Skocz do zawartości

[do 15k] trailowy full


Rekomendowane odpowiedzi

Bry,

Chodzi mi po głowie kupno trailowego fulla, budżet mniej więcej do 15k, co byście doradzili?

Widziałem fajne promo (tu bym się nagiął do tych 16k):

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ns-bikes-synonym-rc-2-pd31268/

Nie wiem tylko jakby rozmiar pasował, wg sklepu rama 17,5 jest do 182cm, mam 183 ale to już górna granica.

 

Z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KSikorski napisał:

Synonym to raczej rower wyścigowy o małym skoku, nie rower trailowy. Możesz zatem doprecyzować czego szukasz?

Co do razmiaru, to najlepiej skonsultować się z 7anna - oni ten rower projektowali.

mój błąd, miałem wstawić link do wersji TR, szukam traila tak jak pisałem. Liczę na jakieś ciekawe polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto się określić, czym ma być dla ciebie rower trailowy. Obecnie producenci tak określają modele z widelcami 140 a nawet 160 mm. 100 mm to ok. na Glacensis, albo nizinne trasy XC. Single bikeparkowe, trasy typu Jeleniowskie Ścieżki lepiej się czują na bardziej zjazdowo nastawionych widelcach. Zresztą - dziś byłem na wycieczce właśnie na Glacencis, ale pętla miała fajny zjazd, było trochę śladów po pracach leśnych i już się cieszyłem z widelca 140. Rower, który wskazałeś jest do ścigania XC. I nie myśl o kupowaniu za małego roweru! Jak nie jesteś w środku zakresu proponowanego przez producenta, to koniecznie trzeba się przymierzyć.

Mój typ - spokojniej - Canyon Spectral AL6 

 

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ripley fajny, tylko drogi, nie najlżejszy i z dwutłoczkowymi hamulcami. Kiedyś można było wypożyczyć na 72 h za 200 zł, może dalej jest taka opcja u dystrybutora.

Jak kolega wyżej wspomniał opisz co masz na myśli mówiąc trail, czy to czerwone/czarne trasy w Bielsku czy bardziej wygładzone flow traile, czy może wycieczki po górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie żeby być bardziej precyzyjnym to chodzi o wycieczki po górach, najbliżej mam Beskid Śląski, Żywiecki i pewnie tu będę najczęściej jeździł. To jeszcze pytanie czy warto dołożyć do carbonu? Widziałem, że canyon koło 15k ma już coś w carbonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie tereny mz w sam raz jest coś w okolicach 140-160mm skoku. Natomiast węgiel jak dla mnie nic nie wnosi, wolałbym lepsze komponenty. Ripley AF powinien się sprawdzić, a hamulce jeśli okażą się za słabe można łatwo zmienić. A jeśli lubisz Shimano, to możesz zmienić same zaciski.

Edytowane przez Maciorra
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tańsze carbony wagowo się niewiele różnią od aluminiowych ram, nie mam natomiast porównania do różnic w jeździe. 

Do wycieczek w tych okolicach rozważałbym Neurona albo Spectrala 125, Gianta Trance 29 albo X, Ripleya, ten Synonym TR 2 też jest fajnym wyborem (tylko na dzień dobry pewnie opony do wymiany, bo ten forekaster na przodzie w górach to nie jest najlepsza opcja). Generalnie w tej cenie ciężko kupić kiepski rower, kwestia dopasowania do jazdy.

Dużo promocji się ostatnio pojawia, więc trzeba być czujnym.

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - ostatnio na dobrej wadze ważyłem Gianta Trance 29 (alu M) żony i mojego spectrala 125 (carbon M) - Giant 50g lżejszy! Oba z pedałami, koszyczkami. Mój ma uchwyt na telefon więc ostatecznie remis. Alu vs Carbon. Ale ten karbon kompensuje widelec 36 zamiast 34, damper z piggibackiem, dropper 200 vs 150 i jakieś 200g cięższe opony. Więc trochę daje. Wyszło 14,400 vs 14,450. Wyszło, że córeczka musi dźwigać 15,800 swojego Spectrala AL6 i to czuć przy noszeniu.

To są super rowery na górskie trasy gdzie się podjeżdża, zjeżdża i nie ściga. Trance jest wygodniejszy (zawieszenie z tyłu lepiej wybiera), Spectral bardziej agresywny - wyraźnie solidniejszy i bardziej pancerny i ma silną progresję skoku. Niedawno karbonowy 125 CF8 kosztował oficjalnie mniej niż 15 (promocja) a teraz 17500 zamiast 19500. Z pełnym XT i Foxem z Grip2. Warto polować albo brać jak dają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.07.2023 o 20:49, Kaloryfer napisał:

Opisz wrażenia z jazdy. Czy to jest to czego oczekiwałeś?

W ostatnią sobotę wjechałem z Wisły przez Cieńków na Malinowską i Skrzyczne. Jeździ się fajnie, właśnie tego oczekiwałem, pełne zawieszenie pozwala na wiele więcej niż hardtail. Teraz pozostaje jeździć i nabywać skilla (może nawet wybiorę się do jakiejś szkoły enduro). Z niespodziewanych rzeczy wyszło że knockblock przeszkadza w pakowaniu roweru do samochodu (sedan) ale ostatecznie wchodzi odwrotnie

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...