gienek Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Witam, w takiej ręcznie napisanej dodatkowej instrukcji do nowego roweru trekkingowego mam napisane, aby smarować wkład suportu poprzez wlewanie łyżki stołowej oleju, może być zwykły silnikowy do rury podsiodłowej po wyciągnięciu sztycy z siodełkiem. Czy rzeczywiście takie smarowanie jest potrzebne? Robicie to w ten sposób? Jeśli tak to co jaki czas/ilość km i jaki olej byłby najlepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 (edytowane) Po pierwsze jaki masz suport albo jaki model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉 Edytowane 4 Sierpnia 2023 przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Smarowanie suportu łyżką oleju przez rurę podsiodłową xD To chyba musi być jakiś twór z 1940 roku albo Azjatycka myśl technologiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 (edytowane) 🙆♂️ ręcznie napisanej dodatkowej instrukcji łyżką olej w rurę 🙆♂️ Edytowane 4 Sierpnia 2023 przez cervandes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Chciałbym spotkać tego, który to napisał ręcznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 E tam, pewnie były przypadki błyskawicznej korozji mufy suportu co skutkowało jego wypadaniem więc ktoś wpadł na pomysł jak temu zaradzić 😵 Kiedyś jak się kupiło dużego czy małego Fiata to bezpośrednio po odebraniu z salonu jechało się do specjalisty, który nakładał środek konserwujący wewnątrz i na podwozie w przeciwnym razie 2-3 lata i dziury w podwoziu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 (edytowane) W dalszym ciągu możesz u mechanika gumą posmarować podwozie w nowych samochodach - z jakiś tajemniczych powodów tam nadal używają stali. Edytowane 4 Sierpnia 2023 przez RabbitHood Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Nie wiem czy takie tajemnicze. Strzelam że chodzi o koszt i ewentualnie elastyczność stali. A że samochód ciężki? Kogo to dzisiaj obchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Oczywiście, że chodzi o koszty. Zresztą żadnemu producentowi nie będzie się opłacało stworzyć "niezniszczalnego" samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 3 godziny temu, RabbitHood napisał: W dalszym ciągu możesz u mechanika gumą posmarować podwozie w nowych samochodach - z jakiś tajemniczych powodów tam nadal używają stali. No tak stal ale blachy ocynkowane i odpowiednio zabezpieczone… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Eh, forum rowerowe a Wy tu zgrabnie już w jednym z pierwszych postów na tematy samochodowe zbaczacie 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienek Napisano 5 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 (edytowane) Czyli z tego co czytam raczej nie praktykuje się tego sposobu No mnie też wydawał się trochę dziwny, ale nie jestem specem od spraw technicznych. W dniu 4.08.2023 o 06:30, pecio napisał: Po pierwsze jaki masz suport albo jaki model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉 Rower to Lazaro Expedition T3 a suport z tego co widzę w specyfikacji NECO na łożyskach maszynowych. Edytowane 5 Sierpnia 2023 przez gienek bodak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Jak masz suport na maszynach to w łożyskach jest smar stały i lanie oliwy do suportu nic kompletnie nie da ...... ba nawet sobie możesz pogorszyć bo sztyca dostanie smarowania i może się obsuwać w dół. Łożyska są obliczone w suporcie na określoną żywotność i potem albo serwis ( czyszczenie i nowy smar) albo wymiana. Jak robisz standardowe przebiegi w miarę przyzwoitych warunkach to minie "kupa" czasu zanim będziesz tam zaglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Dobra, ciekawość zwyciężyła. Weź nam wrzuć skan czy fotkę tej instrukcji, błagam 🤩 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.