rowerowyDummie Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Witam forumowiczów, Szukam roweru głównie do jazdy rekreacyjnej po ścieżkach rowerowych asfaltowych i szutrowych (70%). Czasami ścieżki leśne - piach, korzenie, kamienie, lekkie przewyższenia (30%). Planuję jeździć regularnie, kilka razy w tygodniu, po 15-40km. Raz na ruski rok jakiś dłuższy dystans do 70km. Nie zależy mi na marce, tylko na dobrym stosunku ceny do jakości i przyzwoitym serwisie lokalnym (Szczecin). Mam 183cm wzrostu i 93kg wagi. Przeglądając to forum, najrozsądniejszym wyborem wydają mi się: 1) https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29/_/R-p-329414 + dobry osprzęt + sztywna oś + waga - korba max 32 zęby - i tutaj pytanie, czy to rzeczywiście za mało na jazdę po ścieżkach rowerowych asfaltowych z dużą prędkością? 2) https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m21-czarny-brazowy-r21 + dobry osprzęt + bardziej uniwersalny napęd (20 przełożeń) - brak sztywnej osi 3) https://sklepmartes.pl/sporty/kolarstwo/rowery/meski-rower-hardtail-svart-radsvrt-blk-radvik + cena - amortyzator sprężynowy - brak sztywnej osi - korba 32 zęby Co byście wybrali? Jestem otwarty na alternatywy. Może znacie coś podobnego do RR 540 z większą ilością przełożeń? Dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Cytat , czy to rzeczywiście za mało na jazdę po ścieżkach rowerowych asfaltowych z dużą prędkością? 35-37 pojedziesz bez problemów, wątpię, że ci więcej trzeba na mtb Tu masz jeszcze świetną opcję https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-livigno-evo-comp-ltd/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowyDummie Napisano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Cytat 35-37 pojedziesz bez problemów, wątpię, że ci więcej trzeba na mtb Skąd wziąłeś 35-37? Max 32 tam można wsadzić. Cytat Tu masz jeszcze świetną opcję https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-livigno-evo-comp-ltd/ Dzięki, ale tak jak wspomniałem w opisie, szukam czegoś z lokalnym serwisem/gwarantem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 35-37 tutaj chodziło o prędkość maksymalna przy odpowiedniej kadencji. Lekkie przewyższenia po 30%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowyDummie Napisano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Cytat 35-37 tutaj chodziło o prędkość maksymalna przy odpowiedniej kadencji. To ma więcej sensu, myślę, że 35-37km/h będzie wystarczające. Pytanie, dlaczego dużo osób na tym forum mówi, że ten rower nie nadaje się do jazdy po płaskim? Cytat Lekkie przewyższenia po 30%? Tak, myślę, że nie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 @rowerowyDummie Jechales kiedys rowerem (po plaskim) z predkoscia > 30km/h przez dluszy czas? Wiesz co oznacza przewyzszenie 30% i jak wyglada taki podjazd na rowerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Jemu nie chodzi o przewyższenie 30% tylko o 30% jazdy poza płaską szosą - po piachu, korzeniach, kamieniach, lekkich przewyższeniach 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 51 minut temu, rowerowyDummie napisał: Pytanie, dlaczego dużo osób na tym forum mówi, że ten rower nie nadaje się do jazdy po płaskim? Bo mają własną filozofię na temat prawidłowej techniki jazdy, która pomija, że kolarstwo to sport wytrzymałościowy a nie siłowy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowyDummie Napisano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Cytat Jemu nie chodzi o przewyższenie 30% tylko o 30% jazdy poza płaską szosą - po piachu, korzeniach, kamieniach, lekkich przewyższeniach 😁 Dokładnie, postawiłem nawias w niefortunnym miejscu. 70% asfalt i szutry + 30% poza płaską szosą. