Miro1970 Napisano 1 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia (edytowane) Schwalbe ma jakieś dziwne, przedpotopowe podejście. Według dzisiejszych norm na obręcz 24 to nawet opona 50 mm jest na styk, na górze widełek zakresu. Choć nadal masa producentów rowerów trzyma się starych standardów, np. wiele MTB wychodzi na obręczach 23 z oponami 2.2 - 2.25 z miejscem na dopuszczalne wg opisów szersze, np. sportowy Cannondale Scalpet czy Trek Procaliber. PS. Znalazłem info. Wg strony narowery.pl i dwóch innych zagranicznych obręcze mają szerokość wewnętrzna 25 mm, czyli spoko. Więc ja dałem węższe niż oryginalne, bo 24... https://narowery.pl/marin-bikes/3448-rower-marin-kentfield-1-l-700c-843346108876.html Edytowane 1 Sierpnia przez Miro1970 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi68 Napisano 3 Września Udostępnij Napisano 3 Września W dniu 15.05.2024 o 19:40, Meliur napisał: U mnie kolejna zabawia. Tym razem wyleciały błotniki i bagażnik a wleciały opony 29x2.25. Na próbę wsadziłem też kierownicę od gravela i o dziwo nawet fajnie się na tym usadowiłem. Może się kiedyś pobawię w przeróbki. Póki co czekam na dojechanie napędu i wywalam tourneya bo ta przerzutka lata na boki jak chce. Tak się teraz zastanawiam. Fabryczny bębenek jest na 7 rzędowy napęd, czyli to raczej ten krótszy jest wsadzony i nie obsłuży to 8-10? Kurde, moglem zmierzyć jak miałem zdjętą kasetę. Geometria Kentfielda jest praktycznie bliźniacza z FourCornersem więc gravela można zrobić:) A to moja ulepka podobnego brata bliźniaka:) Planowana jeszcze wymiana widelca na karbonowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi68 Napisano 3 Września Udostępnij Napisano 3 Września (edytowane) W dniu 29.08.2023 o 00:14, Miro1970 napisał: Zważyłem ramę z widelcem - niecałe 3.800 ze sterami, hakiem, śrubami 8 insertów, przelotkami i adapterami hamulców. Czyli gołe ok. 3.600, z czego widelec ok. 1.600... Marna sprawa... Super, że zważyłeś ramę, bardzo mnie ciekawiło ile waży rama Kentfielda. Moja stalowa waży 3499 + 1349 widelec, czyli 1200g więcej, ale jak wymienię widelec na karbonowy to zyskam 800g. więc już prawie jak oryginał:) Felgi mam 28mm i na zdjęciu są opony 2,0 Szchwalbe Energizer Plus, fajne ale ciężkie. Obecnie jeżdżę na Conti Terra Trail 45mm, kolosalna różnica na wadze, a dużej różnicy w amortyzacji nie czuję. Potwierdzam mega wygodna jest ta geometria ram. Z moich obserwacji wszystko co pow 2atm w kole to trzęsie, od 1,5 w dół zaczyna być fajnie, ale to kwestia odniesienia do innych rowerów i osobistych preferencji. Genialne tłumienie to mają 4 calowe FATy na 1 atm:) Edytowane 3 Września przez Robi68 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 3 Września Autor Udostępnij Napisano 3 Września @Robi68Co to jest za rama? Faktycznie bardzo podobna do wspomnianych Marinów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi68 Napisano 3 Września Udostępnij Napisano 3 Września Fixed Warsaw Gravel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września U panie, toż to z podłej stali konstrukcyjnej robione, no nic, będzie ciężkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi68 Napisano 6 Września Udostępnij Napisano 6 Września (edytowane) Oj Panie:) O przepraszam nie ze stali konstrukcyjnej tylko ze stali Hi-tech. czyli jak sama nazwa wskazuje wysokiej technologii. Ciężki strasznie, ledwo ruszyć można. Jak dobrze pójdzie bo widelec karbonowy jeszcze nie dotarł to z 400g będzie więcej od ramy kentfielda, ale za to można na czołowo z łosiem iść a i worek kartofli na ramę wrzucić w razie potrzeby:) Ostatecznie jak już nie