Skocz do zawartości

[do +/-5500] Gravel głównie utwardzony asfaft z możliwością podpięcia niewielkiego bagażu i dostępny od ręki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, prośba o poradę/wskazówki, za co z góry dziękuję.

poszukuję roweru typu Gravel.

Budżet wskazany w temacie to górna granica i skłaniałbym się również ku promocjom, które ma np. Kross (20 rat 0%, 10% wartości roweru na gadżety). Jeśli dodatkowo sklep ma możliwość wysłania paczki za granicę to byłoby super, ale przesyłkę mogę też ogarnąć sam.

Wzrost 180 i nie mam wielkiej wagi, a na co dzień robię regularnie do 20 km na wysłużonym Crossie (rower z ponad 20 letnią historią...) i z sakwami po asfalcie ale z przewyższeniami. Gravel mi potrzebny na wypady jednodniowe maks dwudniowe w szybszym tempie na dystansie do ok. 2 x 80 (80 km w jedną stronę). Na takiej trasie nie lubię plecaków więc będę jeździł z jakimiś akcesoriami do zapakowania najpotrzebniejszych rzeczy. Większość tras będę wybierał płaskich, jednak pagórki i podjazdy/zjazdy (stąd zwracam uwagę na hamulce i przerzutki) nie są niestety wykluczone. Czasami też będę zjeżdżał z asfaltu, ale na utwardzone podłoże. Jest spore ryzyko pogodowe, że często będzie droga w częściowym deszczu - czy warto wtedy zakładać błotniki?

Raczej wolałbym więcej biegów więc na przodzie 2 tarcze byłyby wskazane, ale czym więcej sprzętu tym waga i ryzyko awarii rośnie :)

Rowery szosowe do końca też nie odrzuciłem, ale wobec ww. specyfikacji wydaje mi się, że trudno będzie coś znaleźć.

Skłaniam się również w kierunku hamulców tarczowych (raczej mechanicznych ze względu na cenę...), ale to moje dziwactwo, która mówi mi, że klasyczne hamulce są nieco gorsze, a w przypadku deszczu tym bardziej. Z drugiej strony tarcze są mniej odporne na niezbyt ogarniętego użytkownika.

Oglądałem na razie https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-1-0-ms-szary-grafitowy-polysk i robi pozytywne wrażenie, ale nie oczarował mnie (zwłaszcza, że w modelu na sklepie, który testowałem nie były wyregulowane przerzutki i czuć było nierówne przechodzenie i tarcia, ale to może jest do zniwelowania dość łatwo).

https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-4-0-krx-zielony-czarny-polysk na ten też spojrzałem ze względu na promocję. W tym momencie nie patrzyłem konkretnie na inne marki/modele.

Zależy mi na modelu dostępnym od ręki niemal. Nie pogardziłbym ciekawą kolorystyką (np. jaskrawa zieleń), ale kolorystyka to ostatni element decyzyjny.

Ewentualność przeróbki na bardziej typową szosę przez założenie innych opon zostawiam sobie jako ostateczność, bo raczej celuję w uniwersalność niż prędkość światła.

Niestety nie mam wiele czasu na testowanie, a chciałbym przymierzyć się, więc patrzyłbym na to co jest dostępne w salonach w Warszawie.

Serdeczne dzięki za wszelkie konkretne wskazówki modeli, ale również za wskazówki na co szczególnie zwrócić uwagę (czytałem trochę Forum więc pewne blade pojęcie mam).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet aspre 2, romet boreas 2 grx 

Wszystko co tańsze to półśrodki, ww romety mają wszystko co dobry gravel powinien mieć - typowo gravelowy napęd, hydraulikę i sztywne osie. 

Wymienione przez ciebie krossy są delikatnie mówiąc bardzo słabe. Zresztą sam sobie odpowiedz dlaczego producent przecenia swój rower z 5300 na 3500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...