seba8121 Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Witam, obecnie mam koła Giant XCR 2. 12x148 28 szprych. Jestem na etapie zmiany piast, zastanawiam się czy 350tki w wersji straightpull czy jakieś inne, głównie chodzi o tylną piastę. Musi być na is6. Czy do takich piast jakieś specjalne szprychy ? i jak ewentualnie dobrać długość ? A może jakieś inne piasty, bardziej wytrzymałe, lżejsze, lepszy system bębenka ? Na dźwięku mi specjalnie nie zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Szprychy proste np. DT albo Sapim. Z tanich np. DT champion z lżejszych i nie rujnujących DT competition. Od razu nowe nyple kup. Dobór dł. za pomocą kalkulatora np. DT (musisz znać wymiar ERD swojej obręczy). 350 są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 15 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 (edytowane) Przede wszystkim potrzebuję piasty odpornej na trudne warunki, a także takiej którą będę mógł w domu serwisować (czyścić, smarować, łożyska itp..) i do której są ewentualnie dostępne łożyska, bębenki itp.. ERD to nie średnica od otworu do otworu, tylko wraz z grubością ścianki ? Jest jakiś sposób, żeby to poprawnie zmierzyć w domowych warunkach ? Edytowane 15 Lipca 2023 przez seba8121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Piasty dt350 są świetne. Imho, pancerne. Montaż/demontaż bębenka mega ergonomiczny. No ale serwis łożysk..., tutaj może być pod górkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 15 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 On nie musi być jakiś super łatwy, ważne żeby dało się to zrobić w domowych warunkach bez narzędzi za miliony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Jak tylko będziesz jeździł po przysłowiowe bułki do sklepu to do końca życia ich nie zajedziesz . Tylko od czasu do czasu wyczyścić i przesmarować Ratcheta a to jest totalny banał i nie są potrzebne żadne narzędzie. Piastę rozbierasz gołymi rękami. Jak latasz po 20kkm rocznie w idealnych warunkach to o wymianie łożysk możesz myśleć dopiero po 5 latach. Wiadomo syf / błoto /woda ten interwał może skrócić i to bardzo w zależności jak będziesz o 350 dbał. Wymiana łożysk w korpusach jest w miarę prosta , gorzej w bębenku. W korpusach wymienisz przy pomocy przysłowiowego śrubokręta i młotka 😉A bębenek zawsze można kupić nowy. 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 ERD możesz sobie zmierzyć sznurkiem ale lepiej poszukać info podawanej przez producenta. W 350tkach w domu ogarniesz wszystko. Jedyne ograniczenie to łożysko osi pod bębenkiem. Żeby je wyjąć trzeba odkręcić zabierak zapadek. Do tego celu potrzebny mega solidny stół z dużym i mocnym imadłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 15 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Lekko mieć nie będą, bo ścigam się w maratonach, czasem się zdarzy, że jest 2h jazdy w totalnym błocie. Jeszcze się zastanawiam czy zmieniając zostać przy microspline ? Czy są lepsze systemy i napędy bardziej trwałe ? Tutaj na pewno pasuje mi bardzo stopniowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 (edytowane) Jak chcesz 12s to tylko microspline. W przliczeniu na 1km utrzymanie wychodzi najrozsądniej. Jak trwałość uber alles to11s XT linkglide. Edytowane 15 Lipca 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 22 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 Piasta kupiona, na dniach będę zamawiał szprychy. Co wybrać? Myślałem właśnie nad DT competition bądź sapim race. Co możecie polecić do agresywnej jazdy MTB ? Jakie nyple ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 Ja kupiłem, bazując na forumowych podpowiedziach, szprychy DT Competition, nyple Sapim Polyax alu 14mm i do tego podkładki pod nyple sapim(mam nieoczkowaną obręcz). Lecę też do plastycznego po pokost lniany, gdzieś tu forumowi wyjadacze polecali ten specyfik jako "klej do nypli" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 Ciekawi mnie że nie chcesz (tak to rozumiem) całych nowych kół czyli dobrać se fachowe obręcze pod swoją masę ciała i styl jazdy tylko chcesz zatrzymać te od Gianta - one są jakieś pro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 3 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Nie wiem czy są PRO, czy wyjdzie taniej wykorzystanie starej obeczy też nie wiem. Wiem tyle, że przez rok czasu, walenia po kamieniach, skakania i nie szczedzeniu tych kół w ogóle, dają radę. Łożyska w piascie nie dały rady, więc zdecydowałem, że piastę zmienię na coś fajnego. A moim zdaniem dobrą obręcz z włókna wykorzystam. Zabawa w oba koła na piastach 350 36t wyniesie mnie w sumie około 1400zł. Chcąc kupić koła karbonowe z tego co widzę zostają Evanlite które w komplecie takim jak będę miał wyniosą mnie 4700zł. Ewentualnie aluminiowe XR391 to i tak koszt 2400zł. Więc skoro mam karbonowe obręcze, to stwierdziłem, że je wykorzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 3 Września 2023 Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Spoko ... nie znałem tych kół i założyłem że jak zwykle producent dał i obręcze i pity po taniości żeby przyciąć koszty. 350 to świetne piasty - mam 3 komplety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 3 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Po roku użytkowania, uważam, że obręcze są solidne. Dam wieczorem znać jaka waga jest samej obeczy jak rozplote koło. Póki co wiem, że na samym bębenku 100g różnicy na korzyść DT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 3 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Na samej piaście urwę 133g, obręcz goła waży 419g, nie mam porównania do topowych obreczy czy to dużo czy mało. Do tego zmiana z giętych na proste szprychy myślę, że na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.