Skocz do zawartości

[Ridley Kanzo A] raport z użytkowania


Rekomendowane odpowiedzi

Zainspirowany tematem @Eathan postanowiłem napisać kilka słów na temat roweru Ridley Kanzo A.

Pełna specyfikacja roweru: https://ridley.pl/produkt/kanzo-a-grx600-2/

Rower kupiłem w bardzo atrakcyjnej cenie bezpośrednio od dystrybutora Ridleya na Polskę, obecnie na stronie Ridleya widnieje on za 11 999 zł, jeszcze w ubiegłym tygodniu na tej samej stronie można było go zakupić za 7 899 zł, często na ich stronie pojawiają się takie szalone rabaty - równie często trwają tylko przez dzień-dwa, warto czekać na takie okazje, jeżeli chce się już kupić ten rower.

MINUSY I MODYFIKACJE:

1. Owijka. Od razu kazałem ją podmienić. Już po jazdach testowych wiedziałem, że nic z tego pozytywnego nie będzie. Wrzuciłem FIZIK Tempo Microtex Bondcush Soft - ale wiadomo, każdy może woleć coś innego. KOSZT: 119,99 zł [https://www.centrumrowerowe.pl].

2. Koła. Mamy tu fabrycznie zamontowane SHIMANO WH-RS171, których komplet waży 1995 g. Kolejną modyfikacją był zakup kół DT SWISS RR521 - pełna specyfikacja kół: https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-rr521-straightpull-2/#configuration na piastach DT SWISS 350 Straightpull i szprychach Sapim RACE, których komplet waży 1720 g. KOSZT: 2349 zł - komplet. Koła mają do mnie dotrzeć złożone około 10 lipca, więc na ten moment nie mogę nic więcej na ich temat powiedzieć. Tu śmiało można wziąć szprychy Sapim D-Light - będzie o 40 g mniej na komplecie. Ja poszedłem w bardziej trwałą wersję z założenia, że będę ten rower mocno tyrał, a i anoreksja mi nie grozi. :)

3. Opony. Mamy tu fabrycznie zamontowane Vittoria Tereno Dry 700x38c [ETRTO 40-622], których komplet waży 1396 g. Nie idę na ten moment w tublessy, z czasem pewnie spróbuję, obecnie zdecydowałem się na zakup nie najlżejszych (dla wielu wręcz skrajnie ciężkich) opon drutowych Continental Contact Speed 35c [ETRTO 37-622], których komplet waży 990 g. KOSZT: 225,98 zł - komplet [https://www.centrumrowerowe.pl]. Opony zwijane z tego modelu są praktycznie nieosiągalne. Opcja bardziej dla osób, którzy przynajmniej z 40-50% poruszają się po tradycyjnych drogach, reszta to lekkie szutry, mocno ubite nawierzchnie, jakiś lekki żwir, opony te nienawidzą błota i piasku.

Fabryczne koła postanowiłem przeznaczyć jako koła zimowe, planuję wrzucić tam najszerszą możliwą oponę, jaka mi podejdzie, z typowym zastosowaniem na zimę. Aby móc jak najszybciej podmieniać koła, zainwestowałem w nowych kołach DT SWISS RR521 również w drugie tarcze, wybierając lepsze od fabrycznych - SHIMANO SLX SM-RT70. KOSZT: 192,32 zł - komplet [ALLEGRO]. W fabrycznych kołach są tarcze SHIMANO SM-RT54.

PLUSY:

1. Duży zakres regulacji mostka kierownicy. W rowerze mamy aż 5 podkładek na rurze sterowej, które możemy wrzucić nad bądź pod mostek. Trzy o wysokości 1 cm i dwie o wysokości 0,5 cm. Można śmiało znaleźć najbardziej komfortową pozycję dla siebie. Ja wszystkie podkładki trzymam obecnie nad mostkiem, stożek doprowadza mnie do szału, ale poczekam do bikefittingu, aż skrócę rurę sterową, bo później odwrotu nie będzie.

