dang3r Napisano 18 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 (edytowane) Cześć wam, proszę o wyrozumiałość bo średnio ogarniam temat. Obecnie mam Kross Level b11 z 2015 roku. Napęd SRAM jest już trochę zużyty i do tego pękło mi kilka zębatek w kasecie więc czas na wymianę. Chcę się przesiąść na Shimano 1x12 i pojawia się kilka pytań: 1. Suport mam SRAM Press Fit GXP ok 91mm - czy zamiana na Shimano BB-MT800-PA PressFit będzie ok? Będzie pasować? Zwrócić uwagę na jeszcze jakieś wymiary - nie wiem - może średnicę? A Może da się coś SRAM na 32 zęby dopasować? 2. Piasta z tył to DT SWiSS X 1700 SPLINE 29 12x142mm - na jaką ją zmienić? Bo ponoć musi być microspline. Może sam bębenek da się wymienić? Link do danych (chyba) tej obręczy: https://rower.com.pl/dt-swiss-x-1700-spline-29-cali22-5mm-alu-kolo-tylne-center-lock-14212mm-ta-boost-873047 3. Nie wiem czy brać boost i offset - jak dopasować piastę, korbę i przednią tarczę aby łańcuch był w optymalnej pozycji? Jeśli dobrze rozumiem - biorąc boost piasty i korby (bo chyba to ma plusy?) to wtedy przednia zębatka nie może być offset tak? I jeśli wezmę piastę boost to wówczas i kaseta musi mieć jakiś pasujący parametr? Edytowane 18 Lipca 2023 przez dang3r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 1. Suport będzie ok. Możesz też zostawić obecną korbę i zmienić samą zębatkę. 2. Piastę masz DT350, więc bez problemu kupisz do niej sam bębenek. 3.Tu nie ma co brać boost czy nie boost. Masz ramę bez boost, więc taki też osprzęt musisz dobierać. Linię łańcucha regulujesz tylko za pomocą zębatki korby z odpowiednim offsetem lub ramionami korby w zależności od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 18 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 (edytowane) 1. Gdybym chcial zostawić to po wpisaniu sram tarcza 32 zeby wyskoczylo mi 165 ofert i kompletnie nie wiem na co zwrocic uwage zeby to dopasowac - podpowiesz? 2. Podalbys konkretną nazwę bebenka ktory mam zastosowac? 3. Czyli istnieje ryzyko ze kupię zębatke korby bez offsetu - nie będzie optymalnie i będę musiał ją wymienić na offset i... nie da się inaczej tego sprawdzić przed montażem niż metodą próby i bledu? Edytowane 18 Lipca 2023 przez dang3r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 18 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 (edytowane) Bębenek micro do DT 350 Korby pod DM nie maja offsetu tylko współczynnik Q i są projektowane pod określoną linię łańcucha . Offset robisz zębatkami i podkładkami. A co do zębatek każdy producent podaje offset . Czytaj specyfikacje. Edytowane 18 Lipca 2023 przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 1. W przypadku Srama offset 6 mm jest do non boost, a 3 mm do boost. Shimano nie ma rozróżnienia na linie boost i non lub ma korby dostosowane do danego typu ramy. Shimanowskie zębatki nie mają offsetu. 2. Bębenek jak wyżej. 3. Patrz punkt 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 18 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 @bogus zębatki do korb Shimano DM mają standardowy offset 3mm. Garbaruk robi na zamówienie do tychże korb zębatki z customowym offsetem. Shimanowskie korby np. FC-M8100 pasują do ram 135/142 oraz 148 boost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 Zgadza się. Tyle, że Shimano przyjęło, że nie ma możliwości zakupu zębatki dedykowanej do ram bez boost. Oczywiście są rozwiązania customowe, które ten problem rozwiązują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 23 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2023 Panowie PROSZĘ raz jeszcze napiszcie mi łopatologicznie jak krowie na rowie jak mam zrobić odpowiednią linię łańcucha? Podsumowując: - w korbie, którą znalazłem (FC-M7100) dla q-faktor 172 jest 52mm linia łańcucha (są też inne np: dla 178mm jest 55mm a dla 181mm jest 56,5mm) - suport press-fit (prawdopodobnie) nie da możliwości regulowania linii łańcucha dodatkowymi podkładkami - piastę mam DT SWiSS X 1700 SPLINE 29 12x142mm a bębenek, który poleciliście jest pod piasty 12/142/148 - zębatka (crm75) nie mają offsetu (chociaż w standardzie shimano ma 3mm) Jeśli więc piasta mam 142 a więc linię łańcucha 48/49mm a korba dla q-faktor 172 jest 52mm i dodając do tego offset tarczy 3mm = 55mm. Czyli różnica wychodzi 6/7mm tak? Wiec jak rozumiem podkładki pod tarcze tylko pogorszą ten wynik? Nie wiem czy ta różnica jest akceptowalna ale domyślam się, że zdecydowanie lepiej przy przekosach