szyszek Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Próbuję odrestaurować swój pierwszy rower - ok 30+ letni rowerek dziecięcy. Nie mam bladego pojęcia co to jest - znalazłem tylko napis "trop" na ramie. Jestem świadom, że jest to kompletnie nieopłacalne ale robię to bardziej z pobudek sentymentalnych i zamiłowania do grzebania Mam problem z demontażem kilku elementów: - pedały - czy da się je jakoś ściągnąć? nie widzę żadnych śrub - suport - żaden klucz który posiadam nie pasuje, jakiś pomysł jaki to standard, gdzie kupić pasujący klucz lub końcówkę? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Masz na osi pedała spłaszczenie - klucz 15 i jedziesz Suport na klin (możesz sobie poszukać, pewnie na yt jest jakiś tutorial jak to zdemontować), generalnie zaczynasz od odkręcenia tej nakrętki z frezami, kluczem hydraulicznym/francuskim 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 (edytowane) Drobne uwagi: Lewy pedał (ten z literą L) ma lewy gwint czyli odkręcasz go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Spłaszczenia pod klucz mogą być dość wąskie i zwykły płaski klucz czasem nie wejdzie. Musisz wtedy użyć klucza do pedałów (z kawałka płaskiej blachy). Suport masz Thomsona z wbijanymi miskami. Korby mocowane na klin: https://allegro.pl/oferta/suport-wbijany-thomson-40x151mm-os-na-klin-30313-11753302638 Upierdliwe rozwiązanie. Jeśli rower nie ma być 100% ori, to możesz przejść na suport na kwadrat. https://allegro.pl/oferta/os-suportu-na-kwadrat-kompletna-13515402469 Ale wtedy musisz wymienić korby. Jesli masz przy rowerze przez przypadek oryginalne klucze To nimi powinno dać się ogarnąć odkręcenie suportu czy pedałów. W teorii, bo jakośc tych "narzędzi" była beznadziejna. Ale gdyby były, to co szkodzi spróbować. Edytowane 25 Lipca 2023 przez Garlock 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyszek Napisano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Pedały odkręciłem, zwykły klucz faktycznie nie pasował - użyłem klucza od lodówki z dodatkowo zaklinowanym imbusem (sam klucz był za duży). Faktycznie pamiętam z dzieciństwa takie oryginalne klucze, ale pewnie już od dawna na złomie Wykręcenie suportu - czekam na klucz nastawny. Pozostałe elementy poodkręcałem i powoli myje, odrdzewiam itp. Kolejny problem mam z widelcem - odkręciłem nakrętkę z góry ale kompletnie nie wiem jak go wyciągnąć. Wygląda jak by był zespawany na stałe z mostkiem kierownicy. Nie mogę przez to wyciągnąć i wymienić sterów, nie mówiąc o jakimś piaskowaniu samej ramy. Czy to możliwe, że jest nie demontowalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Na górze mostka masz śrubę (chyba ją niepotrzebnie wykręciłeś). Odkręcasz ją kilka obrotów, żeby była kilkumilimetrowa szczelina miedzy mostkiem a łbem śruby. Walisz w łeb młotkiem i teoretycznie powinienes wtedy wbić klin i zluzować mostek. Wtedy go wysuniesz do góry. Chyba, że wszystko jest zapieczone. Jesli tak, to zalej naftą, odrdzewiaczem, jakimś penetratorem (choćby WD40), zostaw na noc i ponawiaj próby wyrwania mostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyszek Napisano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Niestety tej górnej śruby nie mam. Probowałem wkręcić tam coś co mam pod ręką ale nic nie jest wystarczająco długie żeby złapać jakiś gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Włóż kawał jakiegoś pręta (bez wkręcania) żeby oparł się o klin i spróbuj wybijać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyszek Napisano 29 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Cały dzień siłowałem się z demontażem widelca i się nie udało. Po zastosowaniu patentu podanego przez Garlock'a 2 lekkie puknięcia, 30 sekund i zdemontowane Na dziś mam wszystko w kawałkach. Niestety nie uda mi się zachować oryginalnego lakieru - za duże braki i rdza. Ostatecznie oddałem widelec, ramę i kierownicę do piaskowania i lakierowania. W międzyczasie powoli odgruzowuje pozostałe elementy i zabieram się za koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyszek Napisano 7 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 Udało się poskładać wszystko do kupy i o dziwo rower jeździ Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.