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Nie Mihau, część ludzi zamiast uprawiać kolarstwa chce jeździć na rowerze, to nie jest to samo, tak jak np do pobiegania po lesie nie trzeba poznać zasad biegania maratonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 W każdym sporcie, nawet uprawianym amatorsko trzeba trzymać się choćby podstaw techniki, przynajmniej na tyle żeby sobie krzywdy nie zrobić. Nie możesz komuś doradzać utwierdzając go w przekonaniu, że coś co robi źle jest ok "bo dużo ludzi tak robi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 (edytowane) Jeżdżąc po kilka tyś km w roku nie zrobiłem sobie krzywdy przez 50 lat, nie martwi mnie że po kolejnych 50 mogę sobie zrobić krzywdę. Gdybym jeździł po 30 - 40 tyś rocznie to rzeczywiście wypadałoby się stosować do odpowiednich zasad. A tak przy okazji - oglądając TdF wziąłem stoper i policzyłem kadencję podczas spokojnej jazdy peletonu po płaskim. Wyszło mi 60/min, oczywiście wiem że nie da się tego policzyć dokładnie, ale na pewno nie było to 90. Tyle naliczyłem podczas ostrej pracy przy ściganiu ucieczki. Edytowane 24 Lipca 2023 przez PiotrWie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 A to amatorzy jeżdżą w peletonach, gdzie ciąg powietrza sprawia, że prawie nie muszą kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 A prowadzący peleton jedzie w ciągu powietrza motocyklisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Wejdź sobie na stravę jakiegoś kolarza, sprawdź parametry jazdy na którymś etapie tdf i nie pisz więcej głupot. Jeśli prowadzący peleton jechałby z kadencją 60 to prędkość "spokojnie jadącego" peletonu wynosiłaby sporo poniżej 40kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 2 godziny temu, rowerowyDummie napisał: Pytanie, dlaczego dużo osób na tym forum mówi, że ten rower nie nadaje się do jazdy po płaskim? Bo zdecydowana większość rowerzystów nie jeździ po płaskim z kadencją 90, nawet nie jeździ z kadencją 80 obr. /min. Nie mówię już o "dokręceniu" o jakiejkolwiek małej górki. Przy napędach 12s jeszcze można jakiś kompromis uzyskać, o ile jest możliwość włożenia większej zębatki. Jeżeli nie to wtedy mały rower typowo do jazdy górskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 (edytowane) 6 godzin temu, Mihau_ napisał: W każdym sporcie, nawet uprawianym amatorsko trzeba trzymać się choćby podstaw techniki, przynajmniej na tyle żeby sobie krzywdy nie zrobić. Nie możesz komuś doradzać utwierdzając go w przekonaniu, że coś co robi źle jest ok "bo dużo ludzi tak robi". Taką podstawą techniki jazdy rowerem, nawet amatorskiej, jest uświadomienie sobie, że zakres możliwych do wykorzystania kadencji podczas jazdy rowerem jest duży i w zależności od aktualnych potrzeb (i dostępnego zakresu przełożeń) możemy (albo czasem musimy) stosować zarówno kadencję 60 obr/min, jak i 120 obr/min. Jakoś nikogo nie dziwi, że normalny człowiek jadąc spokojnie i ekonomicznie samochodem do pracy nie trzyma silnika na obrotach, na jakich robi to kierowca rajdowy na odcinku specjalnym czy nawet w cywilnym aucie podczas próby na torze. Odmienne potrzeby, cele i priorytety - odmienne środki do osiągnięcia tych celów. A kogoś dziwi, że kolarz-amator może nie chcieć cały czas kręcić 90 obr/min czy więcej? Kierowcy lubią też silniki elastyczne, czyli takie gdzie duża część mocy jest dotępna już przy niskich obrotach, a od własnego organizmu, który można w dużym stopniu kształtować już nie należy tego oczekiwać, tylko ortodoksyjnie, ślepo, jak idiota, trzymać się jakiejś idealnej kadencji? Nie tędy droga. I nie, kolarstwo to nie jest sport tylko wytrzymałościowy. Elementy siłowe też tam występują i nawet amator powinien obie te cechy rozwijać, bo może mu się to przydać nawet w jeździe po bułki, nie mówiąc już o jakimś ściganiu. Wczoraj, podczas Maratonów Kresowych (Chełm) na bardzo stromych podjazdach w terenie raz miałem kadencję 90-100 (krótki atak), a innym razem 60 lub nawet mniej (mając najlżejsze przełożenie 22/28, gdy zostałem przyblokowany