Skocz do zawartości

[13-15tys.] Szosa endurance / race


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jako, że ostatnio przymierzam się do roweru szosowego - chciałbym się Was poradzić o pomoc w wyborze i przeanalizowanie specyfikacji +/-

Do tej pory użytkuję gravela Aspre2 w rozmiarze XL i jest dla mnie mega wygodnym sprzętem. Po ponad roku jeżdżenia wydaje mi się, że udało mi się trafić i skonfigurować go pod siebie (standardowy mostek 110mm).

O mnie: 192cm / 85kg wagi / przekrok 92cm. Sylwetka w raczej rozciągnięta i nie mam w razie czego problemu z tym, żeby jeszcze więcej wypracować w tej kwestii. Mógłbym pójść w typową geometrię race, ale nie ukrywam, że przejście na rower szosowy ma mi sprawiać również przyjemność. Nie zamierzam się ścigać, szybka jazda pod siebie + jakieś wspólne przejażdżki na ustawkach.

Na chwilę obecną znalazłem w dobrej cenie Bianchi - dwa różne modele. Celuję w rozmiar 59, który wydaje się optymalnym. Proszę Was o pomoc w analizie:

 

Bianchi Infinito jako Endurance. Z uwagi na luźniejszą geometrię + możliwość wsadzenia w przyszłości opon 30-32mm - ta opcja bardziej przemawia do mnie:

Binachi Aria - nieco droższa, ale może warto z uwagi na komponenty?

 

Nie jestem w stanie kompletnie ocenić kół i opon w obu przypadkach. Wiem, że to nie carbonowe koła, ale do treningu jak najbardziej wystarczą na tym etapie.

 

Oba te rowery są na elektronicznych grupach. Z uwagi na możliwość przepinania baterii oraz sposób ładowania - SRAM bardziej przemawia do mnie.

 

Do tego chciałbym dokupić pomiar mocy inpeak i tutaj mam dwie opcje:

  • dokupić jednostronne ramię - czy będzie kompatybilne w obu przypadkach? O ile shimano raczej tak i długość ramienia 172,5mm w wariancie 105 byłoby odpowiednikiem, jak to wygląda w kwestii SRAM? To tylko kwestia estetyki i napisu?
  • dokupić pomiar obustronny i wymienić całą korbę

 

Jeśli macie inne, ciekawe propozycje w tym budżecie, albo jesteście w stanie podesłać nazwy sklepów (również zagranicznych, bo widzę, że tam w tej chwili można liczyć na największe przeceny) - będę wdzięczny. Co do marki nie jestem jakkolwiek nastawiony na nic konkretnego i otwarty na wszelkie nowe drogi.

 

PS. W ramach ciekawostki dodam jeszcze Cervelo, które również wzbudziło moje zainteresowanie, ale z uwagi na brak rozmiaru 58 (wydaje mi się, że 61 może być za duży mimo sugestii kalkulatorów) - nie mogę go w tej chwili rozważać:

 

 

Edytowane przez neon88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego w jaki sposób masz ustawionego tego aspre. Jeśli jeździsz z kominem podkładek pod mistkiem albo obróciłeś go na plus to kupowanie wyścigówki chyba trochę mija się z celem 

A w ogóle to w jakim kraju szukasz tego roweru? Bierzesz pod uwagę dostęp do napraw gwarancyjnych? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mihau,

Ustawiłem go niemal fabrycznie, nic nie obracałem celem zyskania komfortu. 

Z najogolniejszych wyliczeń S/R wychodzi, że w aspre2 mam 1.48 gdzie chociażby taki canyon endurace ma 1,53 więc zakładam, że na szosie endurance spokojnie znajdę odpowiednią pozycję wybierając dobry rozmiar, a i w bardziej agresywnej powinienem sobie poradzić.

Roweru szukam wszędzie, bo rozważam zakup wysyłkowy bez przymiarki. Cena jest tu kluczem.

Z serwisu jestem w stanie zrezygnować drogą kompromisu. Najbardziej obawiam się pierwszego miesiąca. Dbam o swoje sprzęty więc jestem w stanie jakoś zminimalizować ryzyko na dalszym etapie, ale wiadomo. Póki co w Polsce takie ceny i rabaty są nieosiągalne. Nie wierzę, że ktoś w PL zechce zjechać 25-30% od cen katalogowych.

Edytowane przez neon88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie można się opierać wyłącznie na stosunku stqck/reach, szczególnie kiedy chcesz porównywać dwa typy rowerów 

2. Stack i reach to parametry dotyczące wyłącznie ramy a nie tego co masz do niej dokręcone, dlatego pytam o ustawienia, podkładki itd. 

