nomnom Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Witajcie, czy dla kogoś kto nie zamierza się ścigać, w ustawkach też raczej nie biorę udziału, większość to kręcę solo, to czy jedynym słusznym wyborem jest szosa endurance ? Czy może jednak warto też zwrócić uwagę na inne rodzaje rowerów szosowych ? Nie ukrywam że gdybym kupował tylko oczami to rower areo byłby moim #1. Zazwyczaj w weekendy trasy robię tak po 100+ km, w tygodniu gdy mam miej czasu to wyskakuje na rower tak z 2 -3 razy i wtedy to są wypady na jakieś 50 - 60 km, tak że bez szału, nie mam ciśnienia na bicie komów itp. A że stoję przed kupnem nowego roweru na przyszły sezon to mam ogromy dylemat na jakie patrzeć. Czy np. "wyścigowe" lub areo da się ustawić tak żeby było wygodnie a nie koniecznie mega sportowo ? Wiem że to trochę przeczy ich idei ale nie chodzi mi o robienie mega bułkowowozu ale tak np. nie docinanie do końca i nie robienie "slammed stem" tylko zostawienie tych kilku podkładek. Jeżeli miał bym wskazać jakieś konkretne model to z segmentu areo byłby to Polygon Helios a8 ponieważ dostałem na niego naprawdę fajną zniżkę, aczkolwiek trochę się obawiam bo marki nie znam kompletnie. Jako ta "wyścigowa" to albo Canyon ultimate, albo Orbea Orca, Czy może jednak nie warto kombinować i z uwagi na powyższe zastosowania i wymagania wobec roweru iść w segment endurance ? I wpakować w niego szeroki kapeć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Zadałeś chyba zbyt ogólne pytanie. Na jakim rowerze jezdzisz obecnie i co Ci się w nim podoba/nie podoba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nomnom Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Mam dwa jeden to taki do dojazdów do pracy oraz codziennej jazdy - Trek FX2 a drugi to Procaliber 6 (obydwa o ile mnie pamięć nie myli są z okolic 2020 roku) W procalibrze w zasadzie podoba mi się wszystko jeżeli chodzi o "upalanie" go w terenie, fx jako codzienny rower też jest ok, ale ostatnio coraz bardziej mam ochotę wyjechać z krzaków na asfalt Na razie to zadowalam się wypadami na fx, ale to jednak nie jest to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Rower przede wszystkim ma być dopasowany to twojego ciała, proporcji, stopnia rozciągnięcia. Zacznij od podania wzrostu/przekroku bo jeszcze się okaże, że coś co dla większości osób jest endurance dla ciebie będzie race, albo na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nomnom Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Wzrost 181 cm, przekrok 85, z rozciągnięciem nie mam problemu raczej, od przeszło 10 lat ćwiczę jogę, a za lat młodzieńczych lekkoatletykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Raczej ciężko będzie Ci znaleźć ramę o zbyt agresywanej geometrii. Mobilność bioder i siła mięśni tułowia są tu kluczowe, a z tym wnioskuję że nie masz prawa mieć problemu. Według mnie warto różnicować sobie posiadane rowery i taka szosa aero powinna być fajnym uzupełnieniem Twojej obecnej kolekcji. Nawet jeśli się nie ściągasz, to odczucia z jazdy wyścigowym rowerem są inne niż standardowym połykaczem kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 (edytowane) @SpinOff Odważne słowa 😎 Zaraz dowiesz się, od miłośników "plusowanych" mostków, że jak szosa to tylko endurance w wersji road+, a najlepiej to grawel do którego przecież bez problemu założysz opony szosowe, obowiazkowo minimum 32C, wtedy jest wygodnie i komfortowo 😆 Poza tym do aero to trzeba ogolić nogi i liczyć waty a to, jak wiadomo, jest niefajne 🌈 🤣 Edytowane 3 Sierpnia 2023 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Prawda jest tez taka, że jeżdżąc solo, rower aero nic mu nie wniesie, poza tym że mu się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Co ma jazda solo do aerodynamiki roweru ? Aero to