Laura1983 Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Dzień dobry wszystkim, Mam takie pytanie, otóż przyszedł dzień, w którym pękła mi sprężyna tylnej przerzutki w moim Ruut Al2 i w sumie nie wiem co w tej sytuacji zrobić (oprócz tego, że można skorzystać z gwarancji). Nie mam pojęcia co zrobiłam nie tak, a chętnie się dowiem, bo nie znam się na technicznych aspektach na tyle. Dajcie też proszę znać co począć - wymienić całkowicie na Shimano czy zostawić Srama? z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 17 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2023 @Laura1983 taniej będzie zająć się sprężyną albo wymienić całą przerzutkę. Przejście na SRAMA to ze 2 tysiące złotych. Musisz wymienić obie klamkomanetki, przerzutkę, hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laura1983 Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Czyli próbować naprawiać, ok. A czy takie doświadczenie nie świadczy o słabej jakości Srama (nie chciałabym zostać kolejny raz w środku lasu bez opcji na powrót ) czy to jednak moja wina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 SRAM, przynajmniej w MTB w grupach podstawowych (SX i NX) jest parszywej jakości. Sens zaczyna się od GX'a. Być może z apexem jest podobnie... to najniższa grupa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 5 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Powoli wraca temat opon do Rondla. Conti powoli upewniają się do slicków, a zrobiły ok. 2000 km. Jak dla mnie to trochę za szybko. Do tego chyba nie są zbyt trwałe. Na tyle mam z 10 miejsc, które regularnie są mokre. Ewidentnie to ślady po dziurach i działaniu mleka. Do tego co 2 dni muszę dopompować. Dla porównania w MTB mam Vittorie Barzo i tam dopompowuje raz na kilka miesięcy Rozważam Pirelli Cinturato Gravel H Warto, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 (edytowane) Na jesień-zima-wiosna takie opony? Póki będzie twardo i sucho to fajnie pojadą. Ale jak wjedziesz w błoto to się zakleją marasem. Ja bym szukał czegoś do Cyklocross-u. Dla siebie na zimę wybrałem Tufo Swampero. Edytowane 5 Października 2023 przez leejoonidas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 5 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2023 @leejoonidas dzięki za podpowiedź. Nie mam jeszcze jesienno-zimowych doświadczeń z gravelem. Jednocześnie mam fulla jako drugi rower. Pytanie, czy gravel będzie lepszy od fulla w tym okresie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 (edytowane) Z moich doświadczeń jazdy zimą na gravelu jak masz opony o niskim bieżniku i gęstym ułożniu klocków to jazda bywa męką, szczególnie przód musi być agresywny na maksa, tył może być taki jak w tych Pirelli co chcesz kupić. Jak wyjedziesz do lasu gdzie śnieg będzie głęboki na 5cm i więcej to szybko się przekonasz że gravel na kiepskich oponach jest złym pomysłem do jazdy zimą, chyba że będziesz jeździł tylko po safalcie ale tam przeważnie jest wszystko posolone i zasypane piachem i napęd w takich warunkach aż trzeszczy od mieszanki solno-piaskowej. Edytowane 5 Października 2023 przez leejoonidas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Zimą na swampero 40c jest spoko o ile pod śniegiem jest chodnik lub inne twarde podłoże i śnieg nie jest kopny. W przeciwnym wypadku wybieram butchera grid trail T9 29x2,3 😄 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 27 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2023 (edytowane) Miałem właśnie się zapytać jak sprawują się Ronda, bo widziałem w sklepie i robi przyjemne wrażenie, ale widzę, że różnie. Z tego wynika, że rondo robi rowery ładne ale drogie, do tego przy tych cenach osprzęt dokładają jak w rowerach budżetowych, jak na rowery dla elitarnego grona użytkowników którzy nie patrzą na ceny rowery dość problematyczne, chyba lepiej kupić Krossa Esker 4.0 a za resztę kupić dobre koła do niego, mniej problemów, ale też mniej lansu, i chyba nawet lepiej bez tego lansu, jak stawiasz gdzieś taki "pozłacany" rower każdy ma Cię za milionera! Edytowane 27 Listopada 2023 przez pemekscreen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 8 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia @pemekscreen jakoś uciekł mi Twój post i pytanie. Już to nadrabiam. Jestem zadowolony. Tyle, że u mnie wymieniłem praktycznie wszystko poza ramą, sztycą, mostkiem, siodłem, kasetą i łańcuchem. Wiadomo, że to mało opłacalny interes. U mnie nico broni sprawę to, że jak kupowałem Rondla to miałem go w niskiej cenie. Poza tym zmiany wykonałem sam więc doszła jeszcze satysfakcja z całej operacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 8 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia Dawno nie było aktualizacji wiec pozwolę sobie coś dopisać. 