ChuChu Napisano 29 Czerwca 2023 Napisano 29 Czerwca 2023 Hej, Szukam jakiejś absolutnie minimalistycznej lampki tylnej do szosy. Co polecacie? Im mniejsza i mniej rzucająca się w oczy, tym lepiej. Budżet? Rozważę każdą propozycję poza Garmin Varia. Cytuj
wymiennik Napisano 29 Czerwca 2023 Napisano 29 Czerwca 2023 (edytowane) Ja mogę polecić lampki firmy Knog. Używam przedniej i tylnej przy dojazdach miejskich do pracy. Są ładowane na USB i nie mają kabelka, tylko wtyczka USB jest wbudowana w lampkę. Wkładasz lampkę do komputera i gotowe. Są różne wersje. Przeżyły kilka deszczów i ulew i żyją. Edytowane 29 Czerwca 2023 przez wymiennik Cytuj
KNKS Napisano 29 Czerwca 2023 Napisano 29 Czerwca 2023 (edytowane) A ja mam tak. Flare RT. Siodło nie musi być w systemie Blendr. Przez odpowiedni adapter pasuje do każdego mocowania w typie GoPro. Świeci lepiej niż Knog Road R70. Niemniej jednak "nowa" Varia świeci jeszcze lepiej... Edytowane 29 Czerwca 2023 przez KNKS Cytuj
pecio Napisano 29 Czerwca 2023 Napisano 29 Czerwca 2023 Minimalistyczna i z "wygarem" to faktycznie Flarka RT. Reszta to udaje ,że świeci. Cytuj
chrismel Napisano 29 Czerwca 2023 Napisano 29 Czerwca 2023 (edytowane) Knog-i, chyba wszystkie, nie mają soczewki skupiającej. Natomiast lamki Bontrager-a mają dzięki czemu są widoczne z daleka. Jako opcję dla Flare RT można rozważyć Flare R City. Tańsza, czasy świecenia takie same. Zaletą jest szerszy rozkład światła więc jest widoczna pod większym kątem. Wadą słabszy tryb do jazdy dziennej więc w słoneczne dni nie wali tak po oczach jak RT. Widziałem gdzieś zestawy przód-tył za trochę ponad 200 zł. (R City + Ion 100 R) Edytowane 29 Czerwca 2023 przez chrismel Cytuj
KNKS Napisano 29 Czerwca 2023 Napisano 29 Czerwca 2023 Knog R70 ma soczewkę, tą na samym dole, i świeci solidnie. Niemniej jednak jest mocowana na "gumkę" i ze sztycami aero (innymi niż o okrągłym przekroju) niespecjalnie chce współpracować. Cytuj
Mihau_ Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 Trzeba brać flare i raczej nie ma sensu dyskutować nad słusznością tego zakupu. Ewentualnie jeśli przekracza założony budżet to podobne lampki ma giant. Możesz też zerknąć na jegomościa, którego wyszukasz pod "chudy cycling" - sprzedaje lampki z ali ale legalnie więc masz 2 lata gwarancji Cytuj
ChuChu Napisano 30 Czerwca 2023 Autor Napisano 30 Czerwca 2023 Prawdę mówiąc, to liczyłem trochę na Knog, bo najbardziej pasują mi designem. Pomyślę nad tym o czym pisaliście. Jeżeli nie Flare, to ile lumenów powinna mieć taka lampka? Cytuj
keltu Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 (edytowane) Tu masz Flare RT na promocji, 159 zł. to jeszcze cena do przełknięcia IMO. https://www.pepper.pl/promocje/lampa-tyl-bontrager-flare-rt-usb-682716 Osobiście denerwuje mnie w tej lampce jedna rzecz, że dołączony uchwyt na sztycę nie ma regulacji pochylenia. Edytowane 30 Czerwca 2023 przez keltu Cytuj
KNKS Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 29 minut temu, ChuChu napisał: Jeżeli nie Flare, to ile lumenów powinna mieć taka lampka? ...o to musisz zapytać specjalistów od modyfikowanego Convoy'a. Oni wyznają wiarę w moc lumena 🤣 2 Cytuj
