Skocz do zawartości

[8000 zł] Wygodny gravel dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Obecnie robię rowerem 2000km rocznie od kwietnia do listopada. Jazda po szutrach, lasach, drogach pożarowych i asfaltach.
Obecnie posiadam rower Crossowy przerobiony na sztywny widelec.
Chciałbym kupić gravela, ale trochę obawiam się baranka, moje wymagania

- uniwersalna geometria - nie chcę zbyt sportowej geometrii żeby nie bolały plecy
- opony do 45mm 
- hamulce hydrauliczne
- sztywne osie
- dobre koła i piasty itp
- karbonowy widelec i sztyca (lub możliwość zmiany sztycy na karbon)
- klasa napędu bez znaczenia - ważne aby za 2 lata można było ulepszyć
- normalna dostępność

Jest coś lepszego od Kross Esker 5.0 lub 6.0 ?

Gdyby kupić Kross Esker 5.0 i zamontować karbonową sztycę i najlepsze opony 45mm - ma to sens?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ridley Kanzo A GRX 600 - https://ridley.pl/produkt/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx600/ - z kodem GRX600 za 6999 zł.

- uniwersalna geometria - nie chcę zbyt sportowej geometrii żeby nie bolały plecy - nie jest to siedzenie na tapczanie, musiałbyś przymierzyć i pojeździć więcej niż wokół sklepu
- opony do 45mm - mieszczą się
- hamulce hydrauliczne - są
- sztywne osie - są
- dobre koła i piasty itp - mogłyby być lepsze, ale na tych też da się jeździć, żaden rower w tej cenie nie będzie miał kół, które powalają, za 2k kupisz dobre koła
- karbonowy widelec i sztyca (lub możliwość zmiany sztycy na karbon) - karbonowy widelec jest, sztyca aluminiowa
- klasa napędu bez znaczenia - ważne aby za 2 lata można było ulepszyć - jest grupa Shimano GRX 600, nie trzeba ulepszać
- normalna dostępność - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcesco napisał:

Najpierw określ co znaczy "najlepsza rama". Ma być jednocześnie najbardziej sportowy i komfortowy? 🧐

nie.

Chciałbym mieć rozeznanie która rama jest najbardziej sportowa, a która komfortowa? Chciałbym taką uniwersalną i wyśrodkowaną. Nie chce iść w ekstrema.
Chciałbym też wiedzieć czy ramy Giant czy ridley są lepsze jakościowo od Krossa czy to sama półka jakościowa (chodzi o wytrzymałość i możliwość rozbudowy na przyszłość)

 

Czy Sram Apex jest dobrym napędem (pytam w kontekście Ridley) czy lepiej iść w GRX400? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakość ramy to wszystkie one są z bardzo popularnego stopu aluminium 6061 - i bez znaczenia czy producent nazwie go Lite, Aluxx czy Advanced. Lepszy jakościowo jest stop serii 7000 (nie pamiętam teraz dokładnie numeru) ale jest on dość rzadki w rowerach, choć się zdarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 16:31, jachu76 napisał:

wzrost 178cm przekrok  86cm

Masz długie nogi jak na swój wzrost, to znaczy, ze tułów krótki, więc powinieneś szukać rowerów niezbyt długich i raczej o wysokiej główce, bo takie proporcje ciała same w sobie już Cię pochylą, chyba że masz bardzo długie ręce. Ja mam 176/86 i gość od fitingu mi powiedział, że to już proporcje ekstremalne, jak u biegacza maratończyka, niestety. Masz niewiele łagodniejsze proporcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zbyt wyprostowanej pozycji. Jaki jest sens kupować  gravela z barankiem żeby mieć wyprostowaną pozycje? Wtedy można kupić jakiegoś krosa.

Szukam czegoś "po środku" . Nie chcę sportowej geometrii dla zawodowców (jak NS Bike RAG+2) ani kanapowozu.
Przesiadam się z roweru z prostą kierownicą i chciałbym jednak poczuć przyrost prędkości (zmniejszenie oporów). Inaczej to nie ma sensu i mogę dalej jeździć na MTB i włożyć szybkie opony.

Edytowane przez TurboRower_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem go pod uwagę dwa lata temu, nadal mi się podoba jego dziwaczno-pokraczny wygląd 😅 Niestety właśnie ta geometria roweru mtb z doklejonym barankiem mnie odrzuciła, zresztą rower zebrał chłodne recenzje, wszystkie powtarzają, że jest nerwowy i przesadnie sztywny.

Edit: cena jest super, a jak sobie przypomnę ile kosztował na początku to już w ogóle!

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 24.07.2023 o 23:51, Ineffable napisał:

Ridley Kanzo A GRX 600 - https://ridley.pl/produkt/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx600/ - z kodem GRX600 za 6999 zł.

- uniwersalna geometria - nie chcę zbyt sportowej geometrii żeby nie bolały plecy - nie jest to siedzenie na tapczanie, musiałbyś przymierzyć i pojeździć więcej niż wokół sklepu
- opony do 45mm - mieszczą się
- hamulce hydrauliczne - są
- sztywne osie - są
- dobre koła i piasty itp - mogłyby być lepsze, ale na tych też da się jeździć, żaden rower w tej cenie nie będzie miał kół, które powalają, za 2k kupisz dobre koła
- karbonowy widelec i sztyca (lub możliwość zmiany sztycy na karbon) - karbonowy widelec jest, sztyca aluminiowa
- klasa napędu bez znaczenia - ważne aby za 2 lata można było ulepszyć - jest grupa Shimano GRX 600, nie trzeba ulepszać
- normalna dostępność - jest

Czesc, nie dziala juz kod na ridleya kanzo a grx600 za 6999?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. By nie zakładać nowego wątku napiszę post tutaj. Wymagania mam identyczne, jak założyciel tematu. Budżet może być większy. To też będzie mój pierwszy gravel, obecnie mam rower crossowy. Rower miałby być do jazdy głównie po mieście i drogach szutrowych. Moje pierwsze poszukiwania rozpoczęły się od rowerów górskich - Focusa Whistler, Sensy Livigno evo i Merano Evo. Na pewnym etapie stwierdziłem, że takie rowery są za ciężkie. Zacząłem rozglądać się za gravelami, które są odpowiednio lżejsze, bez zbędnych amortyzatorów (jestem przyzwyczajony do sztywności na rowerze) i tak oto odpowiednio zwiększając budżet wytypowałem następujące: Kross Esker 7.0, Cube Nuroad Race, Sensa Romagna Gravel, Focus Atlas 6.8, Marin Gestalt X11.  Do listy mógłbym jeszcze dorzucić z wysyłką z Hiszpanii Bianchi Arcadex na GRX810. 

W czasie poszukiwań znalazłem jeszcze coś bardziej miejskiego, na napędzie Alfine z paskiem Gates - Cube Hyde Race lub Cube Editor. W tym momencie trudno z dostępnością, myślę, że te modele najszybciej dostałbym dopiero na przyszły sezon. Czy w porównaniu do 2x11 i 1x11, pasek karbonowy byłby lepszym wyborem do miasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...