ernorator Napisano 7 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 7 minut temu, Ineffable napisał: @ernorator- jak ta Varia się sprawuje, chodzi w zasadzie o samą lampkę względem innych sensownych na rynku? Bo rozważam zakup radaru, ale w opcji bez lampki, a różnica w cenie nie aż taka kolosalna w wersji bez lampki i z lampką. Lampka też jest bardzo dobra. Mam też zestaw lampek Bomtragera i odkąd mam varie to tylna leży i się kurzy. 3 minuty temu, ChuChu napisał: Bo to tylko w teorii jest szybka przekładka kół. Jak się nie ma identycznego zestawu, to zaraz dochodzi regulacja zacisków. No i jeszcze napęd. Druga kaseta, bo przecież nikt nie będzie odkręcał co chwilę. A jak kaseta, to i łańcuch. Jak kaseta ma inny zakres, to wypada podregulować przerzutkę. Kto by się w to bawił? Fajny pomysł w teorii, a w praktyce mało komu się chce. No mi się chce, koła na DT Swiss 370 a drugie na DT Swiss 350, dwie kasety takie same, łańcuch jeden (znaczy 3 w rotacji ale nie zmieniam dla kół) przekładka +- 2min 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 7 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 Też myślę o drugim komplecie kół. Ale raczej skorzystam z okazji na OLX - jak ktoś będzie puszczał swoje oryginalne jako swieżynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 9 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2023 Oczywiście to wymaga pewnego dozbrojenia, ale z drugiej strony jak masz koła zalane mlekiem do wyboru nie ma. Oczywiście w większości wymaga to pewnych regulacji choć miałem dwa różne zestawy w MTB,- jedne treningowe, drugie na maratony wraz z kasetami i tarczami. Wsadziłem koła i łańcuch...nic regulować nie musiałem. Szybka akcja. Podobnie miałem w starej szosie na zwykłych hamplach. Może fuks. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloud1 Napisano 10 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 Informacji jest tak dużo, że mam spory problem z wyborem. Na weekend wypożyczyłem Felta vr performance 105 - fajnie się jeździło dopóki dętka wraz z oponą nie poszły po jakichś 40 km w mieście . Już wiem, że chciałbym coś bardziej uniwersalnego więc typowa szosa odpada, fajnie gdyby opona mogła dłużej wytrzymać w mieście. Pozycja w tym felcie nie była jakaś tragiczna, ale może lepiej celować w coś z wygodniejszą geometrią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 Czemu ja się nie myliłem... Jeżeli uważasz że potrzebujesz z wygodniejszą geometrią, to mam złą wiadomość: to jest właśnie rower z wygodną geometrią. Co do skreślania roweru, bo przebiłeś dętkę, to bez komentarza. Jak wypożyczysz samochód na test, złapiesz kapcia, to też go odrzucisz? Nie wiem jakiego roweru szukasz, no ale na pewno nie szosy ani gravela... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloud1 Napisano 10 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 @ChuChu a jaką najszerszą oponę można by dać do tego felta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 Z tego co widzę, to 30 mm. Tylko co to zmienia? Ty zrobiłeś 40 km, a ja 3500 km bez kapcia. No i jaki z tego wniosek? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 @cloud1- dalej podtrzymuję, że rower crossowy niekoniecznie będzie złym wyborem. Tam, gdzie inni na szosach będą zwalniać praktycznie do 0, żeby im nie wypadły wszystkie plomby, Ty będziesz szedł jak zły. Jeżdżę po mieście również. Są takie miejsca, gdzie mną miota, a obok przelatują ludzie na crossach bez najmniejszego bólu i cierpienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 (edytowane) Godzinę temu, ChuChu napisał: Z tego co widzę, to 30 mm. Tylko co to zmienia? Ty zrobiłeś 40 km, a ja 3500 km bez kapcia. No i jaki z tego wniosek? No tak.. Zaczyna się temat pod tytułem "jaką najszersza oponę zmieszczę do szosy żeby była wygodna". Jak chcesz jeżdzic na szosie to nie powinno cię interesować nic ponad 28C. Jeśli chcesz coś szerszego, to znaczy że nie potrzebujesz szosy. @Ineffable Dokładnie tak. Tym bardziej że rower z proste kierownica będzie minimalizował konieczność ciągłego zadzierania głowy, co jest naturalną konsekwencja jeżdżenia na szosie w mieście. Póki co do jazdy miejskiej nic lepszego niż rower crossowy, z jakimś symbolicznym uginaczem, nie wymyślono. Edytowane 10 Lipca 2023 przez KNKS 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 Po tej drodze jeździłem gravelem z oponą 40 mm. Wczoraj wracałem nią na fullu, na oponie 2,35. Chyba jednak bardziej się tam umęczyłem na gravelu... Full 25 minut temu, Ineffable napisał: szedł jak zły. Nie namawiam Cię broń boże na fulla tylko ostrzegam, że szosa/gravel może Cię wymęczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 @spidellitak apropo, może kolega podłapie. BMC jest do wyrwania za 10k - https://www.staterabikes.de/p/bmc-speedfox-one-carbon-30001494 Cena w Polsce x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 (edytowane) Godzinę temu, KNKS napisał: No tak.. Zaczyna się temat pod tytułem "jaką najszersza oponę zmieszczę do szosy żeby była wygodna". Jak chcesz jeżdzic na szosie to nie powinno cię interesować nic ponad 28C. Jeśli chcesz coś szerszego, to znaczy że nie potrzebujesz szosy. @Ineffable Dokładnie tak. Tym bardziej że rower z proste kierownica będzie minimalizował konieczność ciągłego zadzierania głowy, co jest naturalną konsekwencja jeżdżenia na szosie w mieście. Póki co do jazdy miejskiej nic lepszego niż rower crossowy, z jakimś symbolicznym uginaczem, nie wymyślono. Jeżeli ktoś szuka szosy i pyta o komfort, to chyba błądzi jak autor tego tematu. No ale jak chce się szosę, kupi się coś co mieści szerokie opony, to czemu tego nie wykorzystać? Owszem, szerokie opony mają minusy, no ale mają też plusy. Ja sobie bardzo cenie opony które mam aktualnie. Ścigać się nie ścigam, nie patrzę już nawet na średnią. Dzięki szerokim oponom mogę jechać bez hamowania tam, gdzie na 25/28c bym zaciskał zęby i patrzył czy rower cały czas jest cały. Co więcej, nawet GCN robiło testy, gdzie szeroka opona wcale nie była wolniejsza. Więc w czym problem? Nie każdy liczy setne sekundy, bo rower trochę mniej żwawo się zbiera. Wciąż bez problemu jadę około 30 km/h bez większego wysiłku. A czy ktoś mi tam mówi że na 32c to nie szosa, to jakoś mnie nie interesuje Natomiast tak jak pisałem. Ewidentnie widać że autor potrzebuje inny typ roweru, a usilnie próbuje wpakować się na szosę lub gravela. Taka moda chyba. Godzinę temu, spidelli napisał: Godzinę temu, spidelli napisał: Po tej drodze jeździłem gravelem z oponą 40 mm. Wczoraj wracałem nią na fullu, na oponie 2,35. Chyba jednak bardziej się tam umęczyłem na gravelu... Full Nie namawiam Cię broń boże na fulla tylko ostrzegam, że szosa/gravel może Cię wymęczyć. Jakie opony, przy jakiej wadze i na jakim ciśnieniu w Gravelu? Wygląda jak coś, co da się spokojnie przejechać na 25c, a na 32c przelecieć bez większego problemu. Edytowane 10 Lipca 2023 przez ChuChu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 (edytowane) Na 40 mm przy przy mniej niż 4 barach, waga jakieś 70 kg. Owszem, da się przejechać ale mnie taka jazda męczy, zwłaszcza jak jest to 3 czy 4 godzina