Skocz do zawartości

[Crossik/mtb] do "fitnessu"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytam i czytam różne fora, stronki rowerowe i nic się nie wyjaśnia tylko bardziej kotłuje ;). 

Obecnie posiadam używany, stary bo 15 letni rower krossa (a'la trekking) kupiony, aby ruszyć trochę dvpe i ogarnąć swoje zaniedbane zdrowie i życie oraz aby sprawdzić czy nie jest to zachcianka na 5 minut. I wciągnęło mnie to, jeżdżę większość dni w tygodniu, nawet przed robotą. Nie są to wiadomo niesamowite kilometry, ale chciała bym ich w taki dzień wolny na pewno robić więcej i ćwiczyć kondycję ;).

I problem się pojawia, bo po wypadzie do lasu (dla poznaniaków-meteoryty, góra moraska, trasa na biedrusko to na razie najbardziej "trudne" leśne tereny, nie liczę prostego lasku) stwierdziłam, że ojapier.. jakie to fajne. Tylko niestety ten rower mnie ogranicza, jeśli chodzi o podjazdy, jakieś nierówności, w ogóle jest dosyć wolny i mam wrażenie że nie do końca pasuje mi jego wielkość (17), bo jeśli jestem na siodełku (i mam mieć przepisowo dobrze podniesione) to muszę stać na palcach stopy podczas postoju, więc już to jest średnio bezpieczne w terenie (przetestowane).

I tak się kręcę z chęcią kupna czegoś lepszego, chyba najlepiej crossa (lub mtb?), żeby trochę sadełko na prostym spalić, ale żeby też trochę po zapuszczonym lesie pojeździć. 

W jakiej cenie... no mam trochę kasy odłożonej i niestety taką "nerwicę", że jak kupować to zaraz naj, ale bądźmy rozsądni... 5k już mnie boli, 3-4 mniej i ze znakiem zapytania czy jest mi to potrzebne...

Chyba najbardziej napaliłam się na popularnego treka 2 gen 4 oczywiście. Już się naczytałam jakie to g. i atrapa, ale za te 2+ była bym w stanie kupić z łapy ;).  Vipera niestety trudno dostać... Ale już też czytałam jaki unibike to G. Jest przecena na level 6 damski za 4100. Zastanawiałam się też nad jakimś evado po ochach i achach na stronie krossa... Tylko średnio mi się podoba i skąd ten pomysł, że jak coś jest dla kobiety to musi być biało turkusowe dobrze że nie w kwiatki i koniki.

Moje wymiary: dolne 165, jak się sama dobrze zmierzyłam to powiedzmy 163, 65 kilosow i chyba leci, ale drobna budowa.

Drugie pytanko: czy w poznaniu lub okolicach polecacie konkretnie jakieś sklepy, w których można się przymierzyć, zamówić dany model? Dużo jest w ogóle nie dostępnych na stronach już nie wspominam o modelach S...

Dziękuję za pomoc ;)

Edytowane przez urmom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budżecie w okolicach 2500 zł Trek Dual Sport 2 może być. Powinien wystarczyć na Twoje potrzeby. W małych rozmiarach będzie miał obniżoną górną rurę.

image.thumb.png.ffa7feeee4f5b9c7375e6e33c67b6ec4.png

W budżecie w okolicach 3500 zł (i jeżeli nie przeszkadza Ci zakup z zagranicy), może być Radon Scart Light 8.0 - https://www.bike-discount.de/de/radon-scart-light-8.0-lady-3 

W budżecie w okolicach 4500 zł - Riverside 920  - https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787

Pod kątem serwisu pewnie bym na Twoim miejscu szedł w wariant 1 bądź 3. Oczywiście również pod kątem możliwości przymierzenia się do roweru itd.

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Na mieście jest sklep colex z trekami, w tygodniu będę w okolicy i chyba podejdę przymierzyć się do treka i resztę zostawie sobie na błotniczek i lampki jeśli się zdecyduję. Mam nadzieję, że promki będą się pojawiać.

