Skocz do zawartości

[Hamulce Shimano GRX] Klamka ST-RX600 wciska się zbyt głęboko po wymianie zacisku BR-RX810


jowejek

Rekomendowane odpowiedzi

Układ hydrauliczny w samochodzie, jak i w rowerze działa dokładnie na tej samej zasadzie, nieścisliwości płynu. A czy samochód ma pompkę do wspomagania, czy jej nie ma,  czy może zasila jeszcze tym płynem sprzęgło, w przypadku cofania tłoków zacisku, nie wnosi do tematu absolutnie nic.

I tak, spartolili sprawę w nowych klamkach, ta membrana jest b.łatwa do uszkodzenia. Zauważ, ze nawet niedolewajac oleju na maxa, a przez samo odkrecenie korka, wprowadzasz do układu powietrze ...które potem kompresujesz cofajac tłoczki.

Dlatego, każdy swiadomy majster powinien odkręcić odpowietrznik zanim zacznie cokolwiek wciskać od strony zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Cytat

Dlatego, każdy swiadomy majster powinien odkręcić odpowietrznik zanim zacznie cokolwiek wciskać od strony zacisku.

Masz na myśli chyba raczej śrubkę przy klamce, aniżeli ten odpowietrznik przy zacisku? Warto to doprecyzować, bo odkręcając odpowietrznik w zacisku i naciskając tłoczki, płyn wyleci najbliższym możliwym otworem czyli tym w zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, player123 napisał:

Układ hydrauliczny w samochodzie, jak i w rowerze działa dokładnie na tej samej zasadzie, nieścisliwości płynu.

Raz, nie czytasz o czym pisałem.
Dwa, mieszasz dwie rzeczy.

Tak, zasada działania hamulców hydraulicznych jest ta sama.
Nie, układy nie są zbudowane tak samo i o tym wspominałem.

16 godzin temu, player123 napisał:

Zauważ, ze nawet niedolewajac oleju na maxa, a przez samo odkrecenie korka, wprowadzasz do układu powietrze ...które potem kompresujesz cofajac tłoczki.

Nie wprowadza się powietrza, chyba że masz za mało płynu. Normalnie zalewasz do pełna i korek może co najwyżej popchnąć płyn.
Poza tym tak mała ilość w żaden sposób nie wpłynie na omawiany temat, bo odpowietrzanie, napełnianie układu robi się z maksymalnie cofniętymi tłoczkami, z wyjętymi klockami i zablokowanym zaciskiem przez odpowiedni element.

Tutaj cała procedura: https://si.shimano.com/en/dm/GADBR01/replace_genuine_mineral_oil
co ciekawe nie ma tutaj wzmianki o odkręcaniu korka przy cofaniu klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślą przewodnią mojego wpisu jest to, że nikt nie ma pewności, co jest w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli dostaje rower na serwis i widzi go po raz pierwszy ....zatem cofanie tłoczków na zakręconym układzie, to proszenie się o problem.   Ta sama zasada obowiązuje w rowerze i samochodzie. 

WYSTARCZY jedna prosta rzecz, odkręcenie odpowietrznika w klamce, i można robić wszystko bez ryzyka uszkodzenia czegokolwiek. Na tym pragnę zakończyć ten prosty techniczny temat z mojej strony.  Jeśli ktoś twierdzi, że można to robić bez odkręcenia odpowietrznika... bo według manuala....bo to, bo tamto... to są to tylko jego pobożne życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...