Skocz do zawartości

[Przeróbka] Marin Kentfield - jako rower wycieczkowy, turystyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Schwalbe ma jakieś dziwne, przedpotopowe podejście. Według dzisiejszych norm na obręcz 24 to nawet opona 50 mm jest na styk, na górze widełek zakresu.

Choć nadal masa producentów rowerów trzyma się starych standardów, np. wiele MTB wychodzi na obręczach 23 z oponami 2.2 - 2.25 z miejscem na dopuszczalne wg opisów szersze, np. sportowy Cannondale Scalpet czy Trek Procaliber.

PS. Znalazłem info. Wg strony narowery.pl i dwóch innych zagranicznych obręcze mają szerokość wewnętrzna 25 mm, czyli spoko. Więc ja dałem węższe niż oryginalne, bo 24...

https://narowery.pl/marin-bikes/3448-rower-marin-kentfield-1-l-700c-843346108876.html

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 15.05.2024 o 19:40, Meliur napisał:

U mnie kolejna zabawia. Tym razem wyleciały błotniki i bagażnik a wleciały opony 29x2.25.

c.thumb.jpg.f9998237acdbca2c10e184006ae844be.jpg

Na próbę wsadziłem też kierownicę od gravela i o dziwo nawet fajnie się na tym usadowiłem. Może się kiedyś pobawię w przeróbki. Póki co czekam na dojechanie napędu i wywalam tourneya bo ta przerzutka lata na boki jak chce.

v.thumb.jpg.a811a48dc1c28334a8d2fca8d55e6404.jpg

 

Tak się teraz zastanawiam. Fabryczny bębenek jest na 7 rzędowy napęd, czyli to raczej ten krótszy jest wsadzony i nie obsłuży to 8-10? Kurde, moglem zmierzyć jak miałem zdjętą kasetę.

Geometria Kentfielda jest praktycznie bliźniacza z FourCornersem więc gravela można zrobić:) A to moja ulepka podobnego brata bliźniaka:) Planowana jeszcze wymiana widelca na karbonowy.Black28.thumb.png.8e666a0f4c4de22afa75e165968fc106.png

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2023 o 00:14, Miro1970 napisał:

Zważyłem ramę z widelcem - niecałe 3.800 ze sterami, hakiem, śrubami 8 insertów, przelotkami i adapterami hamulców. Czyli gołe ok. 3.600, z czego widelec ok. 1.600... Marna sprawa...

Super, że zważyłeś ramę, bardzo mnie ciekawiło ile waży rama Kentfielda. Moja stalowa waży 3499 + 1349 widelec, czyli 1200g więcej, ale jak wymienię widelec na karbonowy to zyskam 800g. więc już prawie jak oryginał:) Felgi mam 28mm i na zdjęciu są opony 2,0 Szchwalbe Energizer Plus, fajne ale ciężkie. Obecnie jeżdżę na Conti Terra Trail 45mm, kolosalna różnica na wadze, a dużej różnicy w amortyzacji nie czuję. Potwierdzam mega wygodna jest ta geometria ram. Z moich obserwacji wszystko co pow 2atm w kole to trzęsie, od 1,5 w dół zaczyna być fajnie, ale to kwestia odniesienia do innych rowerów i osobistych preferencji. Genialne tłumienie to mają 4 calowe FATy na 1 atm:)

Edytowane przez Robi68
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Panie:) O przepraszam nie ze stali konstrukcyjnej tylko ze stali Hi-tech. :)  czyli jak sama nazwa wskazuje wysokiej technologii. Ciężki strasznie, ledwo ruszyć można. Jak dobrze pójdzie bo widelec karbonowy jeszcze nie dotarł to z 400g będzie więcej od ramy kentfielda, ale za to można na czołowo z łosiem iść a i worek kartofli na ramę wrzucić w razie potrzeby:) Ostatecznie jak już nie będę dawał rady się nim przemieszczać to dociążę go jeszcze silnikiem i baterią:) i bedzie light ebike.