przejażdżki. Może spróbuję na niższym ciśnieniu, nie mleczyłem też nic, może spróbuję. Ale generalnie jazda po gruzie na grawelu to nie moja bajka. Wcześniej w tym wątku wrzucałem to zdjęcie: Po czymś takim to mi roweru szkoda... Edytowane 10 Lipca 2023 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 to wygląda jak trasa nizinnego maratonu CC dystans hobby . Na takie warunki tylko full suspension 😆 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 Takie odcinki psują mi nie tylko średnią ale i przyjemność z jazdy na grawelu. A wcześniej miałem szosę 😎 Tak wyglądają drogi tsm gdzie wozi się drewno albo kruszywa ciężarówkami... ... Albo jeśli w pobliżu jest duża budowa - żeby powstała piękna ekspresówka to najpierw sprzęt rozjeżdża drogi lokalne... Wybaczcie dublowanie zdjęcia ale byłem pewny, że wklejałem je w innym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 9 minut temu, spidelli napisał: Na 40 mm przy przy mniej niż 4 barach, waga jakieś 70 kg. Owszem, da się przejechać ale mnie taka jazda męczy, zwłaszcza jak jest to 3 czy 4 godzina przejażdżki. Może spróbuję na niższym ciśnieniu, nie mleczyłem też nic, może spróbuję. Ale generalnie jazda po gruzie na grawelu to nie moja bajka. Wcześniej w tym wątku wrzucałem to zdjęcie: Po czymś takim to mi roweru szkoda... Zbyt wysokie ciśnienie, spokojnie można zejść poniżej 3 bar i najlepiej oczywiście zamleczyć. Ja po takich drogach przelatuje jak dzik przez żołędzie, a waga ciężka ( niecałe 90kg ) ale opony 45 i odpowiednio dobrane ciśnienie i właśnie dobrze dobrane ciśnienie jest kluczem na takich drogach. Jedynie co mnie doprowadza do szału, to betonowe podkłady który układał pijany, na czymś takim to faktycznie szkoda roweru. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 (edytowane) Ja unikam takich odcinków, dlatego koła pompuję mocniej ale... czemu miałbym nie sprawdzić? Z szerszą oponą to może cudem 45 wejdzie ale to już max. Edytowane 10 Lipca 2023 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 10 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2023 (edytowane) Cytat Ja unikam takich odcinków, dlatego koła pompuję mocniej ale... czemu miałbym nie sprawdzić? Jak się jeździ w nieznane to czasem jest trudno takich odcinków uniknąć, ale gruntem i tak jest odpowiednie ciśnienie. Bez tego elementu nawet średnia spada i sam to mogę potwierdzić jeżdżąc weekendowo w nieznane cały czas . Cytat Z szerszą oponą to może cudem 45 wejdzie ale to już max. No jakby weszła i jeszcze byłby luz, to nie musisz mi dziękować Edytowane 10 Lipca 2023 przez Mandoleran 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2023 18 godzin temu, spidelli napisał: Na 40 mm przy przy mniej niż 4 barach, waga jakieś 70 kg. Owszem, da się przejechać ale mnie taka jazda męczy, zwłaszcza jak jest to 3 czy 4 godzina przejażdżki. Może spróbuję na niższym ciśnieniu, nie mleczyłem też nic, może spróbuję. Ale generalnie jazda po gruzie na grawelu to nie moja bajka. Wcześniej w tym wątku wrzucałem to zdjęcie: Po czymś takim to mi roweru szkoda... Dużo za dużo według mnie. Przy niecałych 60 kg, jeździłem na Tufo Speedero 40c na 1.8 Bara. Po co wozić Gravelowe kartoflane opony i wrzucać tak wysokie ciśnienie? Aktualnie w Road+ na 32c i 34c, pompuję w okolicach 4 Barów ( w zależności od modelu opony). Nadal jest całkiem szybko i całkiem wygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloud1 Napisano 13 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 W dniu 6.07.2023 o 14:42, ChuChu napisał: Orbea Avant H30-D pewnie w Twoim przypadku. Aluminium