Skocz do zawartości

[do 10k] szosa endurance czy gravel ?


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Ineffable napisał:

@ernorator- jak ta Varia się sprawuje, chodzi w zasadzie o samą lampkę względem innych sensownych na rynku?

Bo rozważam zakup radaru, ale w opcji bez lampki, a różnica w cenie nie aż taka kolosalna w wersji bez lampki i z lampką.

Lampka też jest bardzo dobra. Mam też zestaw lampek Bomtragera i odkąd mam varie to tylna leży i się kurzy. 

3 minuty temu, ChuChu napisał:

Bo to tylko w teorii jest szybka przekładka kół. Jak się nie ma identycznego zestawu, to zaraz dochodzi regulacja zacisków.

No i jeszcze napęd. Druga kaseta, bo przecież nikt nie będzie odkręcał co chwilę. A jak kaseta, to i łańcuch. Jak kaseta ma inny zakres, to wypada podregulować przerzutkę.

Kto by się w to bawił? Fajny pomysł w teorii, a w praktyce mało komu się chce.

No mi się chce, koła na DT Swiss 370 a drugie na DT Swiss 350, dwie kasety takie same, łańcuch jeden (znaczy 3 w rotacji ale nie zmieniam dla kół) przekładka +- 2min

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to wymaga pewnego dozbrojenia, ale z drugiej strony jak masz koła zalane mlekiem do wyboru nie ma. Oczywiście w większości wymaga to pewnych regulacji choć miałem dwa różne zestawy w MTB,- jedne treningowe, drugie na maratony wraz z kasetami i tarczami. Wsadziłem koła i łańcuch...nic regulować nie musiałem. Szybka akcja. Podobnie miałem w starej szosie na zwykłych hamplach. Może fuks.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacji jest tak dużo, że mam spory problem z wyborem.

Na weekend wypożyczyłem Felta vr performance 105 - fajnie się jeździło dopóki dętka wraz z oponą nie poszły po jakichś 40 km w mieście . Już wiem, że chciałbym coś bardziej uniwersalnego więc typowa szosa odpada, fajnie gdyby opona mogła dłużej wytrzymać w mieście. Pozycja w tym felcie nie była jakaś tragiczna, ale może lepiej celować w coś z wygodniejszą geometrią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ja się nie myliłem...

Jeżeli uważasz że potrzebujesz z wygodniejszą geometrią, to mam złą wiadomość: to jest właśnie rower z wygodną geometrią.

Co do skreślania roweru, bo przebiłeś dętkę, to bez komentarza. Jak wypożyczysz samochód na test, złapiesz kapcia, to też go odrzucisz?

Nie wiem jakiego roweru szukasz, no ale na pewno nie szosy ani gravela...

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cloud1- dalej podtrzymuję, że rower crossowy niekoniecznie będzie złym wyborem. Tam, gdzie inni na szosach będą zwalniać praktycznie do 0, żeby im nie wypadły wszystkie plomby, Ty będziesz szedł jak zły.

Jeżdżę po mieście również. Są takie miejsca, gdzie mną miota, a obok przelatują ludzie na crossach bez najmniejszego bólu i cierpienia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, ChuChu napisał:

Z tego co widzę, to 30 mm. Tylko co to zmienia? Ty zrobiłeś 40 km, a ja 3500 km bez kapcia. No i jaki z tego wniosek?

No tak.. Zaczyna się temat pod tytułem "jaką najszersza oponę zmieszczę do szosy żeby była wygodna".

Jak chcesz jeżdzic na szosie to nie powinno cię interesować nic ponad 28C. Jeśli chcesz coś szerszego, to znaczy że nie potrzebujesz szosy.

@Ineffable Dokładnie tak. Tym bardziej że rower z proste kierownica będzie minimalizował konieczność ciągłego zadzierania głowy, co jest naturalną konsekwencja jeżdżenia na szosie w mieście. Póki co do jazdy miejskiej nic lepszego niż rower crossowy, z jakimś symbolicznym uginaczem, nie wymyślono.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tej drodze jeździłem gravelem z oponą 40 mm.

DSC_7834_copy_2016x1134.thumb.jpg.3bc910b1a15ba06814d6698c221f09e7.jpg

 

Wczoraj wracałem nią na fullu, na oponie 2,35. Chyba jednak bardziej się tam umęczyłem na gravelu... Full

25 minut temu, Ineffable napisał:

szedł jak zły.

Nie namawiam Cię broń boże na fulla tylko ostrzegam, że szosa/gravel może Cię wymęczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KNKS napisał:

 

No tak.. Zaczyna się temat pod tytułem "jaką najszersza oponę zmieszczę do szosy żeby była wygodna".

Jak chcesz jeżdzic na szosie to nie powinno cię interesować nic ponad 28C. Jeśli chcesz coś szerszego, to znaczy że nie potrzebujesz szosy.

