Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Mam na oku rower Wigry. Będzie to mój pierwszy tego typu rower, nie znam się na tym, więc proszę o poradę. Powiedzcie proszę, jaki to może być model? Czy jest stary? Warto brać go pod uwagę? Jaki może mieć udźwig?

IMG_20230711_110640.jpg

IMG_20230711_110629.jpg

IMG_20230711_110615.jpg

Napisano (edytowane)

Rower ładnie wygląda, dobrze zachowany ale jeździć się na tym nie da. 😵 aczkolwiek w małych miejscowościach sporo tych "składaków" jeszcze się porusza.

Są też wożone na kamperach aby mieć środek transportu z pola kempingowego, aczkolwiek w tym konkretnym przypadku rama jest chyba stalowa wiec rower jest ciężki. 

Podsumowując rower do miasta aby pojechać na targ po warzywa albo postawić w garażu i poczekać 100 lat aż stanie się antykiem.

Edytowane przez Kettler
Napisano

To jest wolna fantazja na temat Wigry i koło klasyku nie stoi. ( model już z dziwnym widelcem, wspawane wzmocnienie główki ramy, taki komunijny, ale już nie komunistyczny. Najlepsze składaki są te najstarsze, potem jakość opadała. Na koniec face lifting jak w Polonezie , czyli to jest Wigry „Caro” albo „Atu”  

Wigry prawdziwe klasyk - pęka przy zawisie , i albo pękło i jest pospawane albo widać narastające pęknięcie, albo dopiero pęknie.

Zakup Wigry należy ograniczyć dla fanatyków dbających  z  know how…. Już posiadane sztuki należy każdorazowo poddać lustracji w okolicach spawu przy zawiasie… Jako rower do sklepu po bułki działa.

Współczesne Dahon i inne składaki dają większe poczucie niezawodności.  

Napisano
2 godziny temu, Kettler napisał:

albo postawić w garażu i poczekać 100 lat aż stanie się antykiem.

Dyskusyjne... Nie słyszałem, żeby konstrukcje z późnego PRL osiągały jakieś znaczące wartości.

Napisano (edytowane)

Niech sprawdzę... 

 

https://www.olx.pl/d/oferta/kolarzowka-romet-meteor-sport-specjal-540-CID767-IDUnwtf.html

https://www.olx.pl/d/oferta/kolarzowka-romet-meteor-sport-CID767-IDPPLGN.html

https://www.olx.pl/d/oferta/vintage-kolarka-romet-sport-CID767-IDWnviE.html

 

Faktycznie. Jest potencjał. Możesz zacząć myśleć o posłaniu dzieci na studia do USA, a dla siebie szukać klasycznej willi w Konstancinie 😆

Edytowane przez KNKS
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Rasowe Romety są rzadkie i trzeba je umieć rozpoznać, a badziew z OLX to żadne porównanie. Także pudło!  Meteor czy goły Sport to są popularniaki.  Nawet Jaguar rzadko kiedy jest atrakcją, ale wywindowano trochę ceny bo jest starszy. Romety Super z lat 80 na Campie albo torowe są w cenie. Columbusa natomiast lepiej omijać.  ( no chyba że rama „Old new stock” z tapczanu wyjęta) 

Edytowane przez itr
Napisano (edytowane)

Więc teraz możesz spełnić marzenia z dzieciństwa za 100zł.

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-skladak-kompaktowy-CID767-IDWe0Es.html

49 minut temu, itr napisał:

Rasowe Romety są rzadkie i trzeba je umieć rozpoznać, a badziew z OLX to żadne porównanie. Także pudło!  Meteor czy goły Sport to są popularniaki.  Nawet Jaguar rzadko kiedy jest atrakcją, ale wywindowano trochę ceny bo jest starszy. Romety Super z lat 80 na Campie albo torowe są w cenie. Columbusa natomiast lepiej omijać.  ( no chyba że rama OEM z tapczanu wyjęta) 

No tak, sorry. Zapatrzyłem się na te plebejskie, dla niewtajemniczonych. Ciekawe czy były wersje bogato złocone, wysadzane drogocennymi kamieniami, produkowane dla naftoszejków z licznikiem sygnowanym przez IWC Schaffhausen 😆

Wybacz że ironizuje, ale dla mnie wszystkie te wynalazki z PRL są warte tyle ile ważą. Od pralki Frania począwszy, na 125p skończywszy. Kierunek ---> huta.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Warte są tyle, za ile się sprzedają, a nie wg czyjegoś widzimisię. Akurat wolałbym żeby były w cenie złomu, bo ich nie sprzedaję.  Co innego sztuczne  zawyżanie  cen popularnych, zwykłych reliktów PRL, a co innego rzadkie towary, niedostępne w sklepach dla Kowalskiego.  Dodatkowo jazda na dobrej stali    i kątach jest przyjemnością bez związku z ceną, czy to będzie rama włoska czy polska.

Napisano

Nie chce brnąć w bezproduktywną dyskusje, ale który PRLowski rower był wykonany z dobrej stali ?

I czy było ich, w sumie, więcej niż 10 sztuk ?

Napisano

Napisałem ci wyżej, Jaguary i Sporty w wersjach Special na podwójnie cieniowanych rurkach Reynoldsa i Super na potrójnie cieniowanych Culumbusach.

Ile ich było? Nie za dużo. Supery to w zasadzie tylko kadra (ręcznie robione pod zawodników), Specjale lądowały w klubach dla najlepszych zawodników.

I pojawiają się na rynku wtórnym. I za garść gruszek nikt ich nie odda. Nie mylić z "meteorami sport" spawanymi z gazrurek. To to samo co inne pasaty, waganty, orkany i inne "usportowione" turystyki.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Najważniejsze w rowerze są dobre rurki i szybkie koła 😃 

Dobre Romety to nie 10 sztuk,  bywały do kupienia, kiedy czyszczono magazyny klubów, albo od kolarzy, a potem ceny poszybowały.

AD6D11F2-228A-414C-A21D-F83151EEAFF6.jpeg

7B8BCCFD-DC15-4A2E-B70A-570AFE50D6D7.jpeg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...