Producent pisze, że na trudniejsze tereny lepszy jest gen 4🤔

Niestety nie będę bawić się w euro bez pewności, że nie będę się męczyć 🤕. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś tipy to chętnie przyjmę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz doczytałem dokładnie - na bardzo ciężkie tereny ten rower będzie raczej średnim wyjściem. Ale będzie Ci się lepiej jeździło nim na asfalcie, w lesie też pojeździsz, szutry i każde drogi utwardzone bez problemu. Mowa oczywiście o Dual Sport 2. 

Jak chcesz szaleć bardziej, idź w MTB, ale tu z kolei będzie słabiej wypadał rower na dobrych drogach.

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenie mi mówi, że jak jeździsz po takim bardziej dziuryum i nierównym lesie, ale nie po wertepach, to nie myśl o MTB, ale zainwestuj w powietrzy amor ok. 65 mm. A rower crossowy o kącie główki 70-71 stopni.

Jak ledwo dosięgasz nogą z prawidłowo ustawionego siodełka - to na 90% rower ma duży prześwit - tak zwany parametr BB Drop jest jego odwrotnością. Typowe BB to ok. 65-70 mm. Duże to ok. 80 mm. Bardzo małe po 50 mm i mniej. Im większy BB, tym będziesz siedzieć niżej i rower będzie trochę stabliniejszy, ale przy ok. 80 mm to już łatwo zahaczyć w wertepy pedałami, zwłaszcza na cienkich oponach. Im ktoś jest niższego wzrostu, tym ten parametr jest bardziej odczywalny. Jeszcze na to wpływa kąt rury podsiodłowej - im kąt mniejszy (np. poniżje 70 stopni), tym przy takim samym wysunięciu sztycy jesteś bliżej ziemi. Przy kątach 73-74 oddalasz się wyraźnie od ziemi. Dlatego miejskie rowery mają zazwyczaj bardzo mały kąt, czasem ok. 67. Łatwo się wtedy podeprzeć nogą, ale mało efektywnie się pedałuje. Zwróc na to uwagę przy wyborze roweru.

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dual Sport Treka to bardzo dobry pomysł. Wersja 2, do tego od razu na starcie zmienić w dobrym serwisie (albo i u sprzedawcy) amortyzator na RockShox Paragon Gold. 

Resztę dopasujesz sobie oponami - bo to tak uniwersalny rower że może być na asfalty, może być jako uniwersalny cross, a może być i w las, na piaski, korzenie itd., po włożeniu szerszych opon - taki prawie góral. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ineffable napisał:

Teraz doczytałem dokładnie - na bardzo ciężkie tereny ten rower będzie raczej średnim wyjściem. Ale będzie Ci się lepiej jeździło nim na asfalcie, w lesie też pojeździsz, szutry i każde drogi utwardzone bez problemu. Mowa oczywiście o Dual Sport 2. 

Jak chcesz szaleć bardziej, idź w MTB, ale tu z kolei będzie słabiej wypadał rower na dobrych drogach.

No właśnie chyba asfalt będzie powiedzmy tutaj przeważał, ale jakbym wiedziała że będzie mnie bardziej znosić w stronę lasów to bym od razu na próbę wzięła jakiegoś mtb albo crossa używanego. No a na tym się męczę z podjazdami, ale gira też pewnie słaba ;), więc na razie unikam. Nie sądzę, żebym na jakieś bardzo trudne lasy jeździła aktualnie, ale ten obecny trekking trochę mi w d. dał, ale dało się przejechać, więc trek da radę. Traski sobie planuję z komootem i czasem nie da się przewidzieć na co się trafi. Więc raczej cross, bo trzeba trochę kardio robić na płaskim 😁.

 

@Miro1970- ale mi matme teraz dałeś 😁. No to stary krossik avenue 1st. Może wtedy inaczej robili.i-kross-1th-avenue-lady.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ta matma jest nieistotna hehe, bo praktyznie wszystkie obecne rowery crossowe mają te parametry prawie takie same, +-1 stopień. Kolega dobrze radzi, ten Trek to fajny rower na wspomniane przez Ciebie zastosowania - szczególnie po zmianie tego amora - i ma dobrą geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...