nie dzwoniły. Jednak ten Triban ma typowo szosowy napęd, dość twardy napęd, i jak na asfalcie, do tego w miarę płaskim asfalcie jest fajnie, szybko, tak na górkach robi się ciężko. Opony 35c też są wystarczające do okazjonalnego wjechania na utwardzone drogi czy ścieżki leśne i polne. Mam Tribana, takiego bieda-grawela, na oponach Hutchinson Overide 35c, którego wykorzystuję jako commutera a po pracy jeżdżę nim na kilkudziesięciokilometrowe wycieczki za miasto, głównie po drogach asfaltowych ale też nie boję się nim zjechać z asfaltu i przejechać drogą przez las czy pole

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J.W.

Oprócz oczywistych zalet w terenie bardziej miękkiego napędu w przypadku GRX dochodzi jeszcze kwestia hamulców. Już pomijając fakt, że hydraulika jest lepsza, a na pewno "milsza" w użytkowaniu to nawet na tym forum psioczono Hy/rdy.

Co do rowerów - rozważ jeszcze Kellys Soot 50. Dobra alternatywa jeśli chcesz poudawać, że masz szosę. Więcej ukręcisz niż w przypadku czegokolwiek z napędem 1xX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki Canyon też będzie dobry: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6-rb/2730.html?dwvar_2730_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Co prawda nadal ma hamulce szczękowe, ale za to jest bardzo lekki. Tylko musiałbyś poczekać aż pojawią się na stanie.

Edytowane przez Kebap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K***a xd Wezcie przestańcie z tymi "grawelami" z 11-32t, 105/tiagrami, bo to nawet nie jest już zabawne xd

W dniu 6.08.2023 o 07:53, Artur85 napisał:

Choć do takiej jazdy jak Twoja to może i gravel nie potrzebny, zerknij sobie przy okazji na Giant Escape Disc, może to ciekawa alternatywa?

Prosta kierownica z cynglowymi Altusami, osie QR, Tektro HD-R280 za prawie 4,5tys ? Panie.... nic tylko brać, GIANT na ramie w sumie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich zastosowań nie potrzebujesz gravela. Weź sobie kup jakiegoś fitnessa, albo "gravela" z prostą kierownicą jak marin dsx 2 czy cube nulane pro. Lepiej się sprawdzą w mieście dla amatora, na trasy do 30km. Lepszy stosunek cena/osprzęt, tańszy/łatwiejszy serwis.

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@hulk14 Gdzie prosta kierownica i szybka jazda po asfalcie?

40 minut temu, PiSmatol napisał:

K***a xd Wezcie przestańcie z tymi "grawelami" z 11-32t, 105/tiagrami, bo to nawet nie jest już zabawne xd

Prosta kierownica z cynglowymi Altusami, osie QR, Tektro HD-R280 za prawie 4,5tys ? Panie.... nic tylko brać, GIANT na ramie w sumie jest.

Ale we czym problem, mam gravela 2x11, korba 50/32 owalne i kaseta 11/32, korba ultegra, przerzutka przednia ultegra, tył grx 810, klamki grx 600. Ogarnia szuter, ogarnia las, ogarnia góry. 

Edytowane przez ernorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, hulk14 napisał:

Do takich zastosowań nie potrzebujesz gravela. Weź sobie kup jakiegoś fitnessa, albo "gravela" z prostą kierownicą jak marin dsx 2 czy cube nulane pro. Lepiej się sprawdzą w mieście dla amatora, na trasy do 30km. Lepszy stosunek cena/osprzęt, tańszy/łatwiejszy serwis.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tutaj udowadniacie, na MTB też pociągnę 40km/h ale nadal prosta kierownica upośledza szybką jazdę na asfalcie. Wygodniejszy chwyt, łatwiejsze przyjęcie lepszej pozycji. Gdyby tak nie było (a jest) to w pro turze też by mieli proste kiery, po co obciążać rower barankiem jak można wsadzić prostą kierownicę z połową mniej materiału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale założyciel tematu chyba nie zamierza się ścigać w pro-tourze, tylko robić sobie mini przejażdżki DO 30 km. Nikt nie twierdzi, że baranek nie ma sensu, tylko że przy totalnie rekreacyjnej jeździe nie robi różnicy. A klamkomanetki są znacznie droższe w zakupie i droższe też w serwisie.

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ernorator napisał:

Nie wiem co tutaj udowadniacie, na MTB też pociągnę 40km/h ale nadal prosta kierownica upośledza szybką jazdę na asfalcie. Wygodniejszy chwyt, łatwiejsze przyjęcie lepszej pozycji. Gdyby tak nie było (a jest) to w pro turze też by mieli proste kiery, po co obciążać rower barankiem jak można wsadzić prostą kierownicę z połową mniej materiału. 

Rower szosowy jest ściśle zdefiniowany w regulaminie UCI, choćby maksymalna jego szerokość (czyli również jego kierownicy). Nawet jeśli jakaś modyfikacja dawałaby niezaprzeczalne korzyści, kolarze i tak nie mogą tego stosować.

W zastosowaniu takim jak jeżdżą amatorzy czasem większe różnice aerodynamiczne wynikają z kształtu ramy czy wysokości obręczy niż z rodzaju kierownicy. 

Przejechałem tysiące kilometrów na baranku, a teraz zdecydowaną większość przebiegu robię na prostej z rogami i ani w średniej prędkośći, ani nawet w maksymalnej nie ma drastycznych różnic (przy prędkości średniej około 30 km/h). A już jak widzę jak jeździ większość amatorów na baranie i jak go ustawia to mam poważne wątpliwośći, czy jest im w ogóle ten rodzaj kierownicy potrzebny. Chyba że ktoś samotnie robi średnie powyżej 40 km/h. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fitnessa, wspomnianego wcześniej "grawela z prostą kierownicą" Cube SL Road, czyli poprzednika Cube Nulane. Mam też, o czym już wspomniałem, bieda-grawela Tribana 100 tam gdzie pracuję. Trasy 30-60 km robię zarówno jednym jak i drugim bo Cube mam w miejscu zamieszkania i jeżdżę nim w weekendy a Tribanem w tygodniu. Mimo, że mam w Cube założone gripy Ergona z krótkimi rogami to na dłuższe wycieczki wolę jednak Tribana z barankiem. Cube jest zdecydowanie bardziej praktyczny w mieście dzięki prostej kierownicy. Cube ma szosowy napęd i jest szybki, mieści szersze opony i można go traktować jako wszędołaza, jako takiego grawela z prostą kierownicą, technicznie jest znacznie lepszy niż Triban ale jeśli chodzi o komfort jazdy na dłuższych trasach to zdecydowanie wolę Tribana a raczej jego kierownicę typu baranek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2023 o 17:42, Marek23 napisał:

https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-337677

Witam, co myślicie o tym modelu? Przy 10% zniżki wychodzi 4600zł. Ktoś miał i może się wypowiedzieć? Chodzi o rower dla amatora, max 30km dziennie. 80% asfalt, 20% jakieś lepsze leśne ścieżki. Mam 170cm, 70 kilo

Skąd ta cena o 10% niższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...