tomiii Napisano 28 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2023 Z racji że wymieniam owijkę w grawelu chciałbym coś poprawić aby zmniejszyć dyskomfort dłoni. Jak pojeżdżę ponad godzinę w górnym chwycie to mam odciśniętą część dłoni jak na grafice, trochę boli i nie jest to miłe. Zastanawiam się co może być przyczyną? Podejrzenie padło na klamki. Góra kierownicy jest na płasko, płaska część klamek to jakieś 18stopni do góry i tutaj zastanawiam się czy to nie za dużo i czy nie dać do dołu. Myślicie że to pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 29 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Pokaż zdjęcie. Nie wiem.czy każdy wyobraża sobie tak samo 18 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 29 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 W tym pokazujące jak masz ułożone dłonie na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiii Napisano 4 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2023 (edytowane) W końcu udało mi się zrobić zdjęcie, nie wiem czy ujęcie dobrze oddaje stan faktyczny, dlatego na drugim zdjęciu zaznaczyłem jak mierzyłem kąty. Edytowane 4 Sierpnia 2023 przez tomiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Według mnie kierownica jest ustawiona nieprawidlowo, zbytnio obrocona ku górze. Dol baranka powinien być w miarę równolegle do podłoża a klamki tworzyć płaska powierzchnię z góra kierownicy. Tyle teoria. Praktyka natomiast pokazuje że ustawienie kierownicy jest wynikową ogólnej pozycji na rowerze i zależy od tego jak wysoko i daleko od niej mamy siodełko. Ja najpierw zabrałem się za ustawianie odsunięcia i wysokości siodla a z wysokością i rotacja kierownicy męczyłem się na końcu. Skończyło się na fittingu a później małych samodzielnych regulacjach +/-0,5cm W mojej ocenie nikt ci tego przez neta nie ogarnie. Zacznij może od tego i wbij swoje wymiary https://www.wrenchscience.com/pages/fit-system Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Masz za wysoko manetki. Widać że dłoń Ci się odchyla do tyłu, a powinna być w linii z przedramieniem. Dodatkowo, według mnie jakoś dziwnie je trzymasz. Co robi mały palec na kierownicy? Wskazujący i środkowy na klamce hamulca, dwa pozostałe pod manetką, kciuk na manetce. Miejsce pomiędzy kciukiem a wskazującym, powinno opierać się o ten garb manetki. Po to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Ten rodzaj dyskomfortu może pochodzić, w głównej mierze od złego ustawienia siodełka. Spróbuj podnieść przód siodła kilka stopni do góry (oczywiście jeśli jest on odchylony od poziomu) celem zdjęcia obciążenia z rąk i przeniesienia go na siodło. Pokaż rower w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiii Napisano 5 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 @PawelW84 Top kierownicy(czerwona linia) jest poziomo lub 1-2 stopnie do dołu, więc trochę ta kierownica tak ma. Nie mam teraz możliwości iść do fittera dlatego chciałem sam coś poprawić bo skoro ucisk jest punktowy to myślalem że coś jest mocno nie tak. @ChuChu Wydaje mi się klamki mają trochę za krótkie miejsce na dłonie jak dla mnie dlatego mały palec się nie mieści, z tym nie da się raczej niż zrobić prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Napisałem Ci jak to poprawić. Dwa palce na klamce, bo jednym to sobie można hamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Dla uzupełnienia przydałby się jeszcze rzut od przodu, może góry. Wydaje mi się, że dłonie masz odgięte na zewnątrz, to też może obciążać nadgarstki. Kierownica ma jakieś odgięcie na boki, czy to typowy szosowy baranek? Na pewno wyrównałbym kąt między manetkami a kierownicą, tak żeby szły w jednej linii. U siebie kierownicę mam lekko zadartą do góry, bo mnie irytowało zjeżdżanie dłoni i wciskanie się w klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiii Napisano 6 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 @ChuChu jakoś to przeoczyłem, spróbuję dzięki. @zekker no właśnie niektórzy mówią że klamki lekko do góry np. 10 stopni a inni na płasko. Spróbuję je obniżyć i zobaczę. Co do zdjęć to muszę trochę się przejechać i zapamiętać jak ręce układam bo jak chciałem zrobić zdjęcie to miałem problem aby odtworzyć chwyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Poniżej zdjęcia jak ma ustawione klamkomanetki dziewczyna która naprawdę dużo jeździ. Czyli skrajnie nieprawidłowo. A jej tak wygodnie. Więc najlepiej zdjąć owijkę i trochę pojeździć w samych rękawiczkach z multitool-em. Metodą prób i błędów dojdziesz jak Ci jest wygodnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Drugi zdjęcie jasno pokazuje, że chyba nie do końca rozumie o co w tym wszystkim chodzi... A że dużo jeździ, to nie ma to znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Trzeba odróżnić jazdę sportową od turystycznej. Poza tym osoba której przebieg liczony jest