Skocz do zawartości

[Pompka] Bosch Universalpump


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kupiłem elektryczna pompkę do pompowania opon w moim rowerze. Generalnie wszystko spoko, bo szybko się pompuje, ale mam problem podczas odpinania węża z zaworu. Zastosowano tutaj po prostu gwint i samo odkręcanie chwilę trwa, na skutek czego ucieka przez te 2-3 sekundy sporo powietrza, a precyzja ciśnienia w oponie pozostawia wiele do życzenia. Czy ktoś miał do czynienia z tą pompką, a ja coś robię nie tak? Może są jakieś końcówki, które można na to nakręcić, a ściąganie z wentyla odbywa się w chwilę po naciśnięciu, a nie tak jak jest to fabrycznie czyli odkręcaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie mam zastrzeżeń do produktów marki bosch, ale czytając to na myśl przychodzi mi tylko jedno: "ale badziewie"

Tak, czy inaczej odpowiadając na pytanie...

Nie znam, żadnej redukcji, która rozwiąże Twój problem, ale może po prostu wymiana całego wężyka z końcówką od rowerowej pompki stacjonarnej, lub samej głowicy załatwi sprawę. Tylko trzeba pokombinować, bo na pewno nie będzie łatwo dopasować.

Co do dokładności samego manometru to dziwne, bo te cyfrowe są dość dokładne.

Kiedyś z nudów sprawdziłem dokładność manometrów w kilku pompkach stacjonarnych (od 100 do 500zł) i wyszło, że te droższe przekłamują mniej, ale i tak kłamią.

Osobiście, jak zależy mi na wiarygodnym pomiarze, to zawsze sprawdzam ciśnienie niezależnym ciśnieniomierzem cyfrowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do elektrycznej pompki dołożyłem  rowerową końcówkę do pompek podłogowych. Ale jest to niezła kombinacja z klejeniem. Na razie się trzyma. Nawet widziałem w necie końcówkę z dźwignią, którą można wkręcić w gwint samochodowy, ale drożej niż pompka. Jadnak dokładność osiągam przez pompowanie wyżej, a następnie upuszczanie oddzielnym manometrem. Bo manometr w pompce elektrycznej (ja mam Ryobi) okazał się nieprecyzyjny (w porównaniu do dwóch innych niezależnych). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ChuChu napisał:

Ale wiecie że to o czym pisze autor, to nie powietrze z opony tylko z pompki?

To zależy od konstrukcji końcówki.
Jeżeli przy dokręcaniu najpierw się uszczelnia, a potem wciska zawór wentyla, to tak przy odkręcaniu ucieknie tylko z wężyka.
Jeżeli najpierw jest otwierany zawór, a potem następuje uszczelnienie, to będzie uciekać z koła.

 

Szybkie spojrzenie w internet i można znaleźć przedłużki do pompowania kół. Niektóre wyglądają jakby miały głowice zaciskane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego ja polecam adapter AV. Nakręca się go i nakręca/ zaciska głowicę na nim. Dzięki temu, sam zawór nie ma kontaktu z głowicą i powietrze nie ucieka. Trzeba tylko pamiętać, żeby najpierw lekko nacisnąć zawór, żeby się odblokował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utnij końcówkę, zmierz średnicę i dobierz zawór z krućcem o odpowiedniej srednicy ni taki

https://pl.aliexpress.com/item/1005001399216520.html?spm=a2g0o.detail.0.0.7e2a75bdV9Jfc9&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=9f59c2c1-9489-4018-b71c-a8b3024387e7&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:9f59c2c1-9489-4018-b71c-a8b3024387e7,tpp_buckets:668%232846%238112%231997&pdp_npi=3%40dis!PLN!4.67!5.17!!!!!%40211b615316883669825162712ea4ba!12000015944567208!rec!PL!1674405018

lub

https://pl.aliexpress.com/item/1005005372506774.html?spm=a2g0o.productlist.main.47.745720d3KYWo57&algo_pvid=7afa3a11-5743-42ad-a34c-ce0464b3ca76&algo_exp_id=7afa3a11-5743-42ad-a34c-ce0464b3ca76-23&pdp_npi=3%40dis!PLN!11.03!7.72!!!!!%40212244c416883667342986628d0779!12000032787798326!sea!PL!1674405018&curPageLogUid=uyL1F8aVNyjU

Tylko musisz poszukać, z tego co widać są na 6 mm lub 8mm takie wciskane i z gwintem nakręcane. Może znajdziesz coś takiego nakręcanego co by się dało do twojego wężyka przykręcić na stałe https://pl.aliexpress.com/item/1005003341029881.html?spm=a2g0o.detail.1000014.10.6e4a75bdbIZsL1&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=2955933d-8c39-463b-914f-0bceeaf44daf&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:2955933d-8c39-463b-914f-0bceeaf44daf,tpp_buckets:668%232846%238112%231997&pdp_npi=3%40dis!PLN!6.63!6.59!!!!!%40211b615316883676422842564ea4a8!12000025304701976!rec!PL!1674405018

Ewentualnie cały wężyk można zmienić. https://pl.aliexpress.com/item/4000329992056.html?spm=a2g0o.productlist.main.27.14572a1fJglw8W&algo_pvid=876e040d-f854-4389-af17-bf110c28b89e&algo_exp_id=876e040d-f854-4389-af17-bf110c28b89e-13&pdp_npi=3%40dis!PLN!16.06!11.39!!!!!%40210217c716883671175011927d073c!10000001350768557!sea!PL!1674405018&curPageLogUid=yBkJYHlUHcP0

Ja mam w nożnej pompce zawór plastikowy z dźwignią. Szybko się go odpina, mało powietrza ucieka. Sam manometr w tej pompce przekłamuje 20-30 procent. Pompuję do 6 atmosfer, potem podpinam taki manometr od kompresował i upuszczam do żądanej wartości.

