Skocz do zawartości

[Ridley Kanzo A] raport z użytkowania


Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Rafa1 napisał:

Dzięki za rady. Biorę S. Tam jest mostek 80 mm, także jest miejsce do manewru. :)

Jeszcze jedno. Ten widelec: Forza Oryx Disc, TA 12X100MM, to jest carbon c'nie? 

A korba GRX? 

KORBA 11s // 172,5 // 46-30

Hamulce opisane są jako tarczowe hydrauliczne, bez szczegółów... 

 

Wejdź sobie w mój podpis, tam masz wszystko dokładnie opisane.

Dotychczas zmieniłem całe koła wraz z tarczami i owijkę, więc reszta jest fabryczna.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafa1- nie wydaje mi się. Co prawda w moim przypadku temat ogarniał bezpośrednio szef sprzedaży Ridleya na Polskę, ale oni te wszystkie rowery mają bezpośrednio ściągane z Belgii. I taki też zapewne dostaniesz - fabrycznie zapakowany. Karton nie miał żadnych specjalnych oznaczeń, które sugerowałyby, że są różne partie. Jakby robili jakieś ulepy, to w Belgii musieli by dokonywać tego procederu. Oczywiście jest tak, że każdy producent zastrzega sobie prawo do podmiany osprzętu na tej samej klasy (wg własnego mniemania), ale raczej to wynika faktycznie z problemami z dostępnością czegoś, a nie że robi jedną partię prawilną, a drugą ulepy z tego, co ma.

Patrząc obecnie na stronę, miałem dokładnie to samo.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście byłem świadkiem, kiedy koleś przyszedł po odbiór roweru polskiego producenta na "R" dla koleżanki. No i się trochę znał, więc zaczął analizować, co było w specyfikacji, gdy zamawiał, a co widzi przed sobą, a tam połowa rzeczy podmieniona - inne koła na innych piastach, inne opony, inne siodełko, inna kierownica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Ineffable napisał:

Do czego porównujesz? Bo ten stack na ten typ rowerów nie jest niczym niezwykłym. Chociażby Giant Revolt 1 w rozmiarze M ma stack 586 mm, czyli większy niż tu. I dlaczego tylko w oparciu o stack się wypowiadasz?

Fakt, powinienem dopisać info o długości roweru.

Duży stack (względem długości nogi) w połączeniu z długim rowerem może powodować problemy. M-ka pewnie by siadła, tyle że pozycja musiałaby być odpowiednio pochylona, żeby mieć czym sięgać do kierownicy, a to jest niemożliwe ze względu na wysoko osadzoną kierownicę.

Co ciekawe, dla mnie kalkulator Ridley'a proponuje rozmiar L :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 180 cm i na S kiepsko się czułem - miałem wrażenie że jestem nazbyt wbity w rower, wybrałem M i nie żałuje.

Ten aluminiowy nie jest aż tak zawyżony rozmiarowo jak karbonowe wersje, rozważałem przez jakiś czas fasta i tam bym zdecydowanie brał S.

Edytowane przez epon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego znalazłem. Nie wiem jak bardzo legitna jest ta tabela:

https://norwaybikeexperience.no/sizing-chart/

Ale rozmiarowka Ridley Kanzo A zaczyna się od XXS... 

https://ridley.pl/wp-content/uploads/2023/07/Kanzo-A-geometria-1024x364.png :

Kanzo-A-geometria-1024x364.png

I np dla rozmiaru S z ridley.pl jest stack 559. W powyższej takiego wymiaru stack nie ma. Jest S z 545 lub M z 575.

Edytowane przez Rafa1
S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agutek; @Rafa1https://geometrygeeks.bike/bike/ridley-kanzo-a-2022/ - tu macie tabelę z geometrią, chyba się pokrywa.

@Agutek- jesteś kobietą, prawda? Wnioskuję po przekroku względem wzrostu. :) Zapewne długość ramienia również będzie ponad normę.

Również uważam, że S będzie dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

musisz skorygować naciąg linki tylnej przerzutki. Może uda się poprawić to mało inwazyjnie, czyli obracając śrubę baryłkową przy przerzutce. 

dzieki za rade. Dodatkowo obejrzałem youtuba i z tylnymi sobie poradziłem. Niestety przod mi ociera i nie moge sobie z tym dać rady. Ustawiłem aby tylko zmieniało i dzis zaliczyłem pierwsza wycieczke rowerem w tym roku. Udało sie 45 kilosów ale nogi mam z waty a ostatnie 10 kilometrów nie byłem wstanie siedzieć bo leciały mi łzy przez ból tyłka😁

Wrazenia z jazdy niesamowite. Chyba udało mi sie wszystko poustawiać prawidłowo (siodełko, kierownica, mostek ) bo pierwsze 20 kilosów nic mnie nie bolało. Rower się szybko rozpędza po płaskim jade bez problemu 25 - 28 km/h  gdzie na moim poprzednim 15 letnim trekingu ledwo mi sie udawało do 20 km/h dobijać. Ten gravel po prostu frunie. Teraz tylko pozostało mi budować kondycje i trasy powyzej 100 + bedą czystą przyjemnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...