Skocz do zawartości

[Obręcz] profil uniemożliwiający ściąganie opony


Mentos

Rekomendowane odpowiedzi

Można powiedzieć ponad 30 lat w branży a i tak można być prostą rzeczą jak wymiana oponym grubo zaskoczonym. W elektryku żonki Scott Axis eRide 20 Lady, którym zrobiliśmy już sporo wspólnych ale łatwych trasek, przyszedł czas na łatanie dętki bo złapała kapcia. Całe szczęście niewielkiego, powietrze zlazło w garażu i nie trzebało się ratować w trasie. Zdziwiłem się srogo gdy zabrałem się za zdejmowanie opony. Pacjent wyposażony w obręcze markowane Syncros, ale to jakieś noname'y "made by Cross X18" i gumy drutowe Schwalbe G-One Allround Performance. Co ja się umordowałem to głowa mała. Ostatecznie płyn do mycia naczyń, jakieś sklejki wycinane pod promień obręczy, nogą w to walone, tępe śrubokręty płaskie ostatecznie poszły w ruch, łyżki Parktoola i w końcu po godzinie się udało z jedną stroną, potem większ męczarnia z drugą. Matko jakież miałem szczęście, że żonka na jakimś tripie np. ostatnio kilka dni w Rzymie kapcia nie złapała. Normalnie bym pomyślał, phii, staniemy, wymienię albo załatam dętkę i lecim dalej, zawsze przecież mam ze sobą wszystko co trza. Myślałem że to może opona taka frana ciasna, ale nie, założyłem ją na zapasowe koła do mojego ęduracza, notabene też Syncros, ale przez Alexrims robione i wlazła ręką. A więc obręcz. Myślałem, że wymiaru nie trzyma, może i jest ciasna, ale powodem jest jakiś debilny patent z milimetrowym rantem pod stopkę opony wewnątrz obręczy co uniemożliwia jej zepchnięcie do środka gdzie średnica jest mniejsza. Co za debil to wymyślił? Spotkaliście takie absurdalne rozwiązanie? Nie sądzę by to błąd produkcyjny, bo to przecież przeciskanie alu przez formę którą ktoś musiał zaprojektować. Nie ryzykowałem z zakładaniem tego koła powtórnie, ale zostało jeszcze tylne z taką samą obręczą a tu nie mam już pasującego zapasu na tył bo bębenek jest standard a mam Micro. Zastanawiam się co z tym zrobić. Bulić za nową obręcz w rocznym rowerze? Na gwarancji wątpię by uznali, przecie działa. Jakoś ten rant przydało by się stoczyć, ale jak, koło za duże do tokarek. Macie jakiś pomysł?

AburdFelga.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek całe życie się uczy, cóż to za wymysł i po co? Mam/miałem pełno kół/obręczy Tubeless Ready, ale żadna nie jest taka TLR. A może są te wgłebienia za duże i za ostre jak tu? Taśma była, ona jeszcze pogarszała sprawę bo zwiększała średnicę i w ogóle nie dało się nic wepchnąć pod rant, a nadal zepchnąć do środka, tak to wszystko ciasno siedziało. I od kiedy to opony dętkowe czy bezdentkowe na obręczy z hakiem a bez tego wgłębienia spadały na zakrętach? I czy oprócz tego rzekomego "niespadania" ten rant jest po to by nie można było w sytuacji awayjnej dętki zmienić tylko lecimy do ASO? 😉 Co za poroniony pomysł. Muszę to gówno jakoś stoczyć.

Edytowane przez Mentos
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz tego do siebie ale coś musisz robić źle. Żaden ze mnie specjalista ale przerobiłem 3 zestawy kół tubeless z tym rantem i wiele opon. Nigdy nie miałem żadnego problemu ze ściąganiem czy nakładaniem (oprócz opornej opony), czasem nawet łyżki nie brałem do ręki.

Dętka oczywiście ze spuszczonym powietrzem, dłońmi spychasz rant opony po całym obwodzie do wnętrza obręczy i potem łyżka. W razie oporów cały rant z drugiej strony koła też do wnętrza obręczy ✌️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie 4 zestawy kół tubeless od Syncros'a, w typ karbonowe stożki Capitol 35 i 50mm. Żadne nie wyglądają podobnie do tego przedstawionego na zdjęciu. Do tego zawsze mają naklejoną seryjną, zieloną taśmę Syncrosa. To nie jest czasem jakieś bezeceństwo przeznaczone dla elektryków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś zahibernowany czy z Bieszczad nadajesz, że tego nie widziałeś? 😉
Problem ze spadającymi oponami był dość częsty w "dawnych czasach", ale i też ludzie byli sami sobie winni instalując różne wynalazki ghetto tubeless. 