będę dawał rady się nim przemieszczać to dociążę go jeszcze silnikiem i baterią:) i bedzie light ebike. Specjalnie kupiłem stalową ramę, aby przekonać się jak to jest z tym pochłanianiem drgań i szczerze jakoś nie czuję specjalnie różnicy. Resztę części miałem z innych projektów. Całkiem miło i komfortowo się jeździ na tej ramie i paradoksalnie to najlżejszy z moich rowerów. Edytowane 6 Września przez Robi68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karolus1 Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu (edytowane) W dniu 9.08.2023 o 15:21, Meliur napisał: Ja ten rower kupiłem pod kątem bezkosztowego użytkowania. Tu się w zasadzie nie ma co popsuć a jak już to przykładowo taka przerzutka kosztuje 40zł. Jeszcze wczoraj chodził mi po głowie plan upgradu: 1. nowy suport i korba ze sztywną osią. 2. kaseta 11-48 Shimano CUES + manetka 3. szersze opony Później stwierdziłem że to pogrzebie całą ideę kupna tego roweru. To ma być bestia na której pojadę do sklepu, do pracy czy na grzyby. W lesie postawię pod drzewem czy walnę w krzaki i nie będę się przejmował że się upier@#$ czy że ktoś ukradnie. Tourney faktycznie działa fatalnie. Tzn. jeszcze działa mi w dość dobrze zmiana przełożeń na 6 bo 7 największy nie działa od zakupu i próby regulacji nie pomagają bo albo coś ociera albo samo się przerzuca. Na moje tereny jednak wystarcza więc mam to w d... Także zostaję na sztycy Suntoura i starym mostku + kierownicy z Kellysa Witam panowie. Bardzo się ciesze że trafiłem na ten wątek. Generalnie od dłuższego czasu jeździłem rowerem mtb cannondeila zmodyfikowanym pod turystykę. Marina Kentfirlda 1 kupiłem po operacji biodra w 2023 r. (wstawiona proteza) ponieważ w procesie rechabilitacji potrzebowałem coś z "wygodną' geometrią dla wyprostowanej sylwetki. Ale wróciłem do pełnej sprawności i intensywnej jazdy na moim MTB (4.500 tys w tym roku np. Wisła 1200 itp). Żal mi jednak było sprzedać Marina bardzo pasuje mi ta rama, choć po powrocie do sprawności zrobiło się za wygodnie. Zaczęły się więc kombinacje. Coś czuję że jestem na początku mojej drogi ze zmianami, ale jeździ mi się tym "zaiście" Pozdrawiam wszystkich nieoficjalnych klubowiczów ZmieńMarina.pl Napęd - na razie bez zmian - po wyregulowaniu działa dobrze klamkomanetki - szosowe turney zaciski hamulca mechaniczne shimano tarcze shimano SLX SM-RT70 kierownica PRO LT GRAVEL koła DT 24mm na piastach DT 370 rachet 18 (lubię jak jest cicho), opona na razie oryginał sztyca amortyzowana Btwin 27,2 - jest ok Co będzie dalej zobaczymy jak pojeżdżę więcej Edytowane 17 godzin temu przez Karolus1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi68 Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu No i zrobiłeś aluminiowego Four Cornersa:) kołami to mnie zainteresowałeś. Jak się spisują 370, też nie lubię terkotania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karolus1 Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu (edytowane) Witam. Aluminiowy "four corners" z wyraźnie niższą ceną wyjściową do modyfikacji i mniejszą wagą :) Piasty bardzo leciutko się kręcą w porównaniu do tych podstawowych Marina jak i do moich piast shimano w drugim rowerze. Na razie prawie bezgłośne ale podobno jak się smar wytrze to będzie trochę głośniej . Znaczenie ma podobno ilość ząbków ratchet - tu jest ratchen LN 18 t. Do piast mam przejściówki na QR. Rower idzie jak burza w przyszłości koła mogę wykorzystać do roweru ze sztywnymi osiami, wystarczy zmienić końcówki, które dostałem z kołami. Edytowane 8 godzin temu przez Karolus1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.