przez wolniejszego zawodnika, a nie chciałem stanąć). Normalnie pokonałbym taki podjazd z większą kadencją, po prostu jadąc szybciej z większą mocą, bo to ułatwia zachowanie stabilnej trakcji. A tak musiałem pedałować wolno, równomiernie, siłowo, precyzyjnie, by trakcji nie zerwać. Aż kierownica trzeszczała w mocowaniu mostka (a jest na czery śruby). Czysta siła, zaangażowanie wszystkich mięśni tułowia i rąk. I nie, kolana mi nie popękały. Jak się tak spojrzy na kadencje kolarzy-amatorów, i to takich z sukcesami, to też widać, że kadencja w trakcie wyścigu waha się w dużym zakresie, bo tak jest najbardziej ekonomicznie. Edytowane 24 Lipca 2023 przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowyDummie Napisano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Widzę, że z tematu wywiązała się zagorzała (i edukująca) dyskusja na temat zakresu kadencji i jazdy siłowej kontra wytrzymałościowej. Fajnie jako amator jest to czytać, dziękuje Panowie. Ciągła jazda na wysokiej kadencji (>85) raczej nie jest dla mnie, lubię sobie siłowo popedałować na niższych obrotach. Ścigać się nie zamierzam, ani nie wiadomo jakich dystansów robić. W tym tygodniu zrobię jazdę próbną RR 540 z korbą 32-zębową i po prostu zobaczę czy to jest dla mnie czy nie. W międzyczasie, jeżeli macie jakieś alternatywy dla RR 540 to chętnie wysłucham. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowyDummie Napisano 25 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Przejechałem się dzisiaj na RR 540 z korbą 30-zębową, najwyższe przełożenie dla mnie zdecydowanie zbyt lekkie. Szukam czegoś twardszego z dwoma blatami, może jakiś cross do 4k? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 trochę więcej i giant roam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 (edytowane) Jak chcesz mieć 1x to optymalnie jest 36 blat i 11-42 z tyłu. Albo coś zbliżonego. I nie kieruj się stawieniami fabrycznymi. Dolicz 500 zł budżetu na modyfikacje. Grunt to wygodny rozmiar, potem modyfikujesz napęd. Jak wybierzesz 1x - to załóż, że najmniejszej koronki nie bdziesz wcale używać - bo ona mieli . I załóż kadencję 80 - ona jest optymalna dla amatorów, choć niewykluczone, że możesz mieć inną. Przy czym jednostajna kadencja jest niezdrowa, powinno się ją zmieniać, na jednostajnej jeżdżą wyczynowcy. Edytowane 25 Lipca 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 (edytowane) Może zerknij na https://www.focus-bikes.com/pl_en/1091704-whistler-3-8 Niską ceną się nie sugeruj bo ten rower osprzętowo wygląda nie gorzej od tego wszystkiego co było wymienione w tym temacie. Blat 36T powinien wystarczyć żeby mocniej dokręcić. Mają lokalnych dealerów więc nie ma problemu z gwarancją/serwisem. Ale już zaczyna brakować niektórych rozmiarów więc lepiej się pośpieszyć. (L jeszcze jest) W specyfikacji jest trochę rozbieżności i w sumie nie wiadomo czy przyjdzie sprężynowy RS Judy czy powietrzny XCR32 ale myślę że w takiej cenie nie ma co narzekać. Jest jednak spora szansa że to będzie powietrzny XCR, sam się zainteresowałem tym rowerem i podzwoniłem po kilku dealerach Focusa i właściwie wszyscy którzy mieli ten rower na stanie mieli go w konfiguracji z tym właśnie amorem. Edytowane 25 Lipca 2023 przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 (edytowane) Ten Focus ma dość progresywną geometrię. Trochę dziwne, że mostek we wszystkich rozmiarach taki sam. Edytowane 26 Lipca 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowyDummie Napisano 26 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Cytat Może zerknij na https://www.focus-bikes.com/pl_en/1091704-whistler-3-8 Dzięki, rower wygląda na wypas jak za te pieniądze. Niestety brak dealera w Szczecinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Wyprzedaż jest na www a nie w jakimś randomowym sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.