Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Przybywam z prośbą o poradę :) W poszukiwaniu gravela mój wybór padł na firmę Canyon, a konkretnie model Grizl. Chcę mieć dużo miejsca na oponę i koniecznie napęd z jedną tarczą z przodu (przerabiałem GRX 2x11 i nie podszedł mi). Myślałem o karbonie ale po wielu recenzjach chyba trochę się boję. Rower będzie jeździł ze mną na co dzień + czasami pętelka 100km po asfalcie i drogach leśnych.  Zastanawiam się nad Grizlem 8 z napędem od Campagnolo. A może lepiej tradycyjny GRX 1x11? W zasadzie to bardzo podoba mi się (przynajmniej na papierze) SRAM Rival XPLR eTap AXS ale dopłata jest za duża. Odczuję sporą różnicę między Ekarem a GRX? Trochę boję się o serwis Campagnolo i zdaję sobie sprawę z drogich części zamiennych, ale nie trzaskam tysięcy kilometrów miesięcznie, a Campagnolo podobno szybko się nie zużywa, więc będę martwił się tym później. Co sądzicie o takim wyborze?

Napisano
Cytat

Myślałem o karbonie ale po wielu recenzjach chyba trochę się boję.

Czego? W recenzjach piszą, że z karbonem to ostrożnie, w sterylnych warunkach i bez klucza dynamometrycznego nie podchodź? 

 

 

A co do campy, trwalsza i świetnie działająca ale trochę droższa przy ewentualnych wymianach + praktycznie brak zamienników na rynku. Co kto lubi 

Napisano
Cytat
Cytat

Czego? W recenzjach piszą, że z karbonem to ostrożnie, w sterylnych warunkach i bez klucza dynamometrycznego nie podchodź? 

Oj tak ogólnie. Scenariusze mogą być różne. Klucz dynamometryczny to nie problem :) ale rowerem będę jeździł do pracy i boję się chociażby o puknięcie przy wnoszeniu po schodach... Albo że córka mi go strąci że stojaka na ziemię... różnie może być :)skoro ramę może uszkodzić kamień spod koła... Campa wydaje się dosyć fajna, chociaż może i grx by wystarczył...nie jeździłem więc nie wiem...

 

Napisano

No to tego akurat nie masz co się bać, naprawdę ostro trzeba walić w ramę karbonową, żeby coś z nią zrobić....a jak zaliczysz dzwona to karbon pęknie, a alu się wygnie. Jedno i drugie na śmietnik. Mam alu i karbon od jednego producenta. Karbon sztywniejszy tzn. jest sztywny tam gdzie ma być sztywny, a amortyzuje tam gdzie ma amortyzować. W alu dużo daje karbonowa sztyca. Kurcze nie wiem why, ale wydawało mi się, że jest lżejszy...a tu 10,2kg niby na wagę wnosi.

Napisano

Dzięki. Może rzeczywiście rozważę karbon. Interesuje mnie jednak jeszcze doświadczenie kogoś, kto miał do czynienia z Ekarem i może go porównać do GRX 1x11. Jak różnica w przełożeniach, obsługa, praca przerzutek, wygoda itd.?

Napisano

Ale tego nawet nie ma sensu porównywać. Campagnolo to absolutny top, wszystko działa jak powinno, klamkomanetki mega wygodne. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to sposób zmiany biegów bo jednak ludzie mają różne preferencje. Np. mi campa i shimano podchodzi ale na sram już bym nie chciał jeździć 

Napisano
3 godziny temu, Rysio158 napisał:

. Interesuje mnie jednak jeszcze doświadczenie kogoś, kto miał do czynienia z Ekarem

Opinie uzytkowników Ekara można poczytać na forum  Weightweenies - wątek ma kilkadziesiąt stron i jest sporo narzekań.

Napisano
Cytat

Opinie uzytkowników Ekara można poczytać na forum  Weightweenies - wątek ma kilkadziesiąt stron i jest sporo narzekań.

Dzięki, już czytam. 

Napisano

Czytając opinie na Weightweenies rzeczywiście można napotkać sporo narzekań. Może jednak nie do końca to absolutny top... Samo Campagnolo wiadomo... historia..., ale czy Ekar w przypadku gravela będzie lepszy od GRXa? Tu wciąż nie mogę znaleźć przekonujących mnie argumentów :) 

Napisano
4 godziny temu, Rysio158 napisał:

Dzięki. Może rzeczywiście rozważę karbon. Interesuje mnie jednak jeszcze doświadczenie kogoś, kto miał do czynienia z Ekarem i może go porównać do GRX 1x11. Jak różnica w przełożeniach, obsługa, praca przerzutek, wygoda itd.?

Nie ma różnicy, no chyba, że różnicą jest to, czy kształt klamkomanetek Ci podejdzie pod ręce. Piszę to nie mając doświadczenia ani z jednym ani z drugim. Po prostu wspóczesny osprzęt jest po prostu dobry. Masz parcie na bycie unikatem, kup Ekara. Mielisz kilometry, kup Shimano. Mielisz kilometry i masz hajs - kup Campę, niech plebs wie gdzie jego miejsce.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jasna sprawa. A co z przełożeniami w jednym i drugim? Dodam, że bardziej zależy mi na niskich i średnich biegach oraz płynnym pokonywaniu wzniesień niż jeździe 50km/h.

Napisano

Ja z kolei na niemieckim forum spotkałem się z narzekaniami na brak precyzji zmiany biegów w Ekarze.

Macałem na żywo Rose Backroad z Ekarem i klamki mi nie podchodą, owszem jest to osobista preferencja ale fakt, że są lakierowane i śliskie - takie szosowe - mnie osobiście odrzuca, przynajmniej w porównaniu do GRXa.

Napisano

Nie ma na świecie produktu, o ktorym nikt złej opinii nie napisał. W internecie znajdziesz wszystko, część napisana przez świadomych użytkowników a część przez ludzi, którzy nigdy tego w rękach nie mieli a hejtują dla zasady. Wszystko co opisane a wynika z subiektywnych odczuć trzeba dzielić przez 3 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Zdecydowałem się w końcu na Grizla ze Sram Rival eTap na pokładzie. Z elektroniczną grupą jeszcze nie miałem do czynienia i stwierdziłem, że spróbuję. Czas pokaże, czy to dobry wybór. Dzięki ;) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...