Dibua Napisano 30 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2023 Cześć wszystkim. Nie mogę dojść do ładu z kasetą. Albo dziś produkuje się je z plasteliny albo nie umiem jeździć. Kiedyś zajeżdżałem kasetę CS-HG-51 w 1,5-2 tys. km, obecnie jeżdżę na 3x9 dzięki temu forum, za co dziękuję. Mam nową HG400 z nowym łańcuchem KMC X9, przebieg 1650 km, kaseta nosi już znaczne ślady rozklepania zębów w miejscu pracy łańcucha. Sam łańcuch nie nosi śladów wyciągnięcia, przymiar nie wchodzi nigdzie i nie wchodzi dlatego, że opiera się od przodu tej części, która powinna wchodzić w łańcuch, czyli opiera się o następny pin, ergo: łańcuch nie jest wyciągnięty ani trochę. Ceny: HG400: 90 zł. SRAM PG950: 120 zł. CS-M770: 240 zł. Czy wytrzymałość idzie w parze z ceną? Warto zapłacić 2,5x więcej za M770 albo 30 zł za SRAMA? A może przestać kombinować i kupować co chwilę HG400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 30 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2023 hg51 na 8s? Kiedys na takiej jezdzilem po asfalcie, w zasadzie tylko na koronkach 13,15,17 najechalem dobre 7000 km, mimo to w zasadzie nie widac zuzycia. Moze nie dbasz o lancuch? Silowy styl jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 30 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2023 27 minut temu, Dibua napisał: Mam nową HG400 z nowym łańcuchem KMC X9, przebieg 1650 km, kaseta nosi już znaczne ślady rozklepania zębów w miejscu pracy łańcucha. No i? Praktycznie każda kaseta będzie miała nadlewki na najczęśćiej wykorzystywanych biegach. Jeżeli łańcuch nie jest już rozciągnięty, to spokojnie można jeździć. Z klasą osprzętu dodajesz niższą wagę, zaś w przypadku kaset to o prędkości zużycia decyduje głównie klasa łańcucha. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 30 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2023 Właściwie to jak definiujesz, że zajechałeś kasetę? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dibua Napisano 30 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2023 Dzięki za odpowiedzi, od góry: graveloiksctrailowka: tak, HG51 na 8 biegów. Niespecjalnie dbam o łańcuch, smaruję co 100 km, przed smarowaniem przecieram szmatką z brudu, po smarowaniu, z reguły na drugi dzień, przecieram nadmiar oliwki. Raz na jakiś czas robię washa w nafcie, wtedy też czyszczę naftą blaty i kasetę. Tak na serio to nie widzę racjonalnego powiązania czyszczenia łańcucha z szybkością zużywania się kasety, gdzie tu związek? Siłowy styl jazdy? Może coś w tym jest, dopiero ostatnio odkryłem, że nie trzeba tak napierać na pedały, średnia niewiele spada, a i tak się dojedzie, nogi mniej zmęczone, na drugi dzień chce się jechać, całe życie napierałem ile wlezie. uzurpator Ok, może i racja, sugerujesz, że droższa, shimanowska kaseta o takiej samej ilości takich samych zębatek nie będzie trwalsza, a jedynie lżejsza? ChuChu A no właśnie, dobre pytanie, zęby w tej części, na którą naciskają rolki łańcucha, kiedy cisnę na pedały, są rozbite na boki, przez co zęby nieco tracą z prawidłowego zarysu, dodatkowo poszerzają swój przekrój w tym miejscu, tworzy się warga, która pewnie zużywa bardziej łańcuch i na pewno nieco utrudnia (wydłuża) zmianę biegów, odczuwam to, choć mi specjalnie nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dibua Napisano 1 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2023 (edytowane) Edit: Nie jest jednak tak kolorowo, jak opisałem. Nakłoniliście mnie to przemyśleń - jak definiuję zużycie kasety. Obejrzałem kilka zdjęć w wątku o ocenie napędu, poczytałem pierwszy post w tym wątku, przejrzałem stronę Zbooya... Zrozumiałem, że nie jestem wyjątkowy Ludziom zużywają się napędy, mnie też. Otóż łańcuch wcale nie jest taki idealny, zrobiłem dziś porządne pranie w nafcie, wyczyściłem kasetę, i co się okazało? Łańcuch idealny to był kilkaset km temu, dziś wchodzi mi już przymiar 0,75, więc chyba jestem w normalnym trybie zużycia, mam rower o masie 20.7 kg, sam ważę 80 km, raz w roku jadę z 4 sakwami, więc jest co pchać, zużycie zębów polega na tym, że pojawiły się nawisy, wargi na zębach, ale nie mam za dużego zużycia przekroju zębów, do przeskoczenia łańcucha jeszcze daleka droga. Rozważam delikatny szlif nawisów i chyba wkrótce zmienię łańcuch zamiast zaczynać od kasety. W sumie to dzięki Wam wziąłem się za to, więc znowu dziękuję Edytowane 1 Lipca 2023 przez Dibua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 (edytowane) W tanich kasetach z " plasteliny" robią się takie " nawisy" . Tam dają zwykłą stal bez żadnych obróbek chemicznych i termicznych . Zwykła masówka. W droższych modelach na kasecie możesz robić przebiegi rzędu 40000 km (do wycofania z użycia)i tylko wymieniać co sezon najmniejsze tryby np. 10/12/14/16 a reszta spokojnie przyjmuje kolejne łańcuchy. To samo dotyczy łańcuchów. Tanie nie są hartowane i są na sztukę . Wyciągają się od samego patrzenia na nie. Czym droższy tym lepsza stal , lepsza obróbka i lepsze powłoki. Oczywiście waga też schodzi mocno w dół w droższych grupach. Edytowane 2 Lipca 2023 przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dibua Napisano 2 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 No i właśnie dlatego założyłem ten wątek, tylko jakoś nikt nie poleca droższej i trwalszej kaset 9s 11-32. Co to za magiczna kaseta wytrzymująca 40 tys. km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 Na nie mam badań naukowych, ale 9s 11-34 xt była lżejsza , na pająku ( nie wcinała się górą w alu bębenek) . Po niej używałem 12-36 Deore gołe, kodu nie pamiętam, bez pająka i jakość porównywalna. Jazda na maratonach gôrskich, w błocie, z agresją i mocą niszczyła napędy, jazda dostojna z troską czyszczeniem i rotowaniem łańcuchów wydłuża przebiegi. Xt z jednym łańcuchem też się zakatuje. Zasada obowiązuje - łańcuch z najwyższych grup, niskie tylko w rowerach na działkę i po bułki. Najlepiej kupić XT, wtedy mamy lepszy humor😀 zwracamy uwagę na stan korby !!! Sram 850 był ‚miły w pracy, nietrwały w górach, 950 już nie miałem. W szosie 970 i chyba 1070 nie były z masła ale też obrót łagodny raczej bez gór. O Sram jeszcze trzeba się dopytać jaka jest jakość kaset teraz dostępnych…opowiadam o czasach zakupów 10-15 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.