Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

 Zamierzam kupić rower do jazdy w terenie amatorsko a póżniej kto wie. Co wybrać ? Cube 616110 Reaction C:62 Pro / Rockrider XC 900 29'' karbon GX Eagle Lunar/ORBEA Alma M30 2022  a może jakiś inny ? Proszę o pomoc

Edytowane przez diabel72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś fit - silny i wysportowany, to takie rowery XC pozwolą ci się wykazać. Ale jak trochę starszy, plecy sztywne, kondycja biurkowo-samochodowa, to poszukaj czegoś łagodniejszego, o wyższej sylwetce. Może nawet fulla typu trail jak Canyon Neuron AL6 jeśli teren masz bardziej terenowy. Żebyś nie cierpiał a miał przyjemność. Z mojego doświadczenia wyścigowe rowery są dobre do ścigania i męczące to przejażdżek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak XC to wymieniona przez Ciebie Alma to bardzo fajny wybór.

Gdzieś się pojawił też ten Canondale w super cenie: 

https://www.cyclery.de/en/cannondale-scalpel-ht-carbon-3-29-cross-country-bike-2022-highlighter

Fajny rower z nowoczesną geometrią, podobnie jak Alma

Jakim rowerem jeździłeś do tej pory i czego Ci brakowało?

Ja np. do rekreacji szukałbym roweru z droperem, który znacznie zmienia możliwości jazdy w trudnym terenie. W tej cenie obecnie można wyhaczyć dość dobrego fulla jak koszty serwisowania nie są dla Ciebie problemem.

 

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest fajnego w tej almie? 

Koła z plasteliny? Montaż marny jak w Krośnie? 

Ten skalpel jest spoko. A jak chcesz typowo xc to ten rower będzie ok i kasa zostanie na inne wydatki https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-nx-gx-eagle-karbonowa-rama/_/R-p-323483?mc=8615562&c=Niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

koła almy nie sa złe (przynajmniej te wkładane fabrycznie do M50), czasem zabieram ten rower na hardkorową godzinke łomotu... i sa wystarcajaco dobre dla roweru w tej cenie...

 

a przy moich paramsach 90kg/190cm i zamiłowaniu do szosowego mocnego piłowania, zapewniam ze nei maja lekko. 😉 

Ogolnie cały ten rower jest mocno spoko, nie liczac siodełka Selle Italia boost X , ....ktore ok jest jakie jest i wiekszosc ludzi zmienia pod siebie jak gripy i pedały, ale moj syn ubil je w 2miesiace ważac 60kg  zanim sie zabralem za odszukanie zalegajacego mi na magazynie prologo  ;-))

.. 

Tak czy siak...mam dostac nowe od producenta w ramach gwarancji/reklamacji

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacyjnie scalpel nie ma zabezpieczenia takiego jak np. w trek'u - knock block, wg. mnie przydatna opcja

osobiście wolałbym scalpel lub alma niż proponowany rockrider - już sam amor robi sporą różnicę 

W dniu 29.07.2023 o 10:05, NerfMe napisał:

dożywotnia gwarancja na ramę

kojarzysz, który jeszcze producent oferuje taką gwarancję poza trek'iem ?

na stronie cannondale też jest info o dożywotniej gwarancji, ale z poza PL mogą być problemy:

"Cannondalebikes.pl ma zapis: W przypadku każdej reklamacji gwarancyjnej należy dostarczyć rower do sprzedawcy detalicznego gdzie został on zakupiony. Z rowerem trzeba dostarczyć oryginalny dowód zakupu (dowód zakupu przechowuj w bezpiecznym miejscu!) i unikalny kod dożywotniej gwarancji uzyskany podczas rejestracji roweru on-line.

Natomiast Cannondale.com : For any warranty claim to be considered, the bicycle must be brought in to an Authorized Cannondale Retailer on the same continent on which the bicycle was purchased. 

W tej sytuacji od razu kontaktowałbym się z centralą z informacją, że polski dystrybutor odmawia przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego."

"Ciekawe czy to coś by pomogło patrząc na zapis na polskiej stronie

Dożywotnia gwarancja na rowery Cannondale

Producent rowerów Cannondale oferuje na swoje produkty dożywotnią gwarancję na ramę. Rozszerzona gwarancja udzielona jest jedynie pierwszemu właścicielowi roweru i obejmuje rowery zakupione u autoryzowanego sprzedawcy detalicznego rowerów Cannondale. Warunkiem jest zakup roweru u sprzedawcy detalicznego w Polsce oraz zarejestrowanie jego właściciela na stronie internetowej www.cannondalebikes.pl."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie brak knock blocka jest plusem:)

Pewnie w przypadku zakupu z zagranicy lepiej wysłać do sprzedawcy, by realizować gwarancję. Jest to pewna niedogodność, aczkolwiek ostatnio rowery u sąsiadów, albo nieco dalej, potrafią być naprawdę dużo tańsze niż u nas.