Przerobiłem od strony serwisowej większość rynkowych kombinacji opona-obręcz i są takie zestawy, w których praktycznie niemożliwe jest zdjęcie opony w terenie. A i w warsztacie bywa wesoło. Pozostają tylko metalowe łyżki aczkolwiek jak patrzę jakie ślady ranty opon mają po zdejmowaniu przez niektóre osoby to... echh, nieważne.

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. Dla mnie to dziwne bo, w moim przypadku, opona nigdy nie rozstała się z obręczą sposób niekontrolowany, ani tez montaż/ demontaż raczej nie nastręczał trudności.

Czyli co ? Scott zaczął montować w rowerach elektrycznych koła które uniemożliwiają demontaż/montaż opony  "w terenie" a do tego owe koła są TLR, tylko że nie posiadają uszczelnienia obręczy? Rozumiem że przypadkowy tetryk, użytkownik elektryka, ma sobie wykupić assistance, zamiast zainwestować w łyżki i dętkę? 😁

Tylko czekać aż wprowadzą do sprzedaży rower elektryczny z kołem zapasowym, a dla bogatych, RunFlat 😁

 

Edytowane przez KNKS
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Mentos napisał:

Zastanawiam się co z tym zrobić.

Przywyknąć. Wszystkie obręcze które kupiłem w ostatnich ~2 latach ( cztery dartmóry, jakiś ringle ) mają takie rowki. Kwestia nauczenia się obsługi tego z większą przemocą. Bo wszystkie wymagają sporo rzeczonej do zdjęcia gumy. Swoją drogą, wspominając swoje przygody z ghetto tubeless, nie dziwi mnie obecność tych rowków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KNKS napisał:

No widzisz. Dla mnie to dziwne bo, w moim przypadku, opona nigdy nie rozstała się z obręczą sposób niekontrolowany, ani tez montaż/ demontaż raczej nie nastręczał trudności.

Czyli co ? Scott zaczął montować w rowerach elektrycznych koła które uniemożliwiają demontaż/montaż opony  "w terenie" a do tego owe koła są TLR, tylko że nie posiadają uszczelnienia obręczy? Rozumiem że przypadkowy tetryk, użytkownik elektryka, ma sobie wykupić assistance, zamiast zainwestować w łyżki i dętkę? 😁

Tylko czekać aż wprowadzą do sprzedaży rower elektryczny z kołem zapasowym, a dla bogatych, RunFlat 😁

 

Mam obręcze DT, na których montaż opon to przyjemność. Mam też dwa komplety WTB, przy których trzeba wypić wiadro melisy. A jak się połączy te drugie z ciasnymi oponami, to i wiadro melisy mało daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat wierny jestem DT, na takich obręczach też zawsze polecałem/zaplatałem koła i sobie i znajomym. Rożne obraczki DT przerobione ostatnio i to gówno jakoś nie stwierdzone. Świeżo plecione kółka do E-Edurówki HX-531 (obręcze dedykowane do elektryków) i tego gówna też nie ma. Poza tym jak można przywyknąć do niemozliwości naprawy w trasie? Może to wada tej konkretnej badziewnej obręczy, bo jak wspomniałem inna obręcz Syncrosa od Alexrimsa jak niżej i ten rancik jest minimalny i nie ostry, pod taśmą w ogóle ginie i żadnego problemu z zakładaniem/ściąganiem nie stwierdziłem. Muszę zerknąć na koło tylne w rzeczonym je-bajku żonki jak to wygląda by się zabezpiezyć za wczasu bo jestem prawie przerażony 😉

 

JebajkoweObrączki.jpg

Syncros_AlexrimsMD30.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po sprawie, kółko w wideł, rower do góry nogami, flex pod odp. kątem z kamieniem kręcący kołem, potem z papierkami kolejnej gradacji i ten debilny patent z nikomu i do niczego niepotrzebnym rantem usunięty, oponka teraz włazi/złazi, można serwisować w trasie 😉

ObręczPoPoprawkachDurnejFabryki.jpg

Edytowane przez Mentos
  • +1 pomógł 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...