luciano Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 witam serdecznie, mam klamkomanteki grx400 i hamulce grx 400. Chciałbym mieć sprawniejszy tylni hamulec. Czy wystarczy, że dokupię: https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-grx-br-rx810-pd20343/?v_Id=131804 i w serwisie mi ten zacisk podmienią i wszystko będzie kompatybilne, czy musiałbym wymienić wiecej elementów. Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Napisz co takiego się dzieje że chcesz mieć mocniejszy tył, zazwyczaj dąży się do tego aby przód był mocniejszy. Różnica między tym zaciskiem co masz a tym z linku to chyba tylko ceramiczne klocki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Wymiana zacisku nie zmieni siły/jakości hamowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luciano Napisano 26 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Przyzwyczajony jestem do mocy hamowania z shimano mt400, z moimi hamlucami nic sie nie dzieje.. po prostu są dużo słabsze i sie zastanawiam nad wymianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Lepiej zacząć od tarcz i klocków, ale i tak pozostanie różnica w stosunku do MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Przecież nawet mechaniczne hamulce, bez problemu blokują tył. Może masz brudne tarcze i klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jowejek Napisano 28 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2023 Przeszedłem ostatnio wymianę zacisku z GRX400 na GRX810. Oba rozłożyłem na czynniki pierwsze, jedyna różnica to materiał tłoczków (dlatego pewnie nie ma modelu pośredniego GRX600). Sam zacisk nie robi różnicy w jakości hamowania, już bardziej wymiana fabrycznych klocków żywicznych na metaliczne L04C (trzeba sprowadzać z zagranicy, bo u nas są trudno dostępne). Do klocków metalicznych potrzeba też lepszej tarczy, bo te zamontowane fabrycznie są zwykle "resin pads only", więc koszty szybko rosną. Gra niewarta świeczki, bo do jakości hamowania w moim MTB i tak daleko (i to pomimo starego DOTa). Jak nie musisz, to nie ruszaj, bo stracisz czas i nerwy, a pogoda ładna, więc lepiej jeździć. Takie operacje zostaw na zimę i deszczowe wieczory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.