Skocz do zawartości

[Rama] pęknięta, da się naprawić czy nowy rower?


muad

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, kiepsko to wygląda - ale to jedno z miejsc do uratowania. Trzeba włożyć sztycę głębiej, dać do kogoś umiejącego spawać alu, a potem jeździć ze sztycą głębiej wpuszczoną w ramę. Bo z tego co widać miałeś ją maksymalnie wyciągniętą. 

Abstrahując - może ramę masz za małą i stąd te problemy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztyca oryginalna chyba trzy lata temu też mi pękła. Faktycznie mam wysoko podniesione (wzrost 201 cm) siodło, które jest lekko pochylone do przodu. Jeżdżę dużo oparty łokciami o kierownicę na podłokietnikach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie potem frezowanie środka rury aby smarki nie blokowały  i najlepiej termiczne odpuszczenie ramy po spawaniu. Inaczej ujmując - rama na złom. Patrząc na gabaryt kolarza i stopień wpuszczenia sztycy kolejnym razem lepiej kupić odpowiedni rozmiar ramy i długość sztycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, muad napisał:

Faktycznie mam wysoko podniesione

Sztyca jakiej długości była?

Niech mnie inni poprawią ale przy nowej ramie pewnie warto przejść na większą średnicę sztycy, powinna więcej wytrzymać.
Tylko trzeba zwrócić uwagę, czy reszta części będzie pasować, głównie mocowanie hamulców (googiel podpowiada, że masz na obręcz, a obecnie większość nowych ram ma pod tarcze).

8 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Takowe są z reguły tańsze, jako skrajne rozmiary.

Obawiam się, że jednak nie są tańsze. Skoro są mniej popularne, to po prostu mniej się ich produkuje, mniej zamawia na sklepy.

Np. Mosso MOD.TK-2801 z cyclosport.pl rozmiary 17-23", cena identyczna.
Accent Nordkapp na velo.pl 18-22", cena identyczna.
Author Airline - jw.

Taniej mogą być jakieś leżaki magazynowe, jeżeli coś ze sklepu nie zeszło przez kilka lat i zawadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym mówię. Katalogowo cała rozmiarówka jest w tej samej cenie, ale skrajne rozmiary z reguły zostają na półkach/w magazynach, nawet jeśli produkują ich mniej, a wtedy cena spada. 

A, do tego, w pierwszym poście była mowa o kupnie nowego roweru - tutaj duży zawsze można znaleźć na wyprzedażach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę tego po sklepach w sieci. Prędzej nie znajdzie się takiego rozmiaru niż będzie przeceniony. Częściej widzę wyprzedaże najmniejszych.

3 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

A, do tego, w pierwszym poście była mowa o kupnie nowego roweru - tutaj duży zawsze można znaleźć na wyprzedażach.

Faktycznie nowy rower wchodzi w grę.
Tak rowery na wyprzedaży łatwiej znaleźć niż same ramy, niemniej tych największych nie ma dużo na rynku (powyżej XL, 21").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zekker napisał:

Sztyca jakiej długości była?

Ma 35 cm (średnica 28mm). Po fakcie wiem, że trzeba było kupić 50 cm. Poza tym sam też przyczyniłem się do pęknięcia przez wyciągniecie sztycy, pochylenie do przodu siodełka i jazda z oparciem łokci o kierownicę (były na wysokości siodła) powodowała, że miejsce pęknięcia było dodatkowo narażone. 

Niemniej jednak nastawiałem się na kupno nowego roweru a wpisy - za które dziękuję - umocniły mnie w tym. Ramy nowej nie chce kupować, ponieważ inne części po 11 latach też się już zużyły.

W między czasie poczytałem sobie trochę na temat doboru odpowiedniego roweru i biorąc moje doświadczenia mniej więcej wiem już co chcę kupić. Jednakże byłbym wdzięczny za sugestię osób z większą wiedzą.

Gdy kupowałem mój wcześniejszy rower chciałem mieć jakiś uniwersalny, dlatego wybrałem trekkingowy. Okazało się, że przez te 11 lat jeżdżę, w sumie "robię wyłącznie kilometry". Cały ten osprzęt (błotnik, osłona na łańcuch, bagażnik - no tu kilka razy wiozłem paczkę z paczkomatu) na nic się nie przydały. Praktycznie 99% jazdy to szosa. Średni rocznie robię ok. 1600 km, zazwyczaj raz w tygodniu po 50 - 100 km. Gdy pada nie jeżdżę.  Wzrost 201 cm, waga 97 kg. 

Najlepszą opcją chyba będzie rower z kierownicą typu "baranek" i rodzaj raczej gravel (przyznam się, wczoraj pierwszy raz zetknąłem się z tą nazwą). Oczywiście wybierając muszę uwzględnić ograniczony wybór i cenę - tu przyjąłem max 4k. 