Madone, Foil, Reacto itp... Bardzo popularne rowery, na ogół posiadające mniej radykalną geometrię niź climbery. Twoim zdaniem służą do jazdy w peletonie ? Nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Cytat Twoim zdaniem służą do jazdy w peletonie ? @KNKS Tak, na czele grupy , inaczej bedzie musial odpadac z drugiej pozycji, bo nie da rady poprowadzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nomnom Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Dzięki, miałem dziś okazję pojeździć na Propelu - bez szału bo nie całe 80km ale już wiem że zdecyduje się na aero, teraz tylko musze zdecydować które konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 A z ciekawości - co Ci się w nim spodobało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nomnom Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Piszę z perspektywy kogoś kto wcześniej na rowerze szosowym jeździł grubo ponad 30 lat temu Stalowy Romet modelu nawet nie pamiętam. Co mi się spodobało, to tak w kilku punktach: sztywność konstrukcji di2 (no dobra to nie kwestia roweru, ale moja pierwsza styczność z elektroniką) łatwość z jaką daje się rozpędzić oraz łatwość utrzymania tej prędkości - miałem wrażenie że jak jechaliśmy te 30+ km/h to było to jak by aż za łatwo wygląd ! To może nie do końca jest rozsądne ale dla mnie sam wygląd roweru to już jakeś 3/4 za lub przeciw zaskakujące (jak dla mnie) to jaki był wygodny pomimo opon 25 lub 23 nie pamiętam niestety Ale żeby nie było tak cukierkowo to od razu mam też jeden minus - taki trochę na siłę ale jednak, trzeba dobrze i uważnie dobierać nawierzchnie po jakiej się jedzie, bo gdy mieliśmy do przejechania odcinek ok 3 km z baaaardzo nierównym asfaltem to myślałem że zgubię zęby ten sam kawałek na moim FX przelatywałem bez większych problemów, ale to jak sądzę kwestia szerokość opony i sztywności samej ramy. Na gładkim asfalcie to bajka ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Czyli podobają ci się cechy, które będzie miał każdy rower szosowy a nie tylko "aero", poza wyglądem oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nomnom Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Bardzo możliwe, nie mam obecnie porównania, ale ak jak pisałem rower musi mi się podobać i to jest dla mnie bardzo ważne, a z wyglądu ten propel mnie kupił podobnie jak i reacto (moim zdaniem jedyny ładny rower z stajni meridy), jak i ten wspomniany na początku helios. Tylko te na razie oglądałem bliżej (dwa ostatnie tylko w necie niestety) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 (edytowane) Tytuł tez może trochę wprowadzać w błąd, bo jeżeli jest Ci wygodnie na propelu to nie jesteś zwykłym zjadaczem chleba tylko jakiś sportowy background masz, i to całkiem niezły. Ze stajni Gianta miałbyś jeszcze TCRa i Defy - 3 różne rowery, masz okazje się nimi przejechać? // edit: Nie doczytalem, zjadacz kilometrów czy nie, mimo wszystko mając taka mobilność możesz przebierać w rowerach. Edytowane 3 Sierpnia 2023 przez dargenn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 @dargenn aż tak to bym się nie zapędzał, propel fabrycznie ma jakieś 5 cm podkładek pod mostkiem więc jeśli jeździł w takim ustawieniu to miał pozycję jak na mocnym endurance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nomnom Napisano 4 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 Aż tak to nie, tak na oko to jakiś 1 cm podkładek. Rower był pożyczony i sfitowany pod właściciela, jedyne co to rozmiar mój. Gdybym to był mój pojazd to pewnie bym ustawił kilka rzeczy inaczej, a na pewno zmienił siodło, bo to było zdecydowanie za wąskie i pewno był zostawił jedną więcej podkładkę pod mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 22 godziny temu, KNKS napisał: Co ma jazda solo do aerodynamiki roweru ? Aero