3. Canyon endurace oferuje jedną z najbardziej wyprostowanych pozycji podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michau, wszystko ok, dlatego też w rozważaniach pomińmy kwestie geometrii i rozmiaru, bo totalnie rozjedzie się moja prośba o porownanie komponentów w tych 3 rowerach.

Nie wiem, czy ktoś z Was miał do czynienia z Bianchi i jest w stanie wypowiedzieć się na temat jakości, trwałości i samej marki czy któregoś z wymienionych modelów?

Grupa elektroniczna sram rival axs etap vs di2 105?

Koła i opony seryjnie wkładane w tych modelach?

Inne, poza ramą i geometrią rzeczy, których nie wymieniłem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pytasz o grupy osprzętu to, moim zdaniem, nowa 105 pracuje lepiej niż Rival. Wolałbym.

Co nie zmienia faktu, że Infinito wygląda przy Aria jak ubogi krewny.

Z jednego i drugiego trzeba będzie wywalić badziewne opony Zaffiro/Rubino i założyć jakieś przyzwoite ogumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powołujesz się na Canyon Endurace, twierdząc, że znajdziesz odpowiednią pozycję na szosie, a wrzucasz linka do Bianchi Aria. Gdzie tu logika, bo nie rozumiem?

Odnośnie kół - Fulcrum, czyli firma córka Campagnolo - znanej i cenionej marki, ale koła z niższej półki, ważące prawie 2 kg. Bez szału. Podczas konieczności serwisowania ich napotkasz pewnie jakieś problemy z dostępnością części, ale temat raczej do ogarnięcia. Oczywiście nie tak szybko, jak chociażby w przypadku kół DT Swiss.

 

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja gdzieś napisałem, że Aria to odpowiednik Canyona enurace?

Michau zapytał o ustawienie Aspre2, zmiany mostka, itp. więc jasno wyjaśniłem, że co by nie mówić sportowo ustawiony geometrycznie gravel jakim jest Aspre2 mi leży.

Infinito ma łagodniejszą geometrię od Aspre2, a Aria agresywniejszą od obu. Po co mi zarzucasz brak logiki? Rozważam zarówno szosy typu endurance jak i race - to tyle i aż tyle. Jestem na początku tej drogi rowerowej i akceptuję ten fakt.

Wiem, że to są dwa różne geometrycznie rowery, ale wiem również, że dobierając odpowiedni rozmiar i wprowadzając korekty - na obu jestem w stanie jeździć wygodnie, bo pozwoli mi na to moje ciało.

Gdybym chciał kupić docelowo to, co chcę - musiałbym zapłacić 40-50k. Życie to jednak sztuka kompromisów, a oba rowery Bianchi są w tej chwili w bardzo atrakcyjnych cenach promocyjnych. Znajdź mi proszę w tym budżecie ciekawą alternatywę na elektronice, a chętnie się temu przyjrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, neon88 napisał:

Michau, wszystko ok, dlatego też w rozważaniach pomińmy kwestie geometrii i rozmiaru, bo totalnie rozjedzie się moja prośba o porownanie komponentów w tych 3 rowerach.

Nie podchodź do tematu z dvpy strony. Podstawowym elementem roweru jest rama, to od niej głównie zależą odczucia z jazdy, to ona ma pasować do twojej budowy, potrzeb i preferencji, osprzęt to rzecz łatwo wymienna

Cytat

Rozważam zarówno szosy typu endurance jak i race - to tyle i aż tyle. Jestem na początku tej drogi rowerowej i akceptuję ten fakt.

Od podjęcia tej decyzji zacznij. 

Cytat

Wiem, że to są dwa różne geometrycznie rowery, ale wiem również, że dobierając odpowiedni rozmiar i wprowadzając korekty - na obu jestem w stanie jeździć wygodnie, bo pozwoli mi na to moje ciało.

A ja sobie kupię maserati quattroporte, założę boxa dachowego i będę miał prawie passata w kombi. 

Pudrowanie trupa to nie jest coś co się sprawdzi w rowerze szosowym. Zresztą jaki sens ma wydawanie ladnych kilkunastu tysięcy na coś co nie jest do ciebie dopasowane? Tym bardziej, że taki rower będzie miał zintegrowany kokpit i jak ci jego rozmiar nie podejdzie to nowy będzie kosztował 2000+

4 godziny temu, neon88 napisał:

Grupa elektroniczna sram rival axs etap vs di2 105?

Jak ci nie zależy jakoś bardzo na bezprzewodowosci to di2 działa przyjemniej 

 

 

Jest taka usługa w ramach bikefittingu - dobór rozmiaru ramy. Umów się, odżałuj te kilka stów. Zrobią wywiad, sprawdzą ruchomość, ustawią cię na retulu i będziesz wiedział czego szukać żeby pasowało do twojego ciała. 