pecio Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 (edytowane) Flara RT ma w najmocniejszym błysku 90 lm , ale i tak wychodzi słabiej niż Varia co ma tylko 65 lm. Z 600m Varia wali jeszcze po oczach gdy Flara tylko sobie "błyska". Tak ,że moc nie jest wyznacznikiem "wygaru" ale pod uwagę trzeba brać całokształt - odbłyśnik ,optykę, diodę. Edytowane 30 Czerwca 2023 przez pecio Cytuj
chrismel Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 45 minut temu, ChuChu napisał: Jeżeli nie Flare, to ile lumenów powinna mieć taka lampka Zależy czy chcesz używać lampki tylko - w nocy - w nocy i deszczowe oraz pochmurne dni - w nocy, pochmurne dni oraz kiedy świecy słońce We Flare masz 3 tryby: 90 lm – 6 godz., 45 lm – 12 godz., 5 lm – 15 godz i są one właśnie odpowiednie do tych trzech wariantów. Masz więc z grubsza odpowiedź. Ale pamiętaj że Flare ma soczewkę. Najlepiej przed zakupem obejrzeć lampkę w sklepie. Cytuj
ChuChu Napisano 30 Czerwca 2023 Autor Napisano 30 Czerwca 2023 Ja to właściwie tylko w dzień + wieczory, takie jak mamy teraz, czyli jasne. Cytuj
marcesco Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 Osobiście nie przepadam za Flare RT bo zdecydowania większość rowerzystów jeździ na najwyższym trybem i nawet w dzień mnie to oślepia. Totalnie nie-prestiżowa propozycja: Rockbros, modelu nie pamiętam. Mam ją od trzech lat. Akumulator trzyma świetnie, jest wodoodporna (nie ściągam jej do mycia roweru), a co dla mnie najważniejsze - ma odpowiednią jasność, jestem widoczny ale nie oślepiam innych. Cytuj
ChuChu Napisano 30 Czerwca 2023 Autor Napisano 30 Czerwca 2023 @marcesco właśnie też o tym myślę. Parę razy widziałem szosowców, którzy w biały dzień mieli tak mocną lampkę z tyłu, że naprawdę z dużej odległości widziałem czerwoną plamę. Czy ja wiem, czy to takie dobre? Cytuj
Nemrod82 Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 Mam Flare i Moon Cerberus. Powiedziałbym, że Cerberus ładniej komponuje się z szosą. Cytuj
KNKS Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 @ChuChu Filip, zerknij sobie na lampki rowerowe Olight. Macałem takowe gdzieś, kiedyś na targach i sprawiały bardzo przyjemne wrażenie. 1 Cytuj
chrismel Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 19 minut temu, ChuChu napisał: Czy ja wiem, czy to takie dobre? Skoro jeździsz po szosie to policzmy. Samochód jedzie z prędkością 70-80 km/h. To jest ponad 20 metrów na sekundę. Ile wg. Ciebie czasu potrzebuje kierowca żeby Cię zauważyć, podjąć spokojnie decyzję i ją wykonać ? Ja uważam że bezpiecznie jest przyjąć czas 5 sekund. Czyli lampka musi być widoczna wyraźnie w słoneczny dzień z odległości ponad 100 metrów. To teraz odpal taką pchełkę Rockbrosa czy podobną, stań w takiej odległości i zobacz czy ona daje cokolwiek poza dobrym samopoczuciem rowerzysty. Akurat tą miałem przez moment i zapewniam że nic nie daje. Najpierw widzimy (jeżeli widzimy) rowerzystę dopiero później lampkę. Lampka ma powodować że jeżeli rowerzysty nie zauważamy to musimy zauważyć lampkę. Więc musi być naprawdę mocna żeby w słoneczny dzień była skuteczna. 2 Cytuj
ChuChu Napisano 30 Czerwca 2023 Autor Napisano 30 Czerwca 2023 100 metrów. Mnie "oślepiał", bo takie było wrażenie, facet w okolicach żwirowni, kiedy ja byłem przy zjeździe z obdownicy Warszawy. Pewnie kojarzysz to miejsce, gdzie jedzie się obok wału zakrytego drzewami. Ile tam było? Z 300/400 metrów? Cytuj