@Ineffable Dokładnie tak. Tym bardziej że rower z proste kierownica będzie minimalizował konieczność ciągłego zadzierania głowy, co jest naturalną konsekwencja jeżdżenia na szosie w mieście. Póki co do jazdy miejskiej nic lepszego niż rower crossowy, z jakimś symbolicznym uginaczem, nie wymyślono.

Jeżeli ktoś szuka szosy i pyta o komfort, to chyba błądzi jak autor tego tematu.

No ale jak chce się szosę, kupi się coś co mieści szerokie opony, to czemu tego nie wykorzystać? 

Owszem, szerokie opony mają minusy, no ale mają też plusy. Ja sobie bardzo cenie opony które mam aktualnie. Ścigać się nie ścigam, nie patrzę już nawet na średnią. Dzięki szerokim oponom mogę jechać bez hamowania tam, gdzie na 25/28c bym zaciskał zęby i patrzył czy rower cały czas jest cały. Co więcej, nawet GCN robiło testy, gdzie szeroka opona wcale nie była wolniejsza. Więc w czym problem? Nie każdy liczy setne sekundy, bo rower trochę mniej żwawo się zbiera.

Wciąż bez problemu jadę około 30 km/h bez większego wysiłku. A czy ktoś mi tam mówi że na 32c to nie szosa, to jakoś mnie nie interesuje :P

Natomiast tak jak pisałem. Ewidentnie widać że autor potrzebuje inny typ roweru, a usilnie próbuje wpakować się na szosę lub gravela. Taka moda chyba.

Godzinę temu, spidelli napisał:

 

 

Godzinę temu, spidelli napisał:

Po tej drodze jeździłem gravelem z oponą 40 mm.

DSC_7834_copy_2016x1134.thumb.jpg.3bc910b1a15ba06814d6698c221f09e7.jpg

 

Wczoraj wracałem nią na fullu, na oponie 2,35. Chyba jednak bardziej się tam umęczyłem na gravelu... Full

Nie namawiam Cię broń boże na fulla tylko ostrzegam, że szosa/gravel może Cię wymęczyć.

Jakie opony, przy jakiej wadze i na jakim ciśnieniu w Gravelu? Wygląda jak coś, co da się spokojnie przejechać na 25c, a na 32c przelecieć bez większego problemu.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 40 mm przy przy mniej niż 4 barach, waga jakieś 70 kg. Owszem, da się przejechać ale mnie taka jazda męczy, zwłaszcza jak jest to 3 czy 4 godzina przejażdżki. Może spróbuję na niższym ciśnieniu, nie mleczyłem też nic, może spróbuję. Ale generalnie jazda po gruzie na grawelu to nie moja bajka.

Wcześniej w tym wątku wrzucałem to zdjęcie:

DSC_7770_copy_2016x1134.thumb.jpg.72f1a870f465e4d04ce970607570585d.jpg

Po czymś takim to mi roweru szkoda...

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie odcinki psują mi nie tylko średnią ale i przyjemność z jazdy na grawelu. A wcześniej miałem szosę 😎

Tak wyglądają drogi tsm gdzie wozi się drewno albo kruszywa ciężarówkami...

... Albo jeśli w pobliżu jest duża budowa - żeby powstała piękna ekspresówka to najpierw sprzęt rozjeżdża drogi lokalne...

Wybaczcie dublowanie zdjęcia ale byłem pewny, że wklejałem je w innym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spidelli napisał:

Na 40 mm przy przy mniej niż 4 barach, waga jakieś 70 kg. Owszem, da się przejechać ale mnie taka jazda męczy, zwłaszcza jak jest to 3 czy 4 godzina przejażdżki. Może spróbuję na niższym ciśnieniu, nie mleczyłem też nic, może spróbuję. Ale generalnie jazda po gruzie na grawelu to nie moja bajka.

Wcześniej w tym wątku wrzucałem to zdjęcie:

DSC_7770_copy_2016x1134.thumb.jpg.72f1a870f465e4d04ce970607570585d.jpg

Po czymś takim to mi roweru szkoda...

Zbyt wysokie ciśnienie, spokojnie można zejść poniżej 3 bar i najlepiej oczywiście zamleczyć. Ja po takich drogach przelatuje jak dzik przez żołędzie, a waga ciężka ( niecałe 90kg ) ale opony 45 i odpowiednio dobrane ciśnienie i właśnie dobrze dobrane ciśnienie jest kluczem na takich drogach. Jedynie co mnie doprowadza do szału, to betonowe podkłady który układał pijany, na czymś takim to faktycznie szkoda roweru. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja unikam takich odcinków, dlatego koła pompuję mocniej ale... czemu miałbym nie sprawdzić?