2. Wygodne siodełko fabryczne - SELLE ITALIA MODEL X - robiłem na nim trasy po 30 km, ale i 100 km się zdarzyło. Dla mnie komfortowe, ale wiadomo, że to kwestia bardzo indywidualna.

3. Reszta osprzętu w rowerze działa bardzo dobrze, sam rower bardzo komfortowy.

Trzeba bardzo uważać na rozmiarówkę - przy wzroście 184 cm posiadam M-kę, a niektórzy o podobnym wzroście do mojego i podobnym przekroku idą nawet w S-ki. Sztycę (wliczając w to siodełko) mam wysuniętą na wysokość 18 cm. Co ciekawe, modele Ridleya Kanzo A na GRX-ie posiadają kierownice z lekką flarą, modele na SRAM-ie już nie. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji, gdy gdzieś akurat zauważę ten rower. 

To tak na dobry początek.

image.thumb.jpeg.2946700c2909214d142cb72654442ff8.jpeg

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna totalna głupota, ale estetom może przeszkadzać.

MINUSY: rower posiada bardzo dużo otworów montażowych, co samo w sobie dla wielu może być plusem, ale posiada również gumowe zaślepki na te otwory, które bardzo łatwo wypadają. Obecnie szukam rozwiania, które rozwiąże ten problem, bo zdążyłem już zgubić trzy zaślepki, nie wiem nawet kiedy dokładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Ineffable napisał:

Jeszcze jedna totalna głupota, ale estetom może przeszkadzać.

MINUSY: rower posiada bardzo dużo otworów montażowych, co samo w sobie dla wielu może być plusem, ale posiada również gumowe zaślepki na te otwory, które bardzo łatwo wypadają. Obecnie szukam rozwiania, które rozwiąże ten problem, bo zdążyłem już zgubić trzy zaślepki, nie wiem nawet kiedy dokładnie. 

U siebie nie mogłem znaleźć zaślepki dla pustej dziury w ramie (do przedniej przerzutki). Chwilowo zakleiłem folią dociętą na wymiar. Woda się nie leje do środka. Dziura mniej widoczna.

 

9 godzin temu, Ineffable napisał:

1. Owijka. Od razu kazałem ją podmienić. Już po jazdach testowych wiedziałem, że nic z tego pozytywnego nie będzie. Wrzuciłem FIZIK Tempo Microtex Bondcush Soft - ale wiadomo, każdy może woleć coś innego. KOSZT: 119,99 zł [https://www.centrumrowerowe.pl].

Kupiłem tę samą owijkę. Jest spoko, ale jakoś nadal wydawała się zbyt cienka. Nawinąłem podwójnie. Jest wygodnie i komfortowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcesco napisał:

To samo chciałem pisać. Ewentualnie zamówić na ALI pod kolor ramy 🙂

Czemu nie zostawiłeś fabrycznych opon?

Zależało mi, aby wrzucić tam coś, co będzie lepiej się toczyło na asfalcie.

Zamówiłem na Ali różne zaślepki, będę testował jak dotrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje zakupu, świetny rower !

Jedno co mogę podpowiedzieć to daj od razu naklejki na główkę pod kable, ja tego nie zrobiłem i teraz mam w jednym miejscu delikatne przetarcie.
W moim modelu są krótkie śruby w otworach zamiast zaślepek, fabrycznie już tam były, za to poskąpili na siodełku bo mam Forza 😉

Edytowane przez epon
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cześć. Widze ze na stronie teraz jest promocja na grx600 po 6999 i chce go kupić. Czy rozmiar L bedzie odpowiedni dla 190 wzrostu bo XL nie mają?  S/R wynosi 1,55 czyli chyba dość wygodny. Rozważam jeszcze Boreas 2 ale tam S/R jest 1,49 i boje sie o kręgosłup. Odpowiesz w miare szybko? Zostały 2 sztuki L miedziany i szary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jartan- ja mam 184 cm i mam M. A pewnie i S byłbym w stanie tak poustawiać, że byłaby w miarę okej. Jaki masz przekrok? Na stronie producenta możesz jeszcze sprawdzić rozmiar, patrzyłem na ten ich kalkulator, podaje w miarę dobrze dopasowanie.