1. Przebieg Od połowy maja 2023 nakręciłem ok. 3500km na Rondlu. Wróciła przyjemność z jazdy. Zacząłem jeździć regularniej trasy powyżej 100 km. 2. Wprowadzone zmiany Wygląda na to, że wszystkie się sprawdziły. Nie żałuję żadnej z nich. Zaskoczyły mnie tylko opony. Tył po ok 3000 km wymaga wymiany, bo ząbki na środku stały się już prawie gładkie. Szybko to poszło. No chyba, że moje przyzwyczajenia z oponami MTB tutaj zakłamują postrzeganie trwałości opony. Dodatkowo wymieniłem SPD z 540 na XT 8100. Przełożyłem między rowerami, bo wyszło że więcej jeżdżę na Rondku niż na drugim rowerze. Zawsze to +10 do lansu Do poprawki jest owijka. Niestety montując Supacaz Gravel nie wyszło to zbyt idealnie. Robiłem to pierwszy raz w życiu i po czasie 2 miejscach owijką rozeszła się na zwojach. Za to podkładki żelowe pod owijką robią robotę. 3. Co się zmieni Wydawać by się mogło, że wymieniłem praktycznie wszystko i nie ma co robić. Jednak leżą i czekają na montaż następujące fanty: kaseta Shimano m8000 11-42, łańcuch Shimano cn-hg701, opony Pirelli Cinturato Gravel H o szerokości 45, chcę sprawdzić jak się będzie jeździć na szerszym kapciu, Powyższe wjedzie na początek wiosennego sezonu. Fabryczna kaseta i łańcuch mają jeszcze całkiem dobrze i wymiana to raczej fanaberia niż realna potrzeba. 4. Co mi chodzi po głowie Po pierwsze jeździć. Chciałbym w tym sezonie nakręcić przynajmniej o 1000 km więcej niż rok temu. Mam już plany na kilka ciekawych wypadów więc jest potencjał. Poza tym zastanawiam się nad: karbonową sztycą - właściwie to bym już kupił, ale nie jestem pewien jak się to będzie zachowywać. Blokuje mnie to co się może stać jak poza swoimi 85 kg dodam jeszcze większą podsiodłówkę z bagażem, mostkiem - tutaj korci mnie jedna rzecz. Szukam sposobu na nieco większą integrację linek. Zastanawiam się, czy jest jakaś opcja na pełne schowanie linek w tej ramie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Myślę, że przejście z drutowych Terra Trail na zwijane 45tki będzie na plus, mimo mojej niechęci do Cinturato 😉 Zdaje się, że jedyna techniczna możliwość integracji to stery z przewidzianym przelotem na przewody oraz otwór w rurze sterowej. W tym wypadku na 95% niewykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 8 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia @marcesco Conti nie było drutowane. Drutowane były fabryczne fumy Rondla, ale one wyleciały chwilę od zakupu i wjechały Conti. Co do tej integracji to zakładam, że może być problem z brakiem miejsca w główce. Nie wiem, jak to jest robiono w innych rowerach, ale na chłopski rozum wydaje się, że musi być ona większej średnicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 10 Stycznia Udostępnij Napisano 10 Stycznia co było nie tak z korbą? bo jak rozumiem też wymieniłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 10 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia @pemekscreen tak wymieniłem. Powody były trzy. - po prostu mi się nie podobała, - waga - urwałem ~300g, - śruba mocująca koronkę. Okazało się, że jedna była luźna i miała naderwany gwint. Temat do naprawy, ale nie chciało mi się w to bawić, A i tak planowałem GRX więc zmieniłem. Do tego FSA jakoś do mnie nie przemawia. W Marinie też miałem FSA i jak przyszła pora na wymianę koronki to nagle okazało się, że nie da się tego kupić, koszty są KOSMICZNE. Wymieniłem na XT i problem się skończył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 9 Maja Autor Udostępnij Napisano 9 Maja Dawno nie było aktualizacji. Rondel robi swoje kilometry a ja po złamaniu ręki wróciłem do regularnych jazd. 1. Nowe opony. Conti dobiły do granic swoich możliwości. Zrobiły 3500 km i tył stał się gładki. Do tego liczba mokrych plamek na oponie drastycznie wzrosła. Wsadziłem Pirelli Cinturato Gravel H w rozmiarze 700x45. Chcę spróbować jazdy na szerszej gumie. Ciekawostka. Opona zakłada się całkiem przyjemnie. Co do uszczelnienia to zwykła pompka podłogowa. 4-5 mocniejszych ruchów na początek. Potem jeszcze kilka i opona idealnie wskoczyła na swoje miejsce. Na sucho, bez mleka i oponiarskich lubrykantów. Po ułożeniu opony mleko przez wentyl i gotowe. Na pierwsze jazdy muszę jeszcze zaczekać, bo tylne koło złamało lekką centrę i oddałem do serwisu. 