Jak się jeździ w nieznane to czasem jest trudno takich odcinków uniknąć, ale gruntem i tak jest odpowiednie ciśnienie. Bez tego elementu nawet średnia spada i sam to mogę potwierdzić jeżdżąc weekendowo w nieznane cały czas :)

Cytat

Z szerszą oponą to może cudem 45 wejdzie ale to już max.

No jakby weszła i jeszcze byłby luz, to nie musisz mi dziękować :) 

Edytowane przez Mandoleran
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, spidelli napisał:

Na 40 mm przy przy mniej niż 4 barach, waga jakieś 70 kg. Owszem, da się przejechać ale mnie taka jazda męczy, zwłaszcza jak jest to 3 czy 4 godzina przejażdżki. Może spróbuję na niższym ciśnieniu, nie mleczyłem też nic, może spróbuję. Ale generalnie jazda po gruzie na grawelu to nie moja bajka.

Wcześniej w tym wątku wrzucałem to zdjęcie:

DSC_7770_copy_2016x1134.thumb.jpg.72f1a870f465e4d04ce970607570585d.jpg

Po czymś takim to mi roweru szkoda...

Dużo za dużo według mnie. Przy niecałych 60 kg, jeździłem na Tufo Speedero 40c na 1.8 Bara. 

Po co wozić Gravelowe kartoflane opony i wrzucać tak wysokie ciśnienie? Aktualnie w Road+ na 32c i 34c, pompuję w okolicach 4 Barów ( w zależności od modelu opony). Nadal jest całkiem szybko i całkiem wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2023 o 14:42, ChuChu napisał:

Orbea Avant H30-D pewnie w Twoim przypadku. Aluminium na 105, geometria Endurance, katalogowo wejdą opony 35c, ale jestem pewny że nawet coś więcej.

Sam mam H40-D i uważam że to świetny rower do tego, jak go używam. A jeżdżę głównie po Warszawie, wyznaczając sobie trasy po możliwie najlepszych DDR. A jak się trafi, to i poza DDR spokojnie można jechać powyżej 30 km/h jak na zwykłej szosie.

Miałem Gravela, bardzo go lubiłem, ale w mieście nie ma sensu.

Nie sugeruję Ci zakupu, bo chociażby koła są wyjątkowo kiepskie ( miałem swoje, dużo lepsze), ale pokazuje że da się coś takiego kupić.

Miałem okazje przejechać się kawałek na orbea 60 avant ( wydaje mi się, że geometria podobna do h30 )  i rzeczywiście było mi wygodniej niż na x road team comp. 

Znalazłem h30 w bardzo niskiej cenie - https://skleprowerowy.bydgoszcz.pl/pl/p/ORBEA-AVANT-H30-WHITE-55cm-SHI105-RATY-WYPRZEDAZ/456 . Czy coś tutaj jest nie tak ?

Czy warto dopłacić do wersji h30-d  https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ORBEA-AVANT-H30-D-/989843?gclid=CjwKCAjwwb6lBhBJEiwAbuVUSoomK4VtsEgSJPfLLm-C1pCStLSqoYswyBzMMTEjekk3kdwdJn3iFhoCmA8QAvD_BwE . Niestety w Warszawie nie ma nigdzie tego roweru do kupienia więc nie mogę porównać na żywo.

I tutaj będzie kolejne pytanie  - jakie koła od razu kupić ( pisałeś, że fabryczne są kiepskie ) Ewentualnie czy coś jeszcze wypadałoby wymienić ?

W tej chwili najbardziej mi pasowała ta orbea z zamiarem wrzucenia szerszych opon ( docelowo 2 komplety kół ). Przymierzam się jeszcze do graveli 2x, w których mógłbym podobnie mieć dwa komplety natomiast jeszcze nic mi nie przypadło do gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Ineffable napisał:

@cloud1- jaki masz budżet na koła? 

W okolicach 2k możesz kupić coś sensownego od zaplataczy rodzimych. Obręcze - DT SWISS, piasty - DT SWISS 350, Ratchet 36T, szprychy - SAPIM Race - alternatywnie mogą być SAPIM D-Light (wyjdzie 40 gram mniej na komplecie kół), aluminiowe nyple SAPIM.

Ogólny budżet to około 10k więc przy rowerze za 7.5k to bez problemu.

 

@ChuChu w takim razie tylko na druga opcja czyli  https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Szosowy-ORBEA-AVANT-H30-D-/989843?gclid=CjwKCAjwwb6lBhBJEiwAbuVUSoomK4VtsEgSJPfLLm-C1pCStLSqoYswyBzMMTEjekk3kdwdJn3iFhoCmA8QAvD_BwE . Czyli wszystko fajnie tylko teraz problem z tym zintegrowanym kokpitem ( nic mi to nie mówi :D ) to będzie jakaś spora bolączka ?

Ewentualnie czy jest jakiś inny rower z podobną geometrią bez zintegrowanego kokpitu ?

Edytowane przez cloud1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...