Edytowane przez bob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, nie mam pojęcia jakim cudem Ci uchodzi powietrze. Budowa tego zaworu jest tak prosta, że ciężko coś tam robić źle.

Jak zaczynasz wkręcać pompkę, to w którym momencie pokazuje Ci się ciśnienie w dętce? Od razu po dotknięciu i syczy, czy dopiero jak dokręcasz pod koniec?

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sansei6 napisał:

A tzw. samochodowy?

Samochodowy to się właśnie "Schrader " nazywa. A to takie cieniutkie z zakręcanym grzybkiem to Presta 😁😉 Zaworki działają w ten sposób - tłoczysz powietrze to leci z pompki /kompresora  w jednym kierunku. Kiedy przestajesz tłoczyć to ciśnienie w oponie działa w drugą stronę i  blokuje zaworek.  Chcesz spuścić powietrze to musisz  "wdusić" grzybka do środka.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sansei6 napisał:

Hmm mi się jednak wydaje, że w "Schraderze" jednak leci, widać ten "drucik w środku" w wyniku nakręcania przewodu pompki jest wciskany 

A jakby miał się otworzyć zawór? Nic nie leci, bo to powietrze z wężyka. Im większy kompresor i dłuższy wąż, tym efekt będzie większy, bo powietrze zostaje w wężu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od szczegółów budowy końcówki pompki - albo zaworek się zamknie zanim połączenie podczas rozłączania się rozszczelni, bo uszczelka końcówki jest miękka, albo wpierw się rozszczelni i trzeba dalej odkręcić, by element w centrum końcówki pompki cofnął się dość, by zawór się zamknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to co już wcześniej pisałem.

Ogarnijcie się trochę i popatrzcie jak wyglądają końcówki pompek pod wentyle samochodowe a jak pod rowerowy i prestę.
Pompki z jednym otworem, żeby przejść między standardami mają przekładane uszczelki i element wewnętrzny. Te bardziej zaawansowane rozwiązują to trochę inaczej ale wtedy jest ryzyko, że prestę też wcisną.
Pod samochodowy ten kawałek plastiku ma wystający dzyndzel, który wciska zawór w wentylu, bez tego nie wiem czy w ogóle będzie się dało napompować, a na pewno będzie to szło o wiele ciężej.

Jeżeli ten element otwierający zawór jest na tyle długi, że go wciska przed uszczelnieniem, to powietrze będzie uciekać z koła. Przy zakładaniu marginalny problem, przy zdejmowaniu bywa sporym. O ile przy nakładanych, zaciskanych końcówkach jest jeszcze w miarę ok, bo szybko się zdejmuje, tak przy nakręcanych bywa różnie, niektóre na tyle topornie się nakręca i odkręca, że można sporo powietrza zgubić. Z tego powodu także z presty ucieka, bo bywa na tyle ciasno, że mimochodem wciska się zawór.

19 godzin temu, pecio napisał:

Żaden zawór przy odkręcaniu końcówki pompki nie puści powietrza. Konstrukcja zaworów  Presta czy Schradera to uniemożliwia. To co syczy przy odkręcaniu to się wyrównuje ciśnienie w wężyku i na pompce.

Oj mało praktyki masz ;)

Historycznie:
- rowerowy, dunlop - kiedyś za zawór robił gumowy wężyk zakładany koniec wchodzący w dętkę, uszczelniało ciśnienie w dętce i sama gumka (pompowało się to ciężko, gumka parciała); potem weszły wentyle z zaworem kulowym/stożkowym, gdzie tylko ciśnienie powodowało domknięcie
- presta - podobnie do późniejszych rowerowych, ciśnienie w dętce/oponie domyka zawór
- samochodowy, schrader - zawór jest domykany przez sprężynę, ciśnienie w kole ma mniejsze znaczenie

W amortyzatorach są stosowane wentyle samochodowe, wężyki do pompek są wykonane dalece lepiej niż w pompkach do kół. Tutaj faktycznie nie powinno być możliwości, że przy odkręcaniu będzie swobodnie uciekać z komory. Spotkałem się kiedyś nawet z końcówkami, które najpierw się dokręcało, a potem wkręcało element wciskający zawór (przy zdejmowaniu w odwrotnej kolejności).

Koniec końców liczy się precyzja wykonania. Jeżeli weźmie się kilka dętek, zwłaszcza innych producentów, to dzyndzel zaworu będzie na 100% różnej długości.
To samo z pompkami, jedne mają dłuższy element wciskający zawór, inne umieszczony głębiej.
W ekstremalnych przypadkach jeszcze końcówka nie wejdzie na gwint, a już powietrze zacznie uciekać lub w ogóle zawór nie będzie chciał się otworzyć, bo nie zostanie wciśnięty.
W lepszych konstrukcjach wygląda jakby ten element wciskający zawór dało się regulować ale nigdy nie próbowałem, więc pewności nie mam.

Żeby nie było niejasności, z wężyka też jak najbardziej schodzi powietrze i jest to normalne. Im dłuższy tym więcej się zgromadzi.
A przetestować banalnie prosto skąd leci. Napompować, zacząć odkręcać i jak zacznie syczeć, to przerwać odkręcanie. Jeżeli dosyć szybko ucichnie, a opona nie zrobi się miękka, to tylko z wężyka. Jak leci długo i opona flaczeje, no to chyba oczywiste, że z koła ucieka.

  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...