Skocz do zawartości

[hamulce] Wymiana z tarczy na v-brakee Hexagon2


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka wszystkim, to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość. Mam sobie Hexagona v2 ogólnie sprzęt nie do zajechania jak na moje potrzeby, jak się posmaruje i wyreguluje to bezproblemowy rowerek. Problem jest taki - rozpadł sie dosłownie przedni zacisk mechaniczny, nie ma co zbierać. Najlepiej to bym zamontował v-brakee ale nigdy tego nie robiłem i mam pewne wątpliwości czy sie da. Wrzucam fotke aby zobrazować jak wyglada widelec niby cos jest ale jakby nie było do czego montowac. Jeśli sie nie da to poprosilbym o jakieś info co zamtowac zamiast tego zacisku co wyzional ducha.

Foto_1

Foto_2

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Edytowane przez supermegazord
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze są akurat bardzo dobre, zwłaszcza w teren i z zaciskami hydraulicznymi. Tylko Kross dodawał jakieś odpady mechaniczne w tym modelu, bo to rower budżetowy na ramie stalowej i tu rzeczywiście lepiej sprawdziłyby się od początku szczęki.

Pozdrawiam i powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nikomu źle nie życzę, ale takie druciarstwo może doprowadzić do poważnego wypadku. To jednak twoje życie i ty zdecydujesz czy warto.

Pomijam juz sam fakt wiercenia w amortyzatorze, gwintowania, tak żeby zrobić to dokładnie.

Hamulce tarczowe działają zwykle lepiej od vałek. Zacisk mechaniczny kupisz już za kilkadziesiąt złotych i masz temat załatwiony raz a dobrze.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram @bogus

Alhonga MD11 to mega ultra kozacki zacisk mechaniczny który kupisz poniżej kosztów robocizny i części do tego druciarstwa. Na allegro aktualnie za 89zł. Dołóż do tego te 25zł na pancerz bezkompresyjny i dostajesz hamulec który może się ścigać z wieloma hydraulikami z niekoniecznie niskich półek.

BTW - mam 6 tych hamulców i aktualnie rozpatruję wymianę hydraulicznych wielotłoczków ( Guide R ) na następny zestaw. Są tak dobre.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Jakie druciarstwo... O czym wy wogóle piszecie. Ten rower z tylu ma szczęki fabrycznie. Z przodu jest amor dostosowany do montażu hamulców tarczowych jak i szczęk. Po to jest ten element który zaznaczyłem. I w takich wersjach był wypuszczony na rynek: sczęki przód + tył lub szczęki tył + przód tarcze. Koła także są dostosowane do hamulców tarczowych jak i szczęk

Z przodu montowano hamulec tarczowy mechaniczny i był jako sztuka. Nigdy nie działał dobrze, bo to był badziew. 

Ja rozumiem że troszkę mogą ambicje boleć, ale pisanie że ktoś ryzykuje zdrowiem to skrajna nieodpowiedzialność.

Dodam tylko że nikt nie wierci otworów w amortyzatorze...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wywiercić otwory na nie", jak zacytowałeś mnie, a pisanie "wiercenie otworów w amortyzatorze" to trochę jednak inaczej brzmi...

Miłych wakacji wam chłopaki życzę. Szkoda czasu bo te 2 miesiące szybko zlecą.

Pozdrawiam was wszystkich serdecznie i gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie oczy nie mylą, to jest to amor ze stalowymi dolnymi goleniami i spawaną podkową z tłoczonej blachy - więc na gwintowanie nie ma tam miejsca. Można (nie zalecam) wywiercić otwory i dać z tyłu nakrętkę. Łatwe dla kogoś, kto umie i ma narzędzia. Bez sensu wobec ceny nowego zacisku na tarczę. Ba - hydrauliczne MT200 można niżej stówy kupić. No i sprawdzić czy obręcze są przystosowane do V-brake (jak z tyłu jest V, to pewnie tak, ale czy na pewno?). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, supermegazord napisał:

z przodu bo to raczej bajer niż cos faktycznie potrzebnego wpływającego na jazdę

🤔 na jazde faktycznie nie wplywa, ale na zatrzymanie roweru bardzo. Jakbym mial wybierac jeden hamulec, to wyrzucilbym tylny. Nie od kozery zwanym spowalniaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@B00mer sugerujesz koledze wywiercenie otworów w amortyzatorze, który nie jest do tego przystosowany. Gdyby był to byłyby piwoty lub gwinty z odpowiednimi zaślepkami. Nikt nie da gwarancji powodzenia takiej operacji, nikt w razie niepowodzenia nie weźmie za to odpowiedzialności.

Mechaniczny hamulec tarczowy (sam zacisk) jest tak tani, co pokazał @uzurpator, że szkoda jakiegoś druciarstwo i zastanawiania się nad tym. Hamuje zdecydowanie lepiej niż v-brake, a masz wszystko P&P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem sobie na to i faktyczny mimo mojej niechęci do tarczówek to kupię po prostu zacisk, mniej roboty. Wydaje mi się natomiast, że opcja z zamontowaniem v-brake, też nie jest zła, spokojnie da się tam przewiercić bo jest miejsce do tego odpowiednio przygotowane w widelcu. Jednak po tej męczarni z tym pseudo hamulcem, który tam oryginalnie siedział to już mam serdecznie dość i chce jak najszybciej to zrobić, żeby wreszcie pojeździć, a nie patrzeć na rower :)

Dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...