Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, w takiej ręcznie napisanej dodatkowej instrukcji do nowego roweru trekkingowego mam napisane, aby smarować wkład suportu poprzez wlewanie łyżki stołowej oleju, może być zwykły silnikowy do rury podsiodłowej po wyciągnięciu sztycy z siodełkiem. Czy rzeczywiście takie smarowanie jest potrzebne? Robicie to w ten sposób? Jeśli tak to co jaki czas/ilość km i jaki olej byłby najlepszy?

Napisano (edytowane)

Po pierwsze jaki masz suport albo jaki  model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉

Edytowane przez pecio
Napisano

E tam, pewnie były przypadki błyskawicznej korozji mufy suportu co skutkowało jego wypadaniem więc ktoś wpadł na pomysł jak temu zaradzić 😵

Kiedyś jak się kupiło dużego czy małego Fiata to bezpośrednio po odebraniu z salonu jechało się do specjalisty, który nakładał środek konserwujący wewnątrz i na podwozie w przeciwnym razie 2-3 lata i dziury w podwoziu....

Napisano
3 godziny temu, RabbitHood napisał:

W dalszym ciągu możesz u mechanika gumą posmarować podwozie w nowych samochodach - z jakiś tajemniczych powodów tam nadal używają stali.

No tak stal ale blachy ocynkowane i odpowiednio zabezpieczone…

Napisano (edytowane)

Czyli z tego co czytam raczej nie praktykuje się tego sposobu :) No mnie też wydawał się trochę dziwny, ale nie jestem specem od spraw technicznych.

W dniu 4.08.2023 o 06:30, pecio napisał:

Po pierwsze jaki masz suport albo jaki  model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉

Rower to Lazaro Expedition T3 a suport z tego co widzę w specyfikacji NECO na łożyskach maszynowych. 

Edytowane przez gienek
bodak
Napisano

Jak masz suport na maszynach to w łożyskach jest smar stały i lanie oliwy do suportu nic kompletnie nie da ...... ba  nawet sobie możesz pogorszyć bo sztyca dostanie smarowania  i może się obsuwać w dół. Łożyska są obliczone w suporcie na określoną żywotność i potem albo serwis ( czyszczenie i nowy smar) albo wymiana. Jak robisz standardowe przebiegi  w miarę przyzwoitych warunkach to minie "kupa" czasu zanim będziesz tam zaglądać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...