na 105, geometria Endurance, katalogowo wejdą opony 35c, ale jestem pewny że nawet coś więcej. Sam mam H40-D i uważam że to świetny rower do tego, jak go używam. A jeżdżę głównie po Warszawie, wyznaczając sobie trasy po możliwie najlepszych DDR. A jak się trafi, to i poza DDR spokojnie można jechać powyżej 30 km/h jak na zwykłej szosie. Miałem Gravela, bardzo go lubiłem, ale w mieście nie ma sensu. Nie sugeruję Ci zakupu, bo chociażby koła są wyjątkowo kiepskie ( miałem swoje, dużo lepsze), ale pokazuje że da się coś takiego kupić. Miałem okazje przejechać się kawałek na orbea 60 avant ( wydaje mi się, że geometria podobna do h30 ) i rzeczywiście było mi wygodniej niż na x road team comp. Znalazłem h30 w bardzo niskiej cenie - https://skleprowerowy.bydgoszcz.pl/pl/p/ORBEA-AVANT-H30-WHITE-55cm-SHI105-RATY-WYPRZEDAZ/456 . Czy coś tutaj jest nie tak ? Czy warto dopłacić do wersji h30-d https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ORBEA-AVANT-H30-D-/989843?gclid=CjwKCAjwwb6lBhBJEiwAbuVUSoomK4VtsEgSJPfLLm-C1pCStLSqoYswyBzMMTEjekk3kdwdJn3iFhoCmA8QAvD_BwE . Niestety w Warszawie nie ma nigdzie tego roweru do kupienia więc nie mogę porównać na żywo. I tutaj będzie kolejne pytanie - jakie koła od razu kupić ( pisałeś, że fabryczne są kiepskie ) Ewentualnie czy coś jeszcze wypadałoby wymienić ? W tej chwili najbardziej mi pasowała ta orbea z zamiarem wrzucenia szerszych opon ( docelowo 2 komplety kół ). Przymierzam się jeszcze do graveli 2x, w których mógłbym podobnie mieć dwa komplety natomiast jeszcze nic mi nie przypadło do gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 Wszystkie modele Avant są dokładnie takie same, poza napędem i hamulcami. Czy warto? Nie wiem, nie robiłem rozeznania po innych rowerach. W Avant masz zintegrowany kokpit. Wygląda dobrze, jednak serwis to koszmar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 @cloud1- jaki masz budżet na koła? W okolicach 2k możesz kupić coś sensownego od zaplataczy rodzimych. Obręcze - DT SWISS, piasty - DT SWISS 350, Ratchet 36T, szprychy - SAPIM Race - alternatywnie mogą być SAPIM D-Light (wyjdzie 40 gram mniej na komplecie kół), aluminiowe nyple SAPIM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 @cloud1 Podlinkowałeś rower na hamulcach szczękowych gdzie wejdzie Ci maksymalnie 28c. To, czy warto dopłacić - to Twoja decyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 Dopiero zauważyłem co podał autor. To pytanie w ogóle nie ma sensu, bo to dwa różne rowery... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloud1 Napisano 13 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 (edytowane) 42 minuty temu, Ineffable napisał: @cloud1- jaki masz budżet na koła? W okolicach 2k możesz kupić coś sensownego od zaplataczy rodzimych. Obręcze - DT SWISS, piasty - DT SWISS 350, Ratchet 36T, szprychy - SAPIM Race - alternatywnie mogą być SAPIM D-Light (wyjdzie 40 gram mniej na komplecie kół), aluminiowe nyple SAPIM. Ogólny budżet to około 10k więc przy rowerze za 7.5k to bez problemu. @ChuChu w takim razie tylko na druga opcja czyli https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ORBEA-AVANT-H30-D-/989843?gclid=CjwKCAjwwb6lBhBJEiwAbuVUSoomK4VtsEgSJPfLLm-C1pCStLSqoYswyBzMMTEjekk3kdwdJn3iFhoCmA8QAvD_BwE . Czyli wszystko fajnie tylko teraz problem z tym zintegrowanym kokpitem ( nic mi to nie mówi ) to będzie jakaś spora bolączka ? Ewentualnie czy jest jakiś inny rower z podobną geometrią bez zintegrowanego kokpitu ? Edytowane 13 Lipca 2023 przez cloud1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.