player123 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Układ hydrauliczny w samochodzie, jak i w rowerze działa dokładnie na tej samej zasadzie, nieścisliwości płynu. A czy samochód ma pompkę do wspomagania, czy jej nie ma, czy może zasila jeszcze tym płynem sprzęgło, w przypadku cofania tłoków zacisku, nie wnosi do tematu absolutnie nic. I tak, spartolili sprawę w nowych klamkach, ta membrana jest b.łatwa do uszkodzenia. Zauważ, ze nawet niedolewajac oleju na maxa, a przez samo odkrecenie korka, wprowadzasz do układu powietrze ...które potem kompresujesz cofajac tłoczki. Dlatego, każdy swiadomy majster powinien odkręcić odpowietrznik zanim zacznie cokolwiek wciskać od strony zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 5 Października 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Cytat Dlatego, każdy swiadomy majster powinien odkręcić odpowietrznik zanim zacznie cokolwiek wciskać od strony zacisku. Masz na myśli chyba raczej śrubkę przy klamce, aniżeli ten odpowietrznik przy zacisku? Warto to doprecyzować, bo odkręcając odpowietrznik w zacisku i naciskając tłoczki, płyn wyleci najbliższym możliwym otworem czyli tym w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 16 godzin temu, player123 napisał: Układ hydrauliczny w samochodzie, jak i w rowerze działa dokładnie na tej samej zasadzie, nieścisliwości płynu. Raz, nie czytasz o czym pisałem. Dwa, mieszasz dwie rzeczy. Tak, zasada działania hamulców hydraulicznych jest ta sama. Nie, układy nie są zbudowane tak samo i o tym wspominałem. 16 godzin temu, player123 napisał: Zauważ, ze nawet niedolewajac oleju na maxa, a przez samo odkrecenie korka, wprowadzasz do układu powietrze ...które potem kompresujesz cofajac tłoczki. Nie wprowadza się powietrza, chyba że masz za mało płynu. Normalnie zalewasz do pełna i korek może co najwyżej popchnąć płyn. Poza tym tak mała ilość w żaden sposób nie wpłynie na omawiany temat, bo odpowietrzanie, napełnianie układu robi się z maksymalnie cofniętymi tłoczkami, z wyjętymi klockami i zablokowanym zaciskiem przez odpowiedni element. Tutaj cała procedura: https://si.shimano.com/en/dm/GADBR01/replace_genuine_mineral_oil co ciekawe nie ma tutaj wzmianki o odkręcaniu korka przy cofaniu klocków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Myślą przewodnią mojego wpisu jest to, że nikt nie ma pewności, co jest w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli dostaje rower na serwis i widzi go po raz pierwszy ....zatem cofanie tłoczków na zakręconym układzie, to proszenie się o problem. Ta sama zasada obowiązuje w rowerze i samochodzie. WYSTARCZY jedna prosta rzecz, odkręcenie odpowietrznika w klamce, i można robić wszystko bez ryzyka uszkodzenia czegokolwiek. Na tym pragnę zakończyć ten prosty techniczny temat z mojej strony. Jeśli ktoś twierdzi, że można to robić bez odkręcenia odpowietrznika... bo według manuala....bo to, bo tamto... to są to tylko jego pobożne życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dinaltim Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Panowie odkopuje temat troche. Mam identyczny problem w nowym hamulcu, klamka zacisk grx810. I tak samo jak autor, przod za mocno sie wciska, tyl jest elegancki. Stan taki jest od nowosci. Jak do tego podejsc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia Z zestawem do odpowietrzania, olejem i czasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dinaltim Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Dzieki za odpowiedz, czyli to jest spowodowane zapowietrzeniem fabrycznym? Taki zestaw bedzie dobry, czy lepiej cos drozszego? https://rowerek.pl/product-pol-28291-Zestaw-EZMTB-do-odpowietrzania-hamulcow-Shimano-olej-100-ml.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.