Skocz do zawartości

[3000] Rower dla poczatkujacej, teren pagórkowaty, 90% asfalt, 10% las


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, 

Poszukuje roweru dla siebie - kobiety, 170cm 75kg, mało sportowej - więc podjazd pod górkę na obecnym rowerze to palenie w nogach i mega zadyszka mimo najniższego biegu. Mieszkam na wzgórzu (okolice Krakowa) i wszędzie są mniejsze lub większe pagórki. Trasy nie przekroczą 30 km, zazwyczaj będą to wycieczki z dziećmi, głównie asfalt albo ścieżki w lesie po drodze szutrowej, bardzo rzadko jakieś lekkie błotko. Nie jestem pewna jak czesto rower bedzie wykorzystywany, więc nie chce wpakowac w niego niewiadomo ile, ale jestem skłonna zapłacic wiecej, jeśli przełoży sie to na komfort jazdy po wzniesieniach. Jeśli ktos napisze mi ze dołożenie 1000 to odczuje głównie ktoś, kto użytkuje rower na co dzien, a na takie okazjonalne wypady wystarczy mi jakis rower poniżej 2000 to tym lepiej... 

Na co zwrócić największą uwagę? Jeden sprzedawca mówi ze musi to być rower z min 9 przełożeniami ale czy 1x9 wystarczy, czy musi byc 3x9?

Czy trzeba isc w MTB czy lepiej cross który jest lżejszy i latwiej sie bedzie wyjezdzac pod górke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki rower crossowy spełni Twoje wymagania.
Jeśli nie masz w okolicy lub nie planujesz długich i stromych podjazdów, to nie potrzebujesz przedniej przerzutki, której większość użytkowników i tak nie potrafi poprawnie używać. :) 1x9 lub 1x10 to proste i trwałe napędy (pod warunkiem oczywiście, że nie są to najtańsze grupy lub chińskie no-name'y).

Skoro jest tyle niewiadomych, to szukaj roweru raczej tańszego niż droższego. Generalizując, obecnie między rowerami za 2 i 3tys. nie ma wielkich różnich, a już na pewno nie są one takie, by zauważył i odczuł je "niedzielny rowerzysta".

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, RabbitHood napisał:

https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-500-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-300777

Żadnego MTB - tylko cross bez żadnych zbędnych nawieszanych dupereli. Potrzebujesz rower maksymalnie lekki. 1x9 dla amatorki spokojnie wystarczy na 36/36 wjedziesz pod większość pagórków.

Dzieki - dokładnie ten rower wczoraj przymierzałam w decathlonie :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałam swój kross modo 2.0 ale pozycja siedząca totalnie mi nie odpowiadała i sprzedałam. Teraz jeżdzę na evado męża ale jest za duży dla mnie bo to rozmiar XL - choc sam rower spoko. Do tego czasami jezdze na Krossie kolezanki, ale ona nawet nie pamieta co to za model, ale to raczej niska polka Krossa :P

20 minut temu, wolek napisał:

Napisz jeszcze jaki rower masz obecnie i jakie tam są przełożenia żeby to 36x36 nie okazało się strzałem w kolano. 

odpowiedzialam wyzej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, baskaqra napisał:

mało sportowej - więc podjazd pod górkę na obecnym rowerze to palenie w nogach i mega zadyszka mimo najniższego biegu

Jeżeli będziesz regularnie jeździć to się to zmieni. Ale musisz wygospodarować w swoim budżecie czasowym powiedzmy godzinkę dziennie. Najprościej jak dzieci pójdą spać to zamiast przed telewizor szybka rundka na rowerze. Jednak trzeba podczas niej wyjść poza strefę komfortu i trochę się zmęczyć. W przeciwnym wypadku będzie to kwadratura koła - nie mam siły podjechać pod górkę bo się męczę - nie podjeżdżam pod górkę bo nie mam siły. A jak dzieci będą w wieku szkolnym i będą miały odpowiednie (proste i lekkie) rowery to jazdy z nimi też mogą nabrać "sportowego" charakteru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co patrzec z tym napedem? Jak porownuje np Kross Evado 5.0 to ma 26 przod i 32 tyl. Unibike flash ma 30x34. Na co zwrocic uwage? Wazniejszy nizszy parametr mechanizmu korbowego czy wyzszy kasety? Co byloby najbardziej optymalne?

Probowalam jezdzic na Kross vs unibike (sprzedawca mocno doradzal unibike i tez mowil o rozmiarze przedniego blatu) to lepiej sie jezdzilo na unibike, ale jednak wazy ponad 15kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz najprostszy możliwy kalkulator:
http://rowery.zbooy.pl/biegikal.html

Generalnie dzielisz przód przez tył. Im mniejsza liczba wyjdzie tym lżej pod górę. 26x32 jest trochę lżej niż 30x34.

Możesz porównać z tym co masz teraz i będziesz wiedzieć czego potrzebujesz.

Znacznie lżej pod górę będzie na mtb, bo takie ma przełożenia. Ale będzie odstawał od crossa na prostej, bo ma takie opony jakie ma. Cross w tym budżecie specjalnie lżejszy nie będzie, żeby wagą skompensować braki w przełożeniach. Zaś w mtb zawsze można opony zmienić na szybsze, węższe i lżejsze. Tylko to kolejne koszty. Zawsze jest jakieś "ale" ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...