w setkach tysięcy kilometrów na pewno przerobiła wszystkie możliwe ustawienia pod kątem wygody. Nie namawiam kolegi do skopiowania takiego ustawienia ale do samodzielnej próby znalezienia właściwego dla siebie, pokazując że jedyne słuszne, przez każdego zalecane, nie koniecznie musi się okazać tym najwygodniejszym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sziva Napisano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2023 Na ból w tym miejscu dłoni mogą pomóc rękawiczki Specialized Body Geometry: https://www.specialized.com/gb/en/body-geometry-sport-gel-gloves/p/156945?color=248759-156945 Mam takie i bardzo je sobie chwalę - do tego stopnia, że w zasadzie w innych nie jeżdżę, a tych innych mam pół szuflady. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 14 godzin temu, chrismel napisał: Trzeba odróżnić jazdę sportową od turystycznej. Poza tym osoba której przebieg liczony jest w setkach tysięcy kilometrów na pewno przerobiła wszystkie możliwe ustawienia pod kątem wygody. Nie namawiam kolegi do skopiowania takiego ustawienia ale do samodzielnej próby znalezienia właściwego dla siebie, pokazując że jedyne słuszne, przez każdego zalecane, nie koniecznie musi się okazać tym najwygodniejszym. Nie ma to znaczenia. Nie moja sprawa czy jej wygodnie, natomiast patrząc na zdjęcia, widać że kontrola musi być totalnie upośledzona. Manetki i kierownica są projektowane w konkretny sposób. Nie wiem jak ona hamuje i zmienia biegi, mając małe dłonie i tak ustawione klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 Dyskomfort dłoni na manetkach to głównie wina złej pozycji na rowerze i opierania się o klamki zbyt dużą siłą. Sam na początku jazdy na szosie, będąc zupełnie nie gibką osobą opierałem się mocno na klamkach. Ręce mi drętwiały po kilku km. Potem znajomy, znający się trochę, ustawił mi kierownicę na kozę. Problemy prawie zniknęły co pozwoliło mi na więcej dłuższych jazd. Z kilometrami poprawiła się postawa na rowerze, a z pomocą ćwiczeń tułów zaczął trzymać wszystko tak jak trzeba. Kierownica poszła w dół, klamki do przodu a ból i drętwienie nie wróciło (no drętwienie czasem wraca ale to po 8-9h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 To Twoj pierwszy baranek? Mnie dlonie dretwialy do okolo 600km. Potem szystko przeszlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 2 godziny temu, ChuChu napisał: Nie ma to znaczenia. Nie moja sprawa czy jej wygodnie, natomiast patrząc na zdjęcia, widać że kontrola musi być totalnie upośledzona. Manetki i kierownica są projektowane w konkretny sposób. Nie wiem jak ona hamuje i zmienia biegi, mając małe dłonie i tak ustawione klamki. Skoro tak sobie ustawiła, to chyba jej pasuje, nie wiem z czym chcesz się kłócić. Wątpię, żeby miała problemy ze zmianą biegów i hamowaniem, bo by nie została przy takim ustawieniu. Przede wszystkim są tak zaprojektowane, że można ustawiać i regulować pod siebie i to jest najważniejszy sens wypowiedzi @chrismel Gdyby miały być wykorzystywane w jednej konkretnej pozycji, to by nie dało się ich inaczej montować. Z czyjąś wygodą nie ma sensu się kłócić, możemy jedynie podpowiadać jak szukać właściwego. Czasem bywa, że klasyczne się nie sprawdzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
girek Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 Żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj, bo sprawa jest podobna chociaż nie dotyczy drętwienia dłoni. Jestem świeżo po zakupie Krossa 5.0, rozmiar M (mam 176 cm). Poniżej zdjęcia pokazujące ustawienia kierownicy jak wyjechała z fabryki czy też sklepu. Sprzedawca powiedział, że nie ma jednego sposobu ustawiania klamkomanetek i że każdy robi to po swojemu. Po pierwszych przejażdżkach mam wrażenie, że uchwyt na "łapach" jest mało komfortowy i że powinny być wyżej i bliżej mnie. Z filmików jakie zobaczyłem na YT wynikałoby, że kierownica powinna iść w dół a klamkomanetki sporo w górę, w moją stronę. Czy dobrze myślę? Czy najpierw powinienem zacząć z przesuwaniem siodła? Czy najpierw zrobić parę setek i się przyzwyczaić do baranka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 Dobrze myślisz. Jako punkt wyjścia można zacząć od ustawienia klamkomanetek tak, by dolny koniec dźwigni hamulca dotykał linii wyznaczonej przez przedłużenie linii stykającej się z dolnym fragmentem kierownicy (tym prostym odcinkiem "dropów", który trzeba ustawić prawie równolegle do ziemi). Oczywiście są różne gięcia kierownic i różne klamkomanetki, ale zwykle takie ustawienie zapewnia dobry kompromis pomiędzy różnymi chwytami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 A ja myślę, że wpierw musi zacząć od ustawienia bloków, siodła a potem dopiero zobaczyć jak leżą ręce na klamkomanetkach. Z wyglądu wygląda podobnie do mojego ustawienia a u mnie jest komfortowo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.