Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, czy możecie mi powiedzieć czy ten amortyzator powinien tak pracować? Mam go od miesiąca i ostatnio zauważyłem że jak jest włączona blokada to przy mocnym dociśnięciu lagi się chowają. Być może tak pracował od początku ale na to nie zwracałem uwagi a teraz mi się rzuciło w oczy. 

 

Napisano

Nie, miałem epixona i kategorycznie tak nie działał, żeby w rękach można było go uginać o 20-30%. Owszem, blokada nie jest betonowa i pół cm skoku by się dało zrobić, ale nie więcej. 

 

Jak masz manetkę, to naciąg linki, ewentualnie ponowny montaż bo trybik do listwy zębatek nie pasuje prawidłowo i za słabo zamyka zawór. Jeśli manetki nie masz, to zdejmij pokrętło blokady i przestaw je o ząbek w lewo, może to da większy ruch i sprawi, że się zamknie zawór? A jeśli nadal nic, to ja nie wiem, @ACTIVIA tu potrzebny będzie.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi :) Amortyzator wysłałem na gwarancję właśnie z tego powodu, ponoć wymienili kartridż ale blokada zachowuje się dokładnie tak samo jak wcześniej..... Pisałam do Nich że nie widzę zmiany w działaniu i czy ma tak być i dostałem wiadomość zwrotna że hydrauliczna blokada tak ma działać.... A czy tam nie ma jakiegoś zaworu bezpieczeństwa na wypadek wjechania na blokadzie w jakaś dziurę, który by właśnie tak działał?

Napisano

Jest. Gdybyś zablokował przepływ w 100%, to by wywaliło uszczelki.

Miałem kiedyś Epixona, ale nie pamiętam jak w nim było. Za to w RS Recon z Motion Control, powiedziałbym że ugięcie było na podobnym poziomie.

Napisano
4 godziny temu, cervandes napisał:

Nie, miałem epixona i kategorycznie tak nie działał, żeby w rękach można było go uginać o 20-30%. Owszem, blokada nie jest betonowa i pół cm skoku by się dało zrobić, ale nie więcej. 

 

Jak masz manetkę, to naciąg linki, ewentualnie ponowny montaż bo trybik do listwy zębatek nie pasuje prawidłowo i za słabo zamyka zawór. Jeśli manetki nie masz, to zdejmij pokrętło blokady i przestaw je o ząbek w lewo, może to da większy ruch i sprawi, że się zamknie zawór? A jeśli nadal nic, to ja nie wiem, @ACTIVIA tu potrzebny będzie.

Linka jest dobrze naciągnięta. Po zdjęciu pokrywki i wciśnięciu bolca od blokady do samego końca amortyzator blokuję na sztywno. Czyli problem nie będzie w kartridżu tylko w manetce blokady?

Napisano

Prawdopodobnie blokada jest tylko na obwodzie wolnej kompresji, co daje efekt sztywnosci widelca podczas pedałowania, natomiast przy gwałtownych ugięciach olej idzie przez otwarty obwód szybkiej kompresji, co z kolei zapobiega uszkodzeniu tłumika. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...