 

Cytat

Michau zapytał o ustawienie Aspre2, zmiany mostka, itp. więc jasno wyjaśniłem, że co by nie mówić sportowo ustawiony geometrycznie gravel jakim jest Aspre2 mi leży.

Ja się pytałem jak masz kokpit ustawiony a tego nie napisałeś. Jak masz tego aspre i np. 25 mm podkładek pod mistkiem to jak można mówić że ci ta geometria pasuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

A ja sobie kupię maserati quattroporte, założę boxa dachowego i będę miał prawie passata w kombi. 

 

Widzisz to tak, a ja w inny sposób. Wielu kupuje auta niekoniecznie spełniające ich potrzeby. Dlaczego? Bo mają kasę to sobie kupują. Tak jest w moim przypadku roweru szosowego, gdzie pewien budżet ustaliłem.

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Pudrowanie trupa to nie jest coś co się sprawdzi w rowerze szosowym. Zresztą jaki sens ma wydawanie ladnych kilkunastu tysięcy na coś co nie jest do ciebie dopasowane? Tym bardziej, że taki rower będzie miał zintegrowany kokpit i jak ci jego rozmiar nie podejdzie to nowy będzie kosztował 2000+

Po pierwsze - gdyby było tak, że różnice między szosą endurance i race była aż tak kosmiczna (a między tymi bianchi nie jest) to równie dobrze mógłbyś napisać, że z szosy nie przejdę na xc, traila, mtb, cross czy cokolwiek innego. Napiszesz, że to szosa wymaga największego stopnia wytrenowania i napisałem już, że o to się nie boję, bo znam swoje ciało.

Mój post nie miał na celu pytać - czy szosa race, czy endurance jest dla mnie, a jedynie oczekiwałem, że ktoś rzuci okiem na obie te specyfikacje rowerów i oceni, czy są warte tej ceny.

Jeżdżę chwilę na swoim gravelu i z uwagi na to, że 90% stanowi szosa - mam fanaberię, aby takową sobie kupić. Tylko tyle i aż tyle.

Rower to też przyjemność dla oka. Oba Bianchi są w wariancie czarnym, podobnie jak Cervelo, które wrzuciłem, co jest dla mnie OK. Wizualnie najbardziej odpowiada mi ten ostatni rower, ale w tej chwili jest dostępny w tak dobrej cenie tylko w wariancie 61, który z pewnością będzie za duży (patrz dane o mnie).

Skoro sam osprzęt jest już w miarę podobny, siodełka, sztyce, kierownice customowe - nie ma biedy, bo mi to akurat wystarczy na dzień dzisiejszy, bo w wyścigach brać udziału nie zamierzam. Koła jako treningowe rozważam jako zapewne wystarczające, skoro nikt nie napisał jeszcze, że to śmietnik. Bianchi z tego co wiem ma niecykające piasty, co dla melomanów może mieć znaczenie. Dla mnie istotne w momencie jazdy ścieżką dla rowerów. Nie mam dzwonka więc odpuszczam kręcenie i już piesi/rowerzyści z przodu z daleka słyszą, że ktoś jedzie. Nie muszę się wysilać i mówić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Po pierwsze - gdyby było tak, że różnice między szosą endurance i race była aż tak kosmiczna (a między tymi bianchi nie jest) 

Skoro masz taką szeroką wiedzę to po co pytasz😂

Wywal z rometa podkładki spod mostka i obróć go na minus a później napisz, że to nie jest kosmiczna różnica względem tego co było 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja gdzieś pytałem, czy powinienem szukać roweru o geometrii luźnej, czy agresywnej? Mocno skupiłeś się na tym aspekcie, a to nie jest przedmiotem tego tematu. Jestem świadomy różnych geometrii. Gdyby tak nie było, nie wrzucałbym dwóch różnych modeli tego samego producenta, a każdy producent ma różne warianty geometryczne.

Pozostawiam temat do zamknięcia. Niepotrzebnie się tu ukazał, bo wylały się jakieś frustracje i kilka informacji na temat, za które dziękuję.

Miłego wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jestem świadomy różnych geometrii.

Świetnie! To jeszcze sobie uświadom jak kolosalne znaczenie ma geometria roweru który kupisz.

Cytat

Gdyby tak nie było, nie wrzucałbym dwóch różnych modeli tego samego producenta, a każdy producent ma różne warianty geometryczne.

A to nie jest tak, że producent robi rowery o różnych geometriach żeby każdy sobie dobrał odpowiednią do swoich potrzeb? Nieee, to by za proste było🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...