Skocz do zawartości

[do ok 4000] Cross jazda ścieżkami, czasem asfaltem oraz lekkimi leśnymi ścieżkami


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
Na wstępie cześć, to mój pierwszy post. 
Wertuję forum, artukuł z roweroweporady i coś tam co nieco wiem ale zasięgnę jeszcze Waszej opini. 
Chciałbym się przesiąść ze starego leciwego hexagona x6 2013 na coś świeższego, wybór padł na cross ze względu na charakterystykę tras po jakich jeżdzę. (raz w roku wyjazd z sakwami po dłuższej trasie - r10 lub coś w ten deseń) 
Moje oczy skierowane są na:
Tabou Flow 5.0
Riverside 920
Ghost Square Cross Essential ALU. 
Wiem że te 2 ostatnie mają napęd na jeden blat - chcialbym tego spróbować, wydaje mi się że mi to wystarczy bo na hexagonie korzystałem w zasadzie z kilku układów przełożenia. 
Który z tych trzech? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej ale w czym Giant Roam 1 jest lepszy od Tabou Flow 5.0

Rama 700C|Rama 700C
Widelec SUNTOUR NCX D AIR z blokadą|SR Suntour NCX D LO
Korba DEORE T6010 / 48/38/28T|ProWheel RPP 521P, 32/44, kute aluminium, zintegrowana oś
Przednia DEORE T6000|Deore
Tylna DEORE M6000|Deore
Kaseta DEORE HG50 / 11-36T|CS-M4100, 10-rzędowa, 11-42
Piasty Shimano|Giant
Hamulce ALTUS MT200|BL-MT201
Waga na korzyść Gianta. Z kolei cena na korzyść Tabou. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goliat88- w cenie do 4000 zł nie masz co rozważać gravela. Musiałbyś znacząco zwiększyć budżet. Tak z 1,5-2 razy, żeby mieć osprzętowo coś z podobnej półki jak w crossie za 4000 zł.

Jeżeli chodzi o stosunek klasa osprzętu - cena, to cross jest na jednym biegunie, a gravel na drugim.

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goliat88- w tej cenie będziesz miał już crossa, któremu nic nie brakuje - https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1

Odnośnie graveli, wolałbym jeszcze trochę dołożyć - https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ i wstawić tu gravelowe opony.

Jak już byłbyś skłonny trochę dołożyć, masz Rometa Aspre wtedy w podobnej cenie co ten Superior, na lepszym osprzęcie, ale pozycja może Ci nie odpowiadać.

 

Masz świadomość, że w tym Nicasio, który podlinkowałeś, jest napęd 1x9? Uważasz, że będzie dla Ciebie wystarczający? 

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, goliat88 napisał:

Te Marinbikes wyglądają spoko. Co myślicie o https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-nicasio-plus ?

Podchodząc do tematu graveli, napiszę może trochę przewrotnie, ale takie jest moje zdanie i spojrzenie na rynek rowerów.

Rynek graveli podzielić można na rowery z hydrauliką i bez. Obserwując forum można wyciągnąć wniosek, że gravel na mechanicznych hamulcach nie ma racji bytu. Prawdziwi gravel musi mieć hydrauliczne hamulce, sztywne osie, karbonowy widelec i nie mieć korby na kwadrat, jednym słowem bez 6 tyś. nie ma co podchodzić a do wyboru masz w tym budżecie ze dwa modele.

Z jednej strony nie ma się co dziwić, bo większość chce wydać jak najbardziej racjonalnie swoje pieniądze i za jak najmniej chcę jak najlepsze podzespoły i stąd takie polecenia, bo nikt nie chce polecać czegoś na gorszym osprzęcie wiedząc że można mieć za te pieniądze kupić coś lepszego.

Kwestia jest tylko taka czy to rzeczywiście takie "must have", czy dla użytkownika roweru jakość podzespołów wpłynie na codzienne użytkowanie, szczególnie gdy jeździ "amatorsko" i nie ma na co dzień porównania z osprzętem z "wyższej półki"? Większość kieruje się osprzętem a ważne są też takie kwestie jak pozycja i komfort, zakres przełożeń dopasowany do tego jak będziemy rower użytkować, szerokość opon jakie pomieści rama czy też aspekty wizualne. Ważne żeby do sprawy podejść świadomie.

Nie trzeba daleko szukać, żeby stwierdzić że na tych tanich "gorszych" rowerach też da radę jeździć, jest kolega na YT, który na Aspre 1 (claris, ośki QR) robi naprawdę konkretne ultra (WIsła 1200, PGR) i rower w żaden sposób go nie ogranicza.

Wracając do linkowanego wyżej Marina Nicasio plus, jest on akurat bardzo nietypowym gravelem, bo cały stalowy, nie za lekki, napęd 1x9, hamulce oczywiście mechaniczne i osie QR, teoretycznie gorzej być nie może a cena też nie jest za niska. Ale na tym rowerze też można jeździć, np. przejechać Jordan Bike Trail (530 km i 10 tyś. przewyższeń, dla formalności z mniejszą zębatką z przodu).

Podsumowując bo się rozpisałem, zaraz ktoś zacznie wytykać i mnie prostować, ale nie każdy robi rocznie kilka tyś. km i ten "wyścig zbrojeń" może nie jest taki najważniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Artur85sporo prawdy w tym co piszesz ale patrząc faktycznie na ceny rowerów Gravelowych to czuję że płaci się za samą nazwę Gravelowy. Mechanika w rowerach za 6000 odstrasza mnie trochę bo w tej cenie mam Roama 0. Sam Gravel w zamyśle jest fajny ale czuję że nie wykorzystam jego możliwości. Przemyślałem dość intensywnie i wybór padnie faktycznie na Roama 1, ewentualnie 0 jeśli się trafi super promocja. Aktualnie rowerów brak w mojej okolicy i mają być pod koniec wakacji więc może jakieś fajne promocje do tego dojdą. 

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Artur85 napisał:

Ale na tym rowerze też można jeździć, np. przejechać Jordan Bike Trail (530 km i 10 tyś. przewyższeń, dla formalności z mniejszą zębatką z przodu)

A na rowerze kupionym na złomie nie można? 

Ktoś przychodzi na forum i pyta o rower. Chyba logiczne, że nikt nie będzie brał pod uwagę jego gustu tylko kwestie techniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...