Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Prosiłbym o ocenę stanu opon roweru szosowego.

Kupione 25.04 i po przejechaniu 1200 km  zauważyłem na oponach  pęknięcia widoczne na zdjęciu. Jest to opona tzw. składana. Opony były pompowane do 6 bar

IMG_1704.thumb.JPEG.55232220d6b667180e4ba45696fa6dae.JPEGIMG_1705.thumb.JPEG.0f3b16ce901c4dc22564a50df47dae8d.JPEGIMG_1706.thumb.JPEG.9f389248c8de2d6e5e67dbf1eeb141bd.JPEG

 

Napisano

Pewnie to "wysoka jakość opon Continental". Wcale mnie to nie dziwi, paru osobom poleciłem opony Conti, wprawdzie modele trekkingowe i miejskie, sam takowe mam, i po jakimś czasie są popękane. Na razie działają, raczej bym się tym nie przejmował, opona Ci nie wybuchnie, prędzej pęknie.

Napisano

Dzięki. Ale zgłosiłem ten problem do sklepu i będę je odsyłał na reklamacje. Zobaczymy jak się to zakończy. Teraz muszę kupić nowe i zastanawiam się nad marką Michelin. 

Napisano

Przeglądam różne fora i widzę że problem jest powszechny i nie dotyczy tylko firmy Continental. Dodatkowo te opony nie kosztują małych pieniędzy wiec tym bardziej jest to zadziwiające jak szybko ulegają uszkodzeniom. 
 

Napisano

Oszczędności na wszystkim kilkuletnie opony Mavic, - guma z wierzchu sparciała 😕 w rowerku mojego syna,  który stoi w piwnicy ponad 25 lat opony bez śladów starzenia. 😁

Nawet na próbę napompowałem te koła, wentyl (taki z gumką) i dętka normalnie trzymają powietrze. 

Napisano

Jeśli chodzi o szosowe opony Continentala to ja w ogóle mam/miałem do nich uraz. Sprzedawało się tego sporo, strasznie łatwo się dziurawiły i cięły, ale wracali po kolejne :D To się syndrom sztokholmski nazywa chyba, no albo faktycznie nie ma nic lepszego na rynku. Z trwałych opon wiem że jeszcze jakiś czas temu jakość trzymała Vittoria. 

Napisano (edytowane)

Continental słynie ze szmacianych ścianek bocznych. W GP5000 kiedyś po krótkim czasie, zaczął mi wychodzić oplot. Opony z niskiej i średniej półki cenowej są dość przeciętne. Natomiast te Topowe, jak GP5000 są naprawdę dobre. Tyle że one są robione z innej mieszanki i wydaje mi się, że w Niemczech, a nie w losowym kraju Azjatyckim.

Swoją drogą, to Continental się trochę popsuł. Około 2016 roku, miałem Race King zwijane. Były świetne i absolutnie nie czułem potrzeby zmiany na wersję z Black Chilli. Potem Continental coś pozmieniał, zmodernizował wersję zwijaną, a mieszankę nazwał Pure Grip. Według mnie, to były już zupełnie inne opony. W dotyku jak plastik, a komfort jazdy znacznie gorszy.

Edytowane przez ChuChu
Napisano (edytowane)

Potwierdzam mam Race King, które były oryginalnie w Canyonie z 2016 r, teraz są sporadycznie używane w rowerze córki i trzymają się świetnie aż miło słyszeć jak te gumy kleją się do kamieni w górach....

Ze Schwalbe nie mam problemu, owszem te lekkie mają ścianki z papieru i osnowa prześwituje nawet nie próbuję zalewać ich mlekiem ale sam guma na powierzchni roboczej cały czas jest w dobrym stanie mimo tego że mają już parę lat. Drugi komplet w trekingu zachowuje się bardzo dobrze nie wykazując objawów starzenia.

Za to Mavic wyglądają jakby miały sto lat ale z drugiej strony zalane mlekiem trzymają powietrze bardzo dobrze.

Edytowane przez Kettler
Napisano (edytowane)

20230802_100636-01-01.thumb.jpeg.9b25d32dbf2b49ba66a87f48ad9a3dfb.jpegChyba trochę histerujecie z tymi spękaniami 😉

Pękają chyba wszystkie jak leci. A wytrzymałość jak wyżej. Jeździ trzyma się asfaltu aż szkoda wymieniać jak dobra 🤣🤣🤣 

Edytowane przez KrisK
Napisano

Poprzednio miałem Continental Contact Speed. Kupione po 30 PLN jakieś 6 lat temu na rynku. Były OK, nie było widać że coś parcieje. Teraz mam Michelin Protek. Kupiłem je w listopadzie 2022. Poleżały w suchym garażu do wiosny i od razu po pierwszym pompowaniu pojawiły się małe pęknięcia. Muszę fotki zrobić i reklamować . Tak wiec Michelin jakością od "niskiej" ostatnio średniej jakoś specjalnie nie odstaje.

Napisano

Jeśli o mnie chodzi, to te nowe Michelinki u mnie w garażu były tak samo przechowywane jak stare Continentale. Różnica taka iż że Continentale były kilka lat na kole a Michelin wisiały ze 4 miesiące na gwoździu.

Napisano

Problem nie leży w sposobie przechowania no chyba że opona jest wystawiona na słońce ale w użytych komponentach. Kiedyś działy RnD w firmach miały wymyślać nowe i lepsze produkty teraz 90 % czasu poświęcają na to jak wytworzyć te produkty taniej.

Nie znam się na technologi produkcji opon ale kiedyś oglądałem program o ich produkcji, autor wielokrotnie podkreślał, że mimo wielu prób nie udało się wyeliminować zes kładu naturalny lateks, który jest drogi i źródła jego są bardzo ograniczone.

W oponach samochodowych nikt nie zaryzykuje wypuszczenia produktu, który zacznie się po pewnym czasie rozpadać (ewentualne wypadki i pozwy o odszkodowania) w oponach rowerowych jak widać można.😞

  • 2 tygodnie później...
Napisano
7 godzin temu, Pietrash napisał:

Aktualizacja

Dzisiaj otrzymałem informacje od sklepu że zwrócą mi pieniądze za opony. 

 

W jakim sklepie kupowałeś i ile czasu minęło od zakupu? Ja jesienią kupiłem w centrum rowerowym i też muszę im reklamację zgłosić. 

Napisano (edytowane)

https://www.bike-discount.de/

Dodam że mieszkam w Niemczech.

Podejrzewam że sprzedawca potraktował to jako zwrot towaru, ponieważ przesłał mi też skorygowany rachunek z zakupu tych opon. Myślę że gdyby przekazywali je do producenta w celu weryfikacji nie trwało by to tak szybko.

Edytowane przez Pietrash

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...