Skocz do zawartości

[Opony] Uniwersalne opony do MTB


zlatan

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam... heh, czegoś co chyba by można nazwać "uniwersalnymi" oponami do MTB. Roweru używam na dwa sposoby:

1. Jazda po terenie. Bez jakiegoś dużego zacięcia sportowego ani jakiegoś hardkoru, po prostu lubię się kręcić po wszelkich leśnych ścieżkach i singlach. Jeżdżę w różnych warunkach pogodowych i po różnych nawierzchniach (głównie Kampinos, więc są piachy, błoto, korzenie i inne takie atrakcje).

2. Turystyka, kilkudniowe wycieczki. Zdarza się, że 100+ km dziennie załadowanym rowerem po zróżnicowanym terenie, zazwyczaj ze sporym udziałem asfaltu.

Punkt 1. jest dla mnie ważniejszy, ale 2. też nie chciałbym ignorować. Oczywiście domyślam się, że te dwa zastosowania to jest trochę ogień i woda, i że tu nie będzie opon idealnych. Ale może są zadowalające dla takiego ambitniejszego amatora. Tak żeby dobrze się bawić na leśnych ścieżkach, i nie mieć ochoty umrzeć na dłuższej asfaltowej trasie. W miarę dobra trwałość (na przebicia i ścieranie) też są mile widziane.

Moje jedyne doświadczenia w MTB to jest RR XC 100 z fabrycznymi oponami Hutchinson Kraken 29x2,35 (chyba one są w wersji zwijanej), przejechałem na nich prawie 2,5k km. Na moje kompletnie amatorskie odczucia, to jestem zadowolony z tego jak jadą po asfalcie, a w terenie czasem trochę za bardzo gubią przyczepność. Chciałbym je zmienić, raz dlatego że chcę nie zajechać ich do końca i móc sprzedać na nich rower, dwa dlatego że może jest jakaś lepsza opcja.

Zestaw Continental Cross King i Race King to może być to czego szukam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić jakieś cieńsze i gładsze opony na tripy po 100 km, a do lasu 2. zestaw taki jak trzeba w teren, a nie jakieś półśrodki?

Samemu nie chce mi się kombinować z przekładką opon, więc mam kilka rowerów, ale jeżeli chcesz mieć "all in one" to moim zdaniem taka przekładka opon będzie spoko opcją. Jak się wprawisz, to wymiana zajmie Ci max. kilka minut na koło. To chyba nie jest jakoś długo biorąc pod uwagę czas potrzebny na przejechanie 100km?

Powiem więcej: po zmianie opon na asfaltowe, na takim dystansie będziesz w stanie urwać te minuty poświęcone na przekładkę opon, a przy okazji nie będziesz zużywał jakichś fajnych, miękkich opon przeznaczonych typowo w teren, na które będziesz mógł sobie pozwolić mając dodatkowy komplet.

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak uważam, też myślałem o dwóch kompletach, ale ja już dobrze wiem, że nie będzie mi się chciało ich przekładać. Lubię jak rower zawsze stoi gotowy, a że to jest półśrodek, no trudno... Poprzestańmy na tym, że jednak szukam jednego zestawu opon - generalnie na teren, z jakimś okazjonalnym wyskoczeniem na dłuższy asfalt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Werdykt jest dość przygniatający na korzyść Mezcali, więc chyba tak się stanie, na obu kołach :) Natomiast zejście z obecnych 2.35 na 2.10 to wydaje się sporo (ale też nie wiem czy realnie to poczuję), więc może kompromisowe 2.25? Zwłaszcza że gdzieś na tym forum mignęło mi info, że opony Vittorii mają tendecję do bycia nieco węższymi.

Jeszcze jest dylemat między lżejszą wersją TLR i bardziej odporną TNT. Czy TLR mogłaby mi wystarczyć? W tych dotychczasowych Krakenach nie narzekam na trwałość, jeden kapeć na 2,5k km, czy da się to jakoś porównać z tymi wersjami Mezcala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne koła w RR chyba mają 25, gdzieś tam na horyzoncie jest temat zmiany i wtedy może będzie 27. Ale to nic pewnego.

Szczerze, to bardzo nie podobają mi się brązowe boki, ale aspekt wizualny nie będzie przesądzał. Ważniejsza jest dla mnie funkcjonalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wlejesz mleko to ten beż  z czasem pociemnieje na brąz. No ale oczywiście kwestia gustu. Ja do zielonej i czerwonej ramy mam brązowe ale już do antracytowej mam te szare. 

Za brązowymi przemawia waga i o ile nie jeździsz w górach po kamieniach to chyba warto te kilkanaście gram zaoszczędzić. Teraz jest nowe malowanie tych boków. Wyglądają znacznie lepiej niż poprzednie wersje.

Odnośnie rozmiaru to ja szukając lżejszej alternatywy dla 2.35 z przeznaczeniem na drogi lesne i asfalty odpuściłbym 2.2. Tych kilku mm nie odczujesz 

W tym roku sporo jeżdżę grawelem i śmiem twierdzić że przy oponce 45mm jestem w wstanie przejechać praktycznie każdą leśną drogę z wyjątkiem żywego piachu. Dlatego wydaje mi sie, że o ile nie upalasz jak wariat na przełaj po lasach to opona 2.1 w zupełności styknie. To jest jakieś 54mm szerokości z terenowym bieżnikiem. 

Za to na asfalcie przy 2.1 różnicę zdecydowanie odczujesz na plus. 

Kiedyś wybraliśmy się na asfalty ze szwagrem Ja jezdzacy systematycznie, on okazjonalnie. U mnie 29x2,35 u niego cos kolo 700x35. Różnica była taka że naprawdę ostro musiałem go gonić. 

 

 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wam wszystkim za porady i za życzliwe podejście, bez pisania rzeczy w stylu "co ty sobie wyobrażasz baranie, przecież nie ma opon uniwersalnych, musisz mieć minimum 5 kompletów na wszystkie możliwe warunki", tylko za fajne i konkretne polecenia :)

Zamówiłem dwie zwijane oponki Vittoria Mezcal TLR, ostatecznie zdecydowałem się na 2.25. Jednak miałem jakiś mentalny opór z przeskokiem na 2.10, ale myślę że szersze też będą w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Saguaro, jeszcze jak nie była to Vittoria, fajne też lekko się toczące opony. Te Mezcale widzę powinny się toczyć po twardym jeszcze lżej, ale jak sobie radzą w terenie? Bardziej mi chodzi o te szersze 2.25.

 

Swoją drogą poniższy link do niezłej oferty za 2 opony i to z mlekiem 😉 :

"Ten zestaw zawiera 2 opony bezdętkowe i odpowiednie mleko uszczelniające."

Opona Vittoria Mezcal G2.0 29x2.25 TNT czarno-antracytowa (bikestacja.pl)

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...