Matek01 Napisano 7 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 Cześć, Zamówiłem Canyona Grizla, który przyjdzie na Schwalbe G One Bite 45mm Chcę zmienić na 40mm - co polecacie na 95% jazdy po szutrach i leśnych ścieżkach? Raczej na suchym, ale pewnie zdarzy się błoto, a na pewno miejscami piach. Z góry dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 Dlaczego chcesz zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 (edytowane) W zasadzie jak się zastanowić, to te Bite 45c będą idealne do warunków w których chcesz jeździć. Dostępne są szybsze opony, no ale nie dadzą rady na piachu, nie wspominając o błocie. Im szersza opona, tym większe możliwości w terenie. Powinieneś zostać przy 45c, bo oprócz wyższej wagi, nie mają wad w stosunku do 40c. Edytowane 8 Lipca 2023 przez ChuChu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 Jeszcze się dobrze zastanów czy chcesz schodzić do 40c jeżdżąc 95% po terenie, takie opony przy odpowiednim ciśnieniu dadzą komfort, a co za tym idzie lepsze osiągi. Ty mniej się meczysz i sam rower mniej cierpi. Nadal mam swoje G-one Bite w 45c od nowości, zrobione ok. 4kk a ani jednego kapcia, a same opony też nie wyglądają na styrane i pewnie jeszcze ten sezon w nich objadę. Mimo że moja jazda to więcej asfaltu, to już wiem że następne też będą w 45. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matek01 Napisano 8 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 (edytowane) Dzięki za Wasze odpowiedzi. A co gdyby zwiększyć udział asfaltu do 30-40%? Tak sobie teraz pomyślałem, ze przecież rower kupiłem głównie do bikepackingu i wydaje mi się, ze na trasach ten asfalt pojawia się trochę częściej. W swojej okolicy mam masę dobrych, szutrowych ścieżek, wiec faktycznie zostawienie G Bite może być najlepszym rozwiązaniem, ale co założylibyście na kilkudniowy wyjazd, gdzie jednak tego asfaltu bedzie wiecej? Edytowane 8 Lipca 2023 przez Matek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 Jeżeli będzie asfalt i tylko szutry, to Tufo Speedero albo Continental Terra Speed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 (edytowane) Niebieski oczy wypala😱 jeśli to turystyka a nie wyścig to przyjemniej zrobić 150 km wolniej o kwadrans, ale w komforcie… jeśli w paczce znajomych są postrzeleńcy - wtedy skopiuj opony najszybszego, psychologicznie będziesz mieć równe szanse, sam zostawiłbym na 1000 km opony fabryczne, Jeśli nastawienie poszło już po bandzie to schodź od razu na 32 bo 40ka to półśrodek. Ani turbo ani w głębokie piachy pod torbami. Mam porównanie 40 i 32 Pika. Na takie bez szaleństw asfalty rzadziej bezdroża 32mm Pika tył, Crisscros przód 60 zł za sztukę waga poniżej 400 g… To może być test . Co lubisz dowiesz się. Tylko, że mam lata szosy wylatane na wąsko. Jeśli nie masz - nie pakuj się w wąskie , takie nadmuchane na twardo opony, możesz tego nie lubić … pokaźne kamienie korzenie, nienacka dziura w asfalcie czy mega piach… wąsko to wąsko, nie ma lekko. Jednak kiedy pika straci środek bieżnika ( zetrze się) jest naprawdę bardzo szybka. Tylko to jest kastracja grawela, w kierunku szosy, Edytowane 8 Lipca 2023 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 Wspomniane Schwalbe One na asfalcie w porównaniu np. do Tufo Thundero czy Continental Terra Speed są wyraźnie wolniejsze. Tufo Thundero są bardzo uniwersalne i sama jazda na nich jest bardzo przyjemna, ale są (dotyczy to także Speedero) bardzo podatne na przebicia - nie bez przyczyny producent "wypuscił" teraz wersję HD i jeśli brać Tufo to tylko te. Terra Speed przy dużej ilości asfaltu są super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 Niska waga Tufo nie bierze się z niczego, mało materiału więc i będą bardziej podatne na przebicia, albo na szybsze zużywanie się, a czy wersja HD coś poprawia! To trzeba poczekać na jakieś testy - albo rzetelne opinie. 10 godzin temu, Matek01 napisał: A co gdyby zwiększyć udział asfaltu do 30-40%? Tak sobie teraz pomyślałem, ze przecież rower kupiłem głównie do bikepackingu i wydaje mi się, ze na trasach ten asfalt pojawia się trochę częściej. W swojej okolicy mam masę dobrych, szutrowych ścieżek, wiec faktycznie zostawienie G Bite może być najlepszym rozwiązaniem, ale co założylibyście na kilkudniowy wyjazd, gdzie jednak tego asfaltu bedzie wiecej? Pojeździj na tych Szwalbach, jeszcze jak ma być bikepacking to już w ogóle lepiej zostać przy szerszych, no ale trzeba się przekonać samemu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.