Dożywotnią gwarancję na pewno jeszcze ma: Orbea, Merida, Giant, Specialized, Rockrider (na rowery aluminiowe), Santa Cruz, Marin (ale nie na wszystkie modele). Pewnie są jeszcze inni.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W orbei to jest smiesznie, bo dozywotnia gw na rame zaczyna dzialac po jej rejestracji na stronie orbei...i jest dla 1szego wlasciciela..sek w tym ze konto orbei mozna na kogos przepisac...i przekazujac mu nawet paragon, gw przechodzi na nastepnego wlasciciela...tak to na te chwile mozna zalatwic.

 

Moje nowe siodlo juz w drodze, jutro bedzie, zatem 3tyg trwala cala operacja, od zgloszenia do otrzymania nowego.

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 29.08.2023 o 13:09, player123 napisał:

koła almy nie sa złe (przynajmniej te wkładane fabrycznie do M50), czasem zabieram ten rower na hardkorową godzinke łomotu... i sa wystarcajaco dobre dla roweru w tej cenie...

Mógłbyś sprawdzić, czy kierownica jest kolizyjna z górną rurą ? Tzn. czy przy dużym skręcie manetki by w nią uderzyły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od ustawienia wysokości kierownika/manetki itd... ale tak, przy Lce manetka potrafiła dotykać ramy z tego co pamiętam w fabrycznej konfiguracji z fabryczną ilością podkładek pod mostkiem.... Aktualnie mam inna kiere, Ritchey 2x chyba sie to nazywa, manetka jest SLX Ispec pod klamkami Deore i tez dotyka 😆

Nie wiem czy sa jakies ramy HT - gdzie jest taki sloping żeby tego problemu nie było :P W Fullu nie mam tego problemu 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, player123 napisał:

Nie wiem czy sa jakies ramy HT - gdzie jest taki sloping żeby tego problemu nie było

Że co? Miałem w życiu kilka hardtaili i w żadnym tego problemu nie było. Zawsze mi się wydawało, że to tylko problem dla zapalonych ścigaczy po Mazowszu, którzy mają mostek na minus i klamki ustawione pionowo:) No i jeszcze przypadek Treka w którym korona widelca bez knock bloka mogła kolidować z ramą, ale chyba sobie już przypomnieli jak projektować ramy I knock blocka nie stosują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciorra napisał:

Że co? Miałem w życiu kilka hardtaili i w żadnym tego problemu nie było. Zawsze mi się wydawało, że to tylko problem dla zapalonych ścigaczy po Mazowszu, którzy mają mostek na minus i klamki ustawione pionowo:) No i jeszcze przypadek Treka w którym korona widelca bez knock bloka mogła kolidować z ramą, ale chyba sobie już przypomnieli jak projektować ramy I knock blocka nie stosują?

Co za bełkot.

2 godziny temu, przemeg napisał:

Ale jakie to ma znaczenie? Przecież żeby była kolizja to kolo musisz mieć na 88 stopni. Kto tak skreca :)

Jak zaliczysz dobrego glebiszona, to wtedy byc może sie przekonasz, że gdyby taka rama kolizji nie miała, to by może bez sladu przeżyła ...a czasem jak sie dobrze trafi, to i pęknie.

Ale generalnie, to najczesciej rama przez ta kolizje jest obijana przy zerowej prędkości, rower sie przewroci przy parkowaniu, przy pakowaniu do bagaznika itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa razy drobne poślizgi w ziemie zakończone glebą i za każdym razem kierownica uderzyła w ramę, na szczęście alu i niska prędkość oraz miałem na wszelki wypadek dość luźno manetki, z karbonem mogłoby być różnie, dlatego to dla mnie bardzo istotna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Karbonowe Spece Epic sprzed kilku lat miały taki wihajster na dolnej rurze, żeby korona widelca nie walnęła w ramę.

U mnie w Scale mam ustawione na muśnięcie klamek - na ramie nakleiłem dwa kawałki taśmy, bo i manetka jest na styk. Na pewno będę chciał mieć blokadę sterów, jak nie w tej ramie, to w kolejnej. I tak, oczywiście że przy glebie jest ryzyko przekręcenia kierownicy o +/- 180° - kiedyś po dynamicznym uślizgu miałem nawet problem ze wstaniem, tak się jakoś zaplątałem między kierownicę, a ramę :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...