th3rion Napisano 1 Października 2023 Udostępnij Napisano 1 Października 2023 Jak tam lakier? Kupiłem 9 mcy temu kentfielda i przy przebiegu około 200 km (!) pancerze do metalu zdjely powłoki przy kierownicy... Ciekawe czy to tylko mój egzemplarz czy to szerszy problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 1 Października 2023 Udostępnij Napisano 1 Października 2023 (edytowane) Takie rzeczy to w każdym rowerze gdzie pancerze opierają się o główkę ramy.. od razu trzeba obklejać jakimś Oraguardem. Edytowane 1 Października 2023 przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
th3rion Napisano 1 Października 2023 Udostępnij Napisano 1 Października 2023 Teraz to wiem... Ale w użytkowaniu poprzednich, jeszcze bardziej budżetowych, rowerów nigdy to nie był problem i to zupełnie zignorowałem... Głupi ja Mniejmny nadzieję, że Autor tematu o tym pamiętał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 1 Października 2023 Udostępnij Napisano 1 Października 2023 Mi się udało na czas okleić, tylko lekkie rysy są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 1 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2023 Lakier jest jakości dno dna. Przy zwykłym użytkowaniu rower za maks 2 lata pójdzie do profesjonalnego malowania. W zasadzie się rysuje od dotyku ręki podczas wnoszenia do mieszkania. Nie żałuję kupna, bo geo i stylistyka mi pasuje, ale jak ewentualnie będę składał kolejny rower, to ramy poniżej poziomu Surly nie kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Jako że ostatnio składałem od podstaw Marina RZ (dotarła nowa rama na gwarancji) a mój drugi full czekał na grupę linkglide to odpaliłem sobie Kentfielda. Wyleciała sztyca amortyzowana NCX (zatarte i wyrobione trzpienie przez brak serwisu - kolega jeździł 3 lata). Krótsza kierownica Kellysa też robi robotę, przynajmniej się mieszczę do piwnicy Fajnie się tym jeździ tylko telepie Jako awaryjny rower daje radę. Tak samo w tej konfiguracji fajna maszyna na grzyby 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 7 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2023 @Meliur, ja niestety, jestem mniej odporny na telepanie😵, nawet na elastycznych oponach 44... Dlatego Kentfielda mam na wszekie asfalty, z dodatkiem w miarę równych dróg utwardzanych i szutrów. Na słabe leśne drogi/grzyby, żeby nie jechać jak żółw, to jednak amor powietrzny, a jak sztywny wideł - to chyba opony ponad 2 cale byłyby dla mnie jakie takie... Ale nie miałem nigdy tak szerokich gum, więc nie wiem, czy telepanie byłoby dużo słabsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) U mnie kolejna zabawia. Tym razem wyleciały błotniki i bagażnik a wleciały opony 29x2.25. Na próbę wsadziłem też kierownicę od gravela i o dziwo nawet fajnie się na tym usadowiłem. Może się kiedyś pobawię w przeróbki. Póki co czekam na dojechanie napędu i wywalam tourneya bo ta przerzutka lata na boki jak chce. Tak się teraz zastanawiam. Fabryczny bębenek jest na 7 rzędowy napęd, czyli to raczej ten krótszy jest wsadzony i nie obsłuży to 8-10? Kurde, moglem zmierzyć jak miałem zdjętą kasetę. Edytowane 15 Maja przez Meliur 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Obsłuży do 9s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Do 9 było by ok bo można wsadzić cues 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 16 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 16 Maja Jak wejdzie 9 to 12 też, więc bez obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja (edytowane) @Meliur, nie było problemu z wpakowaniem tak szerokich opon na te obręcze, o ile pamiętam, 25 mm? Twój rower zyskał na wyglądzie z szerszymi oponami bez błotników. Ja już wiem, że zrobiłem wielki błąd dając opony tylko 44 mm. Wg producenta moje obręcze DT 24 mm są dedykowane w rozmiarze 28 do opon do 50 mm. Więc wpakuję coś 48-50, pewnie spokojnie weszłyby szersze, ale nie chcę gruszkowatego kształtu gum. A kół na nowo zaplatać nie będę. Niepotrzebnie się obawiałem oporów toczenia, różnica w oporach toczenia między 40 mm w moim drugim rowerze, a 44 mm, jakie mam w Kentfieldzie (w obu te same opony gravelowe o szutrowym bieżniku) jest zupełnie nieodczuwalna w amatorskiej jeździe, a liczy się każdy mm dla amortyzacji. Poza tym mój składak jest OK, aktualnie jestem na etapie składania układu kierowniczego. Będzie kiera gięta do tyłu 16 stopni, chwyty i gripy Sqlab, nowe mocowanie pod nawigację Mio, do tego modyfikacja mocowań bagażu/koszyków. Ewolucyjne zmiany w kierunku jak najbardziej dopasowanego roweru wycieczkowego. Hobby bez dna hehe. Edytowane 17 Maja przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Te 2.25 na fabrycznych obręczach są trochę lipne bo się żarówa robi. Tu by się przydało coś ~25mm wewn. Poza tym jest jeszcze sporo miejsca ale nie ma co wsadzać opon na styk. Jak mi coś kiedyś odbije to zmienię koła i wrzucę jakieś porządne opony na mleko, różnica będzie odczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 19 Maja Autor Udostępnij Napisano 19 Maja Mówisz, że różnica będzie odczuwalna, to znaczy, że obecne 2.25 nie dają dobrej amortyzacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja Opona się źle układa na tych obręczach, za wąskie są na ten rozmiar i opona trochę tańczy. Na 2.25 celowałbym w 24-25mm wewn. Mam takie w mtb i całkiem inaczej się