Specjalnie kupiłem stalową ramę, aby przekonać się jak to jest z tym pochłanianiem drgań i szczerze jakoś nie czuję specjalnie różnicy. Resztę części miałem z innych projektów. Całkiem miło i komfortowo się jeździ na tej ramie i paradoksalnie to najlżejszy z moich rowerów. 

Edytowane przez Robi68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 9.08.2023 o 15:21, Meliur napisał:

Ja ten rower kupiłem pod kątem bezkosztowego użytkowania. Tu się w zasadzie nie ma co popsuć a jak już to przykładowo taka przerzutka kosztuje 40zł. Jeszcze wczoraj chodził mi po głowie plan upgradu:

1. nowy suport i korba ze sztywną osią.

2. kaseta 11-48 Shimano CUES + manetka

3. szersze opony

Później stwierdziłem że to pogrzebie całą ideę kupna tego roweru. To ma być bestia na której pojadę do sklepu, do pracy czy na grzyby. W lesie postawię pod drzewem czy walnę w krzaki i nie będę się przejmował że się upier@#$ czy że ktoś ukradnie.

Tourney faktycznie działa fatalnie. Tzn. jeszcze działa mi w dość dobrze zmiana przełożeń na 6 bo 7 największy nie działa od zakupu i próby regulacji nie pomagają bo albo coś ociera albo samo się przerzuca. Na moje tereny jednak wystarcza więc mam to w d...

Także zostaję na sztycy Suntoura i starym mostku + kierownicy z Kellysa :)

Witam panowie. Bardzo się ciesze że trafiłem na ten wątek. Generalnie od dłuższego czasu jeździłem rowerem mtb cannondeila zmodyfikowanym pod turystykę.

Marina Kentfirlda 1 kupiłem po operacji biodra w 2023 r. (wstawiona proteza) ponieważ w procesie rechabilitacji potrzebowałem coś z "wygodną' geometrią dla wyprostowanej sylwetki. Ale wróciłem do pełnej sprawności i intensywnej jazdy na moim MTB (4.500 tys w tym roku np. Wisła 1200 itp). Żal mi jednak było sprzedać Marina bardzo pasuje mi ta rama, choć po powrocie do sprawności zrobiło się za wygodnie. Zaczęły się więc kombinacje. Coś czuję że jestem na początku mojej drogi ze zmianami, ale jeździ mi się tym "zaiście" :)

Pozdrawiam wszystkich nieoficjalnych klubowiczów ZmieńMarina.pl :)

Napęd - na razie bez zmian - po wyregulowaniu działa dobrze

klamkomanetki - szosowe turney

zaciski hamulca mechaniczne shimano

tarcze shimano SLX SM-RT70

kierownica PRO LT GRAVEL

koła DT 24mm na piastach DT 370 rachet 18 (lubię jak jest cicho), opona na razie oryginał

sztyca amortyzowana Btwin 27,2 - jest ok

Co będzie dalej zobaczymy jak pojeżdżę więcej :)

1732529528878 zm..jpg

Edytowane przez Karolus1
  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Aluminiowy "four corners" z wyraźnie niższą ceną wyjściową do modyfikacji i mniejszą wagą :) Piasty bardzo leciutko się kręcą w porównaniu do tych podstawowych Marina jak i do moich piast shimano w drugim rowerze. Na razie prawie bezgłośne ale podobno jak się smar wytrze to będzie trochę głośniej . Znaczenie ma podobno ilość ząbków ratchet - tu jest ratchen LN 18 t. Do piast mam przejściówki na QR. Rower idzie jak burza :) w przyszłości koła mogę wykorzystać do roweru ze sztywnymi osiami, wystarczy zmienić końcówki, które dostałem z kołami.

Edytowane przez Karolus1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamawiałem w lemonbike, te są stosunkowo ciężkie (1950 g para)  ale pancerne i z dużym limitem wagowym. Zysk w stosunku do tych Marina to 370 g. W niedalekiej przyszłości wymienię te drutowe opony na jakieś zwijane i razem będzie ok. 1 kg zysku na wadze na samych kołach .

Edytowane przez Karolus1
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...