Trochę zmian wprowadziłem - tu masz wszystkie opisane dokładniej - https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/9119-ridley-kanzo-a-grx-600/

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jartan napisał:

cześć. Widze ze na stronie teraz jest promocja na grx600 po 6999 i chce go kupić. Czy rozmiar L bedzie odpowiedni dla 190 wzrostu bo XL nie mają?  S/R wynosi 1,55 czyli chyba dość wygodny. Rozważam jeszcze Boreas 2 ale tam S/R jest 1,49 i boje sie o kręgosłup. Odpowiesz w miare szybko? Zostały 2 sztuki L miedziany i szary

Hej, na jakiej stronie widzisz na grx600 za 6999??

 

Pozdr, 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jartan napisał:

Dzięki. Biore L  miedzianego. Co za cena fantastyczna i jeszcze raty 0% mają a ten S/R nie za duzy prawie jak w meridzie silex. Nie czujesz sie zbyt komfortowo? Mozesz szybko jechać po asfalcie tak powyżej 30 km/h?

Nie pomyliłeś przypadkiem tabelek z geometrią rowerów? Ridley Kanzo to raczej rower o geometrii sportowej zbliżonej do roweru przełajowego, w których Ridley się specjalizuje. Niektórzy pewnie by nawet stwierdzili, że bliżej mu do szosy niż gravela.

Godzinę temu, Rafa1 napisał:

Hej, na jakiej stronie widzisz na grx600 za 6999??

 

Pozdr, 

Rafał

Na stronie Ridleya w zbliżonej cenie jest Kanzo A GRX 400 - https://ridley.pl/produkt/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx400/

Śledzę ich stronę dość dokładnie i nie widziałem tam nigdy Kanzo A GRX 600 poniżej 7 799 zł - przynajmniej na ich stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafa1 napisał:

Hej, na jakiej stronie widzisz na grx600 za 6999??

Na głównej stronie ridley rower kosztuje 8399 ale jak na niego wejdziesz to dziś jest kod GRX600 i cena obniza sie do 6999. Nie wiem czy to dzis tylko bedzie działać czy do wyprzedania zapasów. Miałem brać grx400 ale cos mnie podkusilo sprawdzic grx600 no i wygrałem jak w lotto 😁

 

https://ridley.pl/produkt/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx600/

 

a geometrie wziąłem z tej tabelki na stronie ridley po kliknieciu w mój rower

https://www.ridley-bikes.com/en_US/bikes/SBIXTARID927

Przy rozmiarze L  stosunek S/R to 611/392 czyli wychodzi 1,55 no chyba ze cos pomyliłem

Edytowane przez jartan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otworów montażowych wypadają zaślepki, więc jak chcecie od razu Wam podeślę sposób rozwiązania tego problemu - https://pl.aliexpress.com/item/32810872544.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.3.198043ceLmXV9l&gatewayAdapt=glo2pol

M5 8 mm albo 10 mm.

Moim zdaniem jesteś na granicy rozmiarów S i M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Biorę S. Tam jest mostek 80 mm, także jest miejsce do manewru. :)

Jeszcze jedno. Ten widelec: Forza Oryx Disc, TA 12X100MM, to jest carbon c'nie? 

A korba GRX? 

KORBA 11s // 172,5 // 46-30

Hamulce opisane są jako tarczowe hydrauliczne, bez szczegółów... 

 

Edytowane przez Rafa1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, SpinOff napisał:

@Rafa1 M-ka ma jakiś potężny stack. Mam 180/86cm i na pewno nie wziąłbym M-ki. S-ka i ewentualnie wymiana mostka na dłuższy.

Do czego porównujesz? Bo ten stack na ten typ rowerów nie jest niczym niezwykłym. Chociażby Giant Revolt 1 w rozmiarze M ma stack 586 mm, czyli większy niż tu. I dlaczego tylko w oparciu o stack się wypowiadasz?

PS. W Twoim przypadku zapewne również bym wybrał S. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...