to Madone, Foil, Reacto itp... Bardzo popularne rowery, na ogół posiadające mniej radykalną geometrię niź climbery. Twoim zdaniem służą do jazdy w peletonie ? Nie rozumiem... Hmm tak. Ogólnie amatorskie kolarstwo szosowe spokojnie mogło by sie obejść bez tych rowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 4 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 (edytowane) @clavdivsNie odpowiedziałeś na pytanie. Twierdzisz że climber jest lepszy dla amatora, podczas gdy rower aero jest bardziej do pro peletonu. Tak ? W zawodowym peletonie rowery aero to mniejszość, głównie z racji większej masy własnej względem climberów. Osobiście zawsze myślałem że climber to w góry, a po płaskim efektywniej jest na aero. Uważasz że jestem w błędzie ? Edytowane 4 Sierpnia 2023 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeonRL87 Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 Witam, Długo zastanawiałem się nad nad swoją pierwszą szosą, do tej pory jeździłem na XC ze stajni TREKa i początkowo zakochany w Madonnie nie widziałem nic poza nią- dopóki nie miałem okazji przejechać się na Heliosie w wersji A8X rower kupił mnie momentalnie (oczywiście przed zakupem obejrzałem wszystkie możliwe materiały na yt), za tak wyposażona Madonnę trzeba zapłacić nawet po zniżkach 10k zł więcej (bez karbonowego kokpitu aero), a rower i tak będzie cięższy. Helios w rozmiarze XL beż pedałów waga 8.08kg więc jak za maszynę w cenie 24k Wow, madonna Sl7 gen6 w podobnym rozmiarze + ~500 roznicy. Rower sztywny łatwo się rozpędza i łatwiej jest utrzymać stała prędkość niż w takiej madonce. Aktualnie mam zamontowane platformy wiem siara, czekam na zamówione buty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 Cytat łatwiej jest utrzymać stała prędkość niż w takiej madonce XD 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Nie znasz się na szosach p. @Mihau_ 😉 Nie wiem co to za wynalazek ten Poligon Helios, ale na stronie producenta jest napisane, że to rower aero zaprojektowany do wspinaczki. Do tego 24% bardziej aerodynamiczny względem poprzednika. Indonezyjczycy piszą tez, że idealnie nadaje się w długie trasy, jak i do wyścigów. Poza tym, zdaniem właściciela lepiej utrzymuje prędkość niż nowe Madone. To pewnie zasługo ożenienia męskiej korby 52-36 z damską kasetą 11-34. Mam ciarki na sama myśl o jeździe testowej 😎 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daihat Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 Odpowiadając na pytanie z tematu: Jak ktoś jest wysportowany i gibki to może być i wyścigowe geo, zawsze zostaje 2-cm podkładek i ratunek w postaci kąta i długości mostka. Niski środek ciężkości to kwintesencja szosy pod kątem zachowania w zakrętach, jakości prowadzenia i sprintów. Jeżeli to pierwsza szosa to jednak trzeba się przymierzyć, najlepiej wypożyczyć rower. Endurance powiedziałbym, że dla kogoś kto naprawdę regularnie jeździ długie trasy po 5-10h, lub ma problemy z plecami lub jest średnio gibki. Decydować o wyborze powinny też proporcje ciała, jak ktoś ma długą nogę to Defy będzie mega agresywny. Cytat Prawda jest tez taka, że jeżdżąc solo, rower aero nic mu nie wniesie, poza tym że mu się podoba. Cytat Co ma jazda solo do aerodynamiki roweru ? Jeżdżąc solo, ktoś musiałby robić tempówki 40km/h, tylko po co miałby to robić na propelu i jeszcze patrzeć na średnią? Oczywiście co innego podobanie się roweru. Cytat Ogólnie amatorskie kolarstwo szosowe spokojnie mogło by sie obejść bez tych rowerów. Niby tak, chociaż są konie co atakują i uciekają z prędkościami grubo powyżej 40km/h i mogą trochę czasu urwać. Nomnom, weź tylko pod uwagę, że typowe aero jest mniej komfortowe i przy tej samej cenie odrobinę cięższe jeśli jeździsz w górach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.