Pierwszy rower to Ghost Road Rage (https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-ghost-road-rage-al-rama-60cm-14062139170). 

image.png.b1f73fbe66ccc7db4827bc3d56af6899.png

Drugi to Sensa ROMAGNA COMP 105 (https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-sensa-romagna-comp-105-roz-64-13489870945)

image.thumb.png.e1ef4fd9c65e72a3e4d4795e979e3cd8.png

Ten drugi to szosowy, który bardziej mi się widzi (opinie też ma dobre). Tu już się rodzi pytanie. Czy styl jazdy zauważalnie się różni między tymi dwoma rowerami?  Ramy są bardzo podobne. Sensa ma wyższą (co chyba teoretycznie oznacza mniejsze ryzyko pęknięcia w tym samym miejscu) ale rozstaw osi nieznacznie krótszy. Giant ma rozstaw 114 cm, zauważalnie więcej. Innych dużych w podobnej cenie niestety nie znalazłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ma 35 cm (średnica 28mm). Po fakcie wiem, że trzeba było kupić 50 cm.

500mm sztyc nie widziałem, chyba że opuszczane. Standard to 350mm i 400mm, czasem pojawiały się 450mm ale niekoniecznie o tej średnicy.
A średnica to raczej 27,2mm (chociaż internet podpowiada 30,9mm, amortyzowana), chyba że jakaś nietypowa, wtedy i tak mogłoby być ciężko.

Odnośnie szosa vs gravel, to kwestia czy faktycznie wyłącznie asfalty, czy jednak jakieś szutry i polne drogi, może las też wchodzą w grę.
Konkretne modele, osprzęt ciężko m ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ostatecznie SENSA ROMAGNA SLE 105, wczoraj miałem pierwszą jazdę.

Ma ona trochę inne mocowanie kół. Przez całą piastę idzie cienka śruba. Czy zdarzają się pęknięcia tej śruby? Czy trzeba ją co jakiś czas wymieniać? W lemondce dwukrotnie pękła mi trochę grubsza śruba, choć tam była ona narażona na boczne przeciążenia. Patrząc na mocowanie kół mam pewne obawy co do wytrzymałości tego rozwiązania.

Przy okazji mam też pytanie odnośnie pedałów. Na razie przełożyłem te z roweru trekkingowego, które po 11 latach są już dość wytarte i stopa się zauważalnie ślizga szczególnie przy mocniejszym przyspieszaniu. Biorąc pod uwagę inną pozycję na nowym rowerze mocno mi to przeszkadzało. Inna kwestia, że to może być niebezpieczne. Dlatego chcę kupić coś lepszego.

Sprawdziłem, że najbardziej popularne są dwa zapięcia jedne tak jak w PD-M520 (dwustronne) oraz  PD-RS500 (jednostronne). Jako użytkownicy co możecie polecić w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku pedałów nie chodzi tylko o jedno/dwustronne mocowania, to są zupełnie inne rodzaje pedałów - pierwsze to MTB,  drugie szosowe. Inne buty, inne bloki, zupełnie inna bajka. O ile da się na rowerze szosowym jeździć w pedałach MTB, bo takie przypadki kojarzę, to na odwrót już nie. Ale, nigdy z szosowych nie korzystałem więc tutaj nie pomogę. Z tego co wiem są sztywniejsze. 

A jeśli chodzi o koła - masz po prostu klasyczne piasty na szybkozamykacz. Koło opiera się o oś, ta cienka śruba ma tylko utrzymać je na miejscu. Nie ma obaw że coś się urwie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2023 o 20:38, muad napisał:

Kupiłem ostatecznie SENSA ROMAGNA SLE 105, wczoraj miałem pierwszą jazdę.

Ma ona trochę inne mocowanie kół. Przez całą piastę idzie cienka śruba. Czy zdarzają się pęknięcia tej śruby? Czy trzeba ją co jakiś czas wymieniać? W lemondce dwukrotnie pękła mi trochę grubsza śruba, choć tam była ona narażona na boczne przeciążenia. Patrząc na mocowanie kół mam pewne obawy co do wytrzymałości tego rozwiązania.

Przy okazji mam też pytanie odnośnie pedałów. Na razie przełożyłem te z roweru trekkingowego, które po 11 latach są już dość wytarte i stopa się zauważalnie ślizga szczególnie przy mocniejszym przyspieszaniu. Biorąc pod uwagę inną pozycję na nowym rowerze mocno mi to przeszkadzało. Inna kwestia, że to może być niebezpieczne. Dlatego chcę kupić coś lepszego.

Sprawdziłem, że najbardziej popularne są dwa zapięcia jedne tak jak w PD-M520 (dwustronne) oraz  PD-RS500 (jednostronne). Jako użytkownicy co możecie polecić w tej kwestii?

Część co zrobiłeś z ta ramą pęknięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...