Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry.

Wycentrowałem koło z piasta Shimano Alfine 8 i po zamontowaniu w rowerze koło nie jest na środku a wręcz prawie dotyka lewych widełek.

Obręcz ustawiłem że w centrownicy z lewej i prawej strony jest 6 cm (obręcz do widełek centrownicy)

Czy te piastę trzeba bardziej przesunąć do prawej?

Edytowane przez pawels237
Napisano
45 minut temu, Wojcio napisał:

Tak, tylne koła nie są symetryczne.

Nie są symetryczne względem kołnierzy piasty, ale względem końców osi powinny być symetryczne.

A to na pewno nie jest problem z ułożeniem koła w widełkach?

Których lewych widełek dotyka: dolnych, górnych czy obu?

Przy piastach wielobiegowych występują często takie napinacze regulowane śrubami - masz tam coś takiego? Kręciłeś tymi śrubami?

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

W tanich centrownicach to jest standard. Koło nigdy nie wyjdzie w osi. Nie ustawia się nigdy że z lewej i prawej po równo. Teraz przymiar centryczności  i patrzysz ile przesunięte i taka robisz korektę.

Edytowane przez pecio
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, marvelo napisał:

Nie są symetryczne względem kołnierzy piasty, ale względem końców osi powinny być symetryczne.

A to na pewno nie jest problem z ułożeniem koła w widełkach?

Których lewych widełek dotyka: dolnych, górnych czy obu?

Przy piastach wielobiegowych występują często takie napinacze regulowane śrubami - masz tam coś takiego? Kręciłeś tymi śrubami?

opona prawie dotyka dolnych lewych widełek. Rower to Cube Travel SL rower ma regulację z lewej i prawej strony. Ustawiłem tę śruby jednakowo napięte.

 

Co do centrownicy to bitul zwykła bez zegarów. 

Chciałem sprawdzić przyrządem do centryczności Minoura FCG-310 ale piasta jest za szeroka. 

Edytowane przez pawels237
Napisano

Centrownice "bidula" to garażowy  szajs . Są w takich tolerancjach wykonane ,że bez poważnej modyfikacji to można koła od rowerków dla dzieci robić.

Napisano

Wystarczy w tej bida centrownicy odwrócić koło i wyjdzie czy obręcz jest po środku końców osi.

Druga sprawa - jakiś promil rowerów faktycznie ma haki asymetryczne. Miało to pomóc w lepszym rozkładzie sił na szprychy napędowe i hamujące. M.in. canondale próbował to forsować.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...