napędu 1x12 byłoby to zniwelować. Na 99% coś porąbałem i taką mam nadzieję. Tylko poprawcie mnie proszę i podpowiedzcie co tu zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 23 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2023 Nie da się edytkować poprzedniego Chyba źle policzylem i roznica wynosi 3mm. Moze jest to na tyle mało zeby sobie tym glowy nie zawracac? Skoro w specyfikacji korby jest 142mm piasty... A moze nawet ma tak być aby najwiekszą tarcza byla ciut bardziej obciążana niż najmniejsza bo biorąc pod uwagę roznice w ilosci zebów zużycie wyjdzie równomierniej taka teoria. Ale aby linia łancucha byla jednak prosta to widze dwie opcje: 1. Podkładki pod tarcze - tylko widziałem nawet na tym forum, ze ktoś pisał, że pod tą tarczę podkładek nie da się dać. 2. Zamówić Garbaruk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 23 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2023 Linia lancucha jest wazna jak masz przednia przerzutkę. Naped 1x bedzie dzialac nawet przy przesunietej linii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 (edytowane) Chyba faktycznie z tą tarczą nie da się nic zrobić z podkładkami... bo jakby je dac to bedzie jeszcze gorzej. Otwory nie są na wylot i są z jednej strony. WIęc albo ryzykuje i zostawiam te 3mm roznicy albo zamawiam u Garburk... W dniu 18.07.2023 o 06:40, bogus napisał: 1. Suport będzie ok. Możesz też zostawić obecną korbę i zmienić samą zębatkę. 2. Piastę masz DT350, więc bez problemu kupisz do niej sam bębenek. 3.Tu nie ma co brać boost czy nie boost. Masz ramę bez boost, więc taki też osprzęt musisz dobierać. Linię łańcucha regulujesz tylko za pomocą zębatki korby z odpowiednim offsetem lub ramionami korby w zależności od producenta. ad 1. Niestety ale chyba zębatki 1x12 narrow wide nie są kompatybilne z sram x9 truvativ bcd Pisali mi na innym forum, że przykładali i taką tarczę trzeba by lekko zeszlifować albo dac wlasnie podkładki więc znowu ucieka linia łańcucha tym razem z ryzykiem zahaczenia o widełki :/ Znalazłem takie: https://www.muziker.pl/sram-x-sync-eagle-chainring-104bcd-32t https://allegro.pl/oferta/truvativ-mtb-32t-104bcd-v7-steel-tarcza-mechanizmu-12028361258 https://allegro.pl/oferta/zebatka-narrow-wide-32t-round-104-bcd-mtb-11019166532 https://allegro.pl/oferta/zebatka-narrow-wide-deckas-32t-104-bcd-13850521988 Edytowane 24 Lipca 2023 przez dang3r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 24 Lipca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Jeśli masz korbę z BCD 104 mm to zębatek jest od groma i każda powyżej 30T będzie pasowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 4 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2023 Cześć ponownie, po zmianie napędu niestety mam problem. Gdy przestaję obracać korbą (a tym bardziej gdy obracam nią w drugą stronę) to kaseta dalej się obraca i spada łańcuch. Prawdopodobnie coś z bębenkiem? Bębenek wymieniłem na "DT Swiss Shimano Micro Spline Bębenek do 12/142/148 TA ratchet MTB" Piasta to prawdopodobnie DT SWiSS X 1700 SPLINE 29 12x142mm Jeszcze przed założeniem kasety gdy bębenek był na miejscu i dociskałem piastę po obu stronach a kolega kręcił bębenkiem to był wyraźny opór. Kolejna rzecz to, że przy zakładaniu koła jest ciaśniej pomiędzy widełkami - czy to normalne? Dystans od bębenka oczywiście daliśmy (choć kombinując - bez niego też kaseta się obracała choć nie powinna). Rozumiem też przy okazji, że i ośkę powinienem zamówić pod 148 tak aby złapała więcej gwintów i wkrecila sie do konca? Obsługa techniczna sklepu w którym kupiłem ten bębenek napisała mi " Dziękuję za kontakt. Długość montażowa bębenka: 148 mm / 12 mm BOOST 142 mm / 12 mm TA Bębenek MICRO SPLINE można zamontować tylko i wyłącznie: w pojedynczych piastach z systemem szprych giętych (j-bend) piastach straightpull z kół systemowych w pojedynczych piastach z systemem szprych prostych - straightpull (ale tylko i wyłącznie w standardzie BOOST 12/148 mm) Bębenek MICRO SPLINE nie jest kompatybilny z: pojedynczymi piastami z systemem szprych prostych (straightpull), np. 240 SP, 350 SP w standardzie 12/142 mm piastami z kół systemowych produkowanych przed rokiem 2016 (jak np. koła z serii SPLINE ONE pierwszej generacji)" Na obręczy mam napisane Spline 2 Two. Szprychy mam proste. Podpowie ktos proszę co tu nie gra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 4 Września 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Września 2023 A end capy masz dobre? Bębenek przed montażem koła w ramie obraca się bezproblemowo? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 4 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2023 End cap nie zmienialem ich. Rozumiem ze aby ewentualnie je wymienic to trzeba demontowac piaste i szprychy? Nie ma mnie w chacie wiec nie mam na to nawet jak spojrzec. Bebenek przed montazem kola w ramie pracowal normalnie z tym ze wlasnie nawet po recznym docisnieciu piasty do siebie z jednej i drugiej strony (symulujac jakbym oske dokrecal) juz bylo czuc opor (gdy kolega obracal bebenkiem/ kasetą). No i jest szerzej niz bylo bo kolo pomiedzy widelki wchodzi ciasno... wiec moze faktycznie te end capy trzeba wymienic na krotsze? Mialem 142 a dzisiaj po pomiarze suwmiarka wyszlo 144,5. A moze chodzi o to: obstuga techniczna sklepu napisała, ze ten bębenek nie jest kompatybilny z piastami straight -pull bez boosta (czyli 142 mm), a chyba taki wlasnie mam?? I teraz jak najtaniej to rozwiazac? Nowa piasta i przeszprychowanie? Jaka by pasowala? Czy moze uda sie jakis inny bebenek jednak dopasowac? Chyba ze jednak te end capy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 5 Września 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2023 End capy wyciągasz ręką na złożonym kole, nic nie trzeba rozbierać. Jeśli bębenek nie jest do tej piasty to pewnie tak czy inaczej nie zadziała. Chociaż nie wiem czym.mialby się różnić bębenek do piasty TA od boost. Najpierw zacznij od end capów, chociaż jak by nie było bębenek nie powinien chodzić z oporem. Jeśli nie ma bębenka do tej piasty, w co wątpię to zmiana piasty wchodzi w grę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 5 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Wiec moze bebenek walniety? Byl z demontazu... Napisalem tez do sklepu zeby polecili kompatybilby wg nich bebenek albo inne rozwiazanie. Jak odpisza to dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Endcap od strony bębenka jest inny dla xd, hg i microspline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 5 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Na piascie mam taki symbol Dt swiss p1386157 342 dt n 3832 Ktorego nie moge wygooglowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Ten nowy bębenek kupiłeś z endcapem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 5 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Tak kupiłem komplet z tym dystansem (end cap?) Jak na zdjeciu. Piasty z tego co znajomy mowi zaczynaja sie od 220 euro... duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Bębenki wewnątrz wyglądają identycznie? W sensie czy system zapadł jest taki sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 6 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2023 (edytowane) Wewnetrz identycznie. Z zewnatrz od strony end cap pod ta uszczelka stary bebenek jest bardziej wyciety o doslownie pol mm i wchodzi bardziej pod piaste. W nowym ten rant opiera sie o piaste niewchodzac te pol mm pod nia co po docisnieciu wlasnie chyba powoduje opor. Jakbym wiedzial ze to na pewno to to bym sprobowal zeszlifowac tylko precyzyjnie tego nie zrobie. Tu by trzeba bylo frezarke albo tokarke. No i endcap w nowym jest dluzszy stad chyba z 142 zrobilo sie 144.5mm. Przesle jeszvze zdjecia tej piasty ktora mam. Edytowane 6 Września 2023 przez dang3r Wiecej szczegolow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 6 Września 2023 Udostępnij Napisano 6 Września 2023 Napisz lepiej do dt4you i podeślij te numery. Pomogą Ci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 8 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2023 ROZWIAZANO PROBLEM. Niestety wsparcie tech dt4you mimo zdjec i nr czesci nie dalo rady. Pomogla dopiero wizyta w jednym z punktow dt swiss. Okazalo sie ze tego bebenka sa 3 rozne rodzaje BEZ rozroznienia nawet w opisie na aukcjach czy sklepach internetowych. Roznia sie delikatnie rantem i uszczelka (ktora m. in. u mnie hamowala i byla "polowicznie" winna). Kwestia dziesiatych milimetra... Na bebenkach sa symbole ln (ktory mialem kupiony), xd i jeszcze jakis inny ktorego nie pamietam. Dodatkowo 144.5mm zamiast 142 wynikalo z tego ze gniazdo oski bylo zle osadzone i trzeba bylo je dokrecic. To dodatkowo hamowalo prace bebenka. Pisze bo moze sie komus kiedys takie info przyda. Wam tez dzieki za wszelkie podpowiedzi! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.