chrismel Napisano 30 Czerwca 2023 Napisano 30 Czerwca 2023 W słoneczny dzień musi walić po oczach. Wrażenie jak patrzysz bezpośrednio w lampkę może być nieprzyjemne ale z oślepianiem to bym nie przesadzał. Mówię Ci to nie jako rowerzysta ale jako kierowca który ma na koncie około 1 mln przejechanych kilometrów. Flare RT do jazdy dziennej na tył ustawiona na te 90 lumenów jest idealna. I lampki o takiej sile szukaj jeżeli ma być skuteczna. Słabe lampki nie maja żadnego sensu w takich warunkach. Lepiej założyć coś jaskrawego. Problem natomiast pojawia się z przodem. Tutaj potrzeba 300 lumenów żeby lampka była naprawdę skuteczna. I 200 RT jest za słaba, poza tym ustawiona na 200 lumenów działa tylko 1,5 godziny - więc nie dość że nie za mocno to jeszcze krótko. Ja dlatego wybrałem wersję City. Na pochmurne, deszczowe dni wystarczy a jak jest słonecznie to już ich nie włączam. I jeszcze weź pod uwagę że oglądając lampki patrzymy w nie i wydaje nam się że są jasne. Ale chodzi o to że jadący kierowca patrzy np. na nogi pasażerki i lampka musi być na tyle jasna żeby przykuła jego uwagę kiedy jest zajęty czymś innym niż obserwowanie drogi. Cytuj
ChuChu Napisano 1 Lipca 2023 Autor Napisano 1 Lipca 2023 (edytowane) @chrismel zgadzam się z tym co napisałeś, jednak jest jedno "ale"... Dużo czasu nadal spędzam na DDR. Tak licząc na szybko, minimum 60%, często powyżej 80%. Szczęście w nieszczęściu z tą Warszawą jest takie, że akurat ścieżki dookoła mam naprawdę dobrej jakości. No i prawdę mówiąc, nie jestem pewny czy chce walić ludziom za mną, 90 lumenami z soczewką. Zatrzymywanie się i zmiana trybu też nie ma za bardzo sensu, bo wtedy to już całkowicie stracę przyjemność z jazdy. Wydaje mi się że potrzebuję jakiegoś kompromisu, zwłaszcza że moja jazda ulicami odbywa się głównie tymi bocznymi, gdzie jednak ruch jest znacznie wolniejszy i mniejszy niż na głównych. Także gdybym jeździł tylko po ulicach, to bym brał Flare. Natomiast jeżdżąc po DDR zdarzało mi się widywać ludzi z nadmierną mocą oświetlenia i wcale przyjemne to nie było. Edytowane 1 Lipca 2023 przez ChuChu Cytuj
Mihau_ Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 21 godzin temu, marcesco napisał: bo zdecydowania większość rowerzystów jeździ na najwyższym trybem i nawet w dzień mnie to oślepia. Najwyższy tryb służy właśnie do jazdy w dzień Cytuj
KNKS Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 Proste. Po zmroku 99% lampek daje radę. Ta jest dedykowana do jazdy w dzień. 1 Cytuj
pecio Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 (edytowane) 3 godziny temu, ChuChu napisał: @chrismel No i prawdę mówiąc, nie jestem pewny czy chce walić ludziom za mną, 90 lumenami z soczewką. Zatrzymywanie się i zmiana trybu też nie ma za bardzo sensu, bo wtedy to już całkowicie stracę przyjemność z jazdy. Flarką RT możesz sterować z poziomu licznika, telefonu . Zmieniasz parametry świecenia w locie. Po za tym ja absolutnie nie mam żadnych dylematów w kwestii świecenia. Ma wypalać oczy. Jak ktoś Tobie wjedzie w pupkę i będziesz latami dochodził do siebie to natychmiast zmienisz podejście do sytuacji. Edytowane 1 Lipca 2023 przez pecio 1 Cytuj
Mandoleran Napisano 1 Lipca 2023 Napisano 1 Lipca 2023 Dokładnie ta lampka ma za zadanie wypalać oczy, czego często będziesz informowany sygnałem dźwiękowym od "zadowolonych" kierowców . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.