2. Nowe siodło Zmuszony byłem wymienić siodło. Fabryczne Selle Italia Model X jest spoko i bardzo mi podeszło. Jednak dziwna konstrukcja szyn pod spodem spowodowała, że nie mogłem zamontować torby Ortlieb Saddle-Bag Two 4.1 litra. Problemem są te masywne plastikowe wsporniki szyn w tyle siodła. Przy prawidłowym (dla mnie) ustawieniu siodła brakuje ok 1 cm do zapięcia torby w zaczepie przykręcanym do szyn siodła. Miałem do wyboru wymianę torby na inną albo wymianę siodła. Wybrałem to drugie i kupiłem siodło o najdłuższej nazwie Selle Italia Novus Boost Evo Gravel TM. Tutaj pręty mają normalne mocowanie na tyle i torbę udało się założyć jednocześnie zachowując poprawne ustawienie siodła. Ciekawostka, pręty w nowym siodle są krótsze, ale brak tego plastikowego wspornika powoduje, że mocowanie siodła można znacznie odsunąć do tyłu. Na pierwsze efekty muszę zaczekać na powrót tylnego koła z centrowania. 3. Nowa owijka Nowy sezon to nowa owijka. Stara Supacaz Gravel Super Sticky Kush wymieniona na nową taką samą. Nie eksperymentuje, skoro się sprawdziła. 4. Ręką po złamaniu w łokciu Złamane 2 kości - wyrostek dziobiasty i głowa kości promieniowej. W 11 dniu zdjęta szyna gipsowa, ruchomość praktycznie zerowa. Od 12 dnia regularna rehabilitacja. Po 5 tygodniach od złamania pierwsza jazda - 20 km. Od 6 tygodnia jazdy po 40-50 km. Trzy miesiące po złamaniu jazdy na poziomie 70-80 km nie robią większego wrażenia. Trasa 130 km powoduje odczuwalne bóle w łokciu + zauważalną utratę siły w ręce. 5. rower MTB Wyszło na to, że ostatnio jeżdżę głównie na Rondlu. MTB stoi i się kurzy. Pozycja na gravelu zdecydowanie wygodniejsza dla uszkodzonej ręki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja Skoro siodełko Ci podeszło, może warto było dokupić dodatkowe paski od Ortlieba? Mam Brooksa, tam też nie ma możliwości przymocowania do szyn, ale od lat jeżdżę z tymi paskami i trzymają solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 9 Maja Autor Udostępnij Napisano 9 Maja @chopmaz wiesz co nie wiedziałem, że są. Poza tym zależało mi na wygodnym przepinaniu torebki między dwoma rowerami. Aktualnie mam dwie torby Ortlieba - wersja 0,8 litra i ta 4,1 litra. Do tego dwa rowery. Obie torby mają to samo zapięcie i bardzo mi to podpowiada. Mała torbą to typowa narzędziówka, duża na wypady. Dzięki temu mam 1 komplet narzędzi, etc. i mogę wygodnie zmieniać rowery. Jak planuje dłuższy wypad to narzędziówka w całości leci do dużej torby i nie muszę się bawić z zapięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja Rozumiem. Akurat używam tej torby w dwóch rowerach i przepinanie jest trochę upierdliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja Udało się wczoraj odebrać koło z centrowania i były pierwsze jazdy. Siodło Czuje, że się polubimy. Kształt ten sam co w Model X, zauważalnie bardziej miękko. Do tego rozwiązany problem z przepinaniem toreb. Opony Wyglądają zacnie. Miałem obawy, że taki balon to jednak będzie zamulać. Okazało się, że tak nie jest. Wpadło kilka PR na trasie testowej. Opona toczy się bardzo fajnie. Do tego dobrze się trzyma na suchym asfalcie. W lesie na twardych drogach też było ok. Przez niewielkie piaski też przejechałem. Zdumiało mnie tylko ciśnienie. Nabiłem po 2 bary i to było ZDECYDOWANIE zbyt mało. Przy 3 barach było zauważalnie, ale ostatecznie z tyłu musiałem podpompować do 3,5 bara. Po tym jak wsadzę na rower swoje ponad 80kg opona ma zauważalne ugięcie. Będę jeszcze eksperymentować. Na koniec miejsce na oponę. Przód oczywisty i miejsca sporo. Z tyłu zostało całkiem dużo miejsca. Spodziewałem się, że jednak prześwity będą dużo mniejsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Cytat Z tyłu zostało całkiem dużo miejsca. W moim stalowym Ruucie prześwity odpowiadały Twoim ale ja je określałem jako minimalne 😃 Generalnie ST wyglądał trochę komicznie na balonach 45, jak teraz patrzę na zdjęcia to zastanawiam się jak tego nie zauważyłem 🫠 Ale trzeba przyznać, że to "wina" stalowych, cieńkich rurek. U Ciebie wygląda to zdecydowanie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 10 Maja Autor Udostępnij Napisano 10 Maja @marcesco zobaczymy. Potestuje 45 w tym sezonie. Potem najwyżej wrócę na 40. Na teraz po pierwszych kilometrach jest to zmiana na plus. Wizualnie nie jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja Na nowych gumach zrobiłem już ponad 100 km w różnych warunkach. 1) w terenie jest super komfortowo, 2) w błocie do przewidzenia i łatwo o uślizgi, 3) w piasku spodziewałem się, że będzie większy dramat, ale jest całkiem OK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja A na szosowych fragmentach nie zamula? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.