opona zachowuje, tłumienie drgań też inne. Pewnie po części też jest to winą opon bo to zwykłe druciaki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 13 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca (edytowane) Zabrałem się w końcu do dalszych przeróbek. Teraz kolej na kokpit. Wyleciały chwyty przejściowe Dartmoor Maaze - pójdą do wołoroboczego składaka crossa Mosso - wleciały Sqlab 710 + rogi Sqlab 402/410. Fajny patent na zintegrowanie tych elementów. Ergonomia, pozycja, wygoda poprawiły się w zasadzie skokowo. Jednym pasują te komponenty Sqlaba, innym nie, mnie akurat spasowały. Zresztą od roku mam innerbarendsy w crossie, ale takie najtańsze - i sobie chwalę. W drodze dwie kierownice - będzie dopasowywanie. Potem przyjdzie pora na kilka jeszcze rzeczy, w tym być może jedną mega istotna, oraz unieruchomienie linek w ramie Idzie mi to jak krew z nosa, rozkładam na raty zabawę i koszty ... Ale powoli rower przybiera założoną formę i przestaje przypominać fabrycznego Kentfielda. Skończę kokpit, wrzucę zdjęcie. Edytowane 13 Czerwca przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 17 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca (edytowane) Zamówione kierownice mi nie pasują, zwroty - i szukam dalej Za to na przód wskoczyła guma 48, też Thundero. Z tyłu została 44. Próbna przejażdżka kilkanaście km po różnych asfaltach na ciśnieniu przednim 1.9-1.95 bara z cienką dętką, w 44 miałem trochę ponad 2 bary. Opona bardzo ładnie się ułożyła na obręczy 24 mm - ładny profil, a realna szerokość balona ok 47 mm. Wg producenta limit szerokości dla tej felgi w rozmiarze 700 wynosi 50 czy 51 mm, więc mam jeszcze zapas. Zmian w oporach przy prędkościach do 35/h subiektywnie nie zauważyłem, za to odczuwalnie poprawiło się prowadzenie i nieco amartyzacja. Zejdę do 1.8, powinno być git. Rower przybrał na wadze 33 gramy, opona jak wszystkie moje Tufo oczywiście nie trzyma wagi - 527 gramów zamiast katalogowych 470... Edytowane 17 Czerwca przez Miro1970 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulik Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca z dużym zainteresowaniem przeczytalem Twoje wpisy bo sam stoję przed podobnym dylematem. 95% gotowych rowerów mi nie pasuje geometrią, a pozostałe mają zawsze coś nie tak. Jak jest ze sztywnością tej ramy, nie ma problemu z hamulcami tarczowtmi na zakrętach lub pod obciążeniem? Trochę się boję tego roweru (celowalbym w Kentfielda 2 bo napęd mógłby mi wystarczyć) bo mialem kiedyś tanią chińsko - czeską ramę i ustawienie hamulców działało do pierwszego zakrętu. Myślę ew. nad Trekiem DS 3 gen 5 ale ten kosztuje 5k pln, a do zmiany byloby niemal tyle samo co w tym Marinie (hamulce, korba, siodło, pewnie koła). Rama w Treku dość solidna, choć spawy niezbyt eleganckie, mocowanie na tylną stopkę, no i karbonowy widelec z wszystkimi zaletami i jedną wadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca ds3 ma koło 27,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulik Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca tak ale to akurat nie problem dla mnie, zwlaszcza, ze nawet fabrycznie dają tam oponę 50mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meliur Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) Ja w Kentfieldzie 1 musiałem wyprostować trochę tarcze i wyregulować tłoczek bo ocierały ale po wymianie hamulców na MT 200 w zasadzie nic nie trzeba było robić poza początkowym ustawieniem zacisku. Obecnie wolałbym chyba Kentfielda 2 bo jednak napęd lepszy. Tourney w 1 o dziwo nieźle działa ale jest mega wiotki, szczególnie przerzutka prawie nie ma naprężenia i można ją palcem odginać na boki. Szkoda też że obręcze są wąskie. O ile nie gra to dużej robi przy fabrycznych oponach to na 2.25 które sobie testuję opona tańczy niestety:/ Edytowane 28 Lipca przez Meliur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 28 Lipca Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) Nie zauważyłem wiotkości ramy/obcierania hamulców w zakrętach. Pod obciążeniem jeszcze nie jechałem, tylko ja, bidonu i mały bagaż, czyli w sumie 70 kg z hakiem. Obręcze mam teraz szersze od fabrycznych - 24 mm DT. Opony 48 i szerszych na taką obręcz bym raczej nie dawał (by zachować przyzwoite właściwości jezdne), choć producent dopuszcza do 53 mm, ale DT ma bardzo liberalne podejście w tej kwestii w porównaniu do współczesnych standardów. Edytowane 28 Lipca przez Miro1970 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulik Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca czy pamiętacie jaką szerokość mają orginalne obręcze w Kentfieldzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 31 Lipca Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca (edytowane) Mam jeszcze koła z Kentfielda, ale w tej chwili nie mam czasu zdejmować opony. Na szybko zmierzyłem szerokość zewnętrzną - i sądząc z tego, wewnętrznie będzie 22-24 mm. Zmierzę dokładnie w piątek. Edytowane 31 Lipca przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulik Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca dziękuję, nie zdejmuj opon. chodziło mi mniej więcej bo kolega pisał, ze zmienial obręcze by wsadzic opone 44mm. Wg Schwalbe obręcz 21mm pasuje nawet do opon 65mm... Czyli 50mm spokojnie powinno siąść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.