marojvc Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 Dzień dobry. Tydzień temu kupiłem nowy rower. Wszystko było ok, codziennie nim jeździłem, aż tu nagle patrzę dzisiaj w trakcie jazdy na tylnie koło a tu coś takiego (link wrzucam niżej). Koło lata na boki strasznie... Jestem laikiem ale wydaję mi się, że ośka jest ok bo jak poruszam kołem lewo/prawo to nie ma żadnych luzów. Tarcza hamulca również chodzi prosto. Czy to w takim razie jest scentrowane koło ? https://photos.app.goo.gl/doYh8iGRKN43HoMD9 Sam raczej nie będę tego ruszał i dam do serwisu ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać. Model roweru (jeśli to ma znaczenie) to Cube Aim Race 2023 Pozdrawiam Cytuj
kipcior Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 Ano scentrowane koło i to mocno. Prawdopodobnie przywaliłeś gdzieś i takie są skutki. Wystarczy, np. że nie podniesiesz tyłka wjeżdżając na krawężnik i różnie może być. O ile to nie wada fabryczna koła to jest to wina użyszkodnika. Tzn. koło na pewno jest po taniości ale samo z siebie się tak nie wygnie, no chyba że ważysz ze 150kg. Masz nowy to i tak czeka Cię przegląd gwarancyjny więc Ci to zrobią. A na przyszłość kup sobie klucz do szprych i obejrzyj jakiś film na youtubie jak to się reguluje. Cytuj
marojvc Napisano 1 Lipca 2023 Autor Napisano 1 Lipca 2023 Tak miałem dzisiaj rano sytuacje na drodze leśnej że prawie wpadłem w dziure i ostro hamowałem, koło tylnie poszło bokiem, może coś wtedy się stało. Raczej z takim nie jeżdzić i od razu do serwisu prawda ? Mam klucz do szprych i oglądałem yt ale obawiam się, że tylko będzie gorzej. Zawsze myślałem, że to łatwiej przednie koło wykrzywić niż tylnie ;/ Cytuj
kipcior Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 Może być tylko gorzej, aż się przestanie w ramie mieścić. W skrajnym wypadku trzeba nowe koło ale tu się pewnie jeszcze da naprostować. Oba się krzywią równie łatwo ale jakbyś coś takiego z przodu zrobił, to by było naprawdę grubo i z dużym prawdopodobieństwem skończyło się glebą. Cytuj