Skocz do zawartości

[hamulec przód] Shimano BL-M6100- dobór tarczy


florekd80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem rower Kross Level 2.0 z hamulcami JAK-Y2 NUTT. Niestety te hamulce okazały się do niczego, nie czułem się pewnie podczas hamowania. Więc wymieniłem je na zestaw (hamulec przód):

Klamka: BL-M6100

Zacisk: BR-M6100

klocki: G03S

Oryginalnie założona była tarcza SM-RT10 mocowanie CL.

Hamowanie się poprawiło czuje się pewniej podczas hamowania.

Na początku było wszystko w porządku ale teraz zaczęło mi coś - nie wiem jak to nazwać - bić podczas mocniejszego hamowania z dużych prędkości. Byłem w jakimś serwisie i koleś powiedział, że to wina tarczy bo nie jest odpowiednia do tego zestawu.

Możecie pomóc w doborze tarczy do tego zestawu bo chciałbym jak najszybciej to wymienić bo mnie irytuje to bicie podczas hamowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na pewno tarcza RT10  jest kompatybilna z zaciskiem M6100? Wg specyfikacji odpowiednie są: RT54, RT56, RT64, RT66. Chodzi o szerokość klocka.

EDIT.

Sam już nie wiem o co chodzi, bo do MT500 pasuje też RT54 i RT56, które są pod szerokie klocki. To zacisk M6100 też jest pod szerokie...?

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.08.2023 o 17:10, ChuChu napisał:

Jeżeli nie są "ostre" z obydwu stron, to nie są ok.

Mozesz wyjasnic? Co masz na mysli? Klocek chyba pracuje na tarczy a nie na krawedzi..

Ja powiem tak, po doswiadczeniach z klockami szosowymi L02a a nastepnie L03a wiem, jak duzo zalezy od klocka...proponuje kazdemu, jesli ma mozliwosc kupic oryginalnego L03a i samemu sobie sprawdzic jak mozna spierdzielic klocki...nie bez powodu L03a przestaly byc produkowane i weszly L05a...i mozesz miec ultra tarcze xtr...ultegra DA..wsadzisz l03a i rower przestaje hamowac....a bierzesz starego l02a albo nawet wersje bez radiatora k02s i jest ultra turbo dobrze....a z l03s zastanawuaaz sie czy ci ktos tarcze olejem posmarował.

Po prostu sa twarde, nie scieraja sie, a jedynie potrafia sie zapchac 

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, a ja zapraszam do mnie, zademonstruje na moich rowerach... wezmiemy nowe klocuszki i sam zobaczysz... albo przyjedz ze zwoim sprzetem....Roznica jest tak oczywista...dla kogos kto czuje rowery, ze trzeba byc naprawde "odpornym" zeby tego nie odczuć. 

 

Aha, i pisze o klockach L03A ... nie znam L03f :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka  - chodzi mi o klocki L03a do hamulców szosowych. Prowadzę serwis i obsługuję rowery ludzi. Przypuszczam że gdyby ktokolwiek zauważył różnicę na minus lub na plus to zwróciłby uwagę na takie kwestie. Założyłem wspomnianych klocków kilkaset par. Niektórzy z użytkowników są wybitnie pedantyczni i przywiązują uwagę do absolutnych pierdół które dla mnie mogą nie mieć znaczenia, dla nich mają. Przydałoby się żeby ktokolwiek,  choć jedna osoba,  wspomniała o tym, np "po tej wymianie klocków hamulce działają inaczej, czy coś innego założyłeś w stosunku do tego co było/w stosunku do tego co montowałeś wcześniej?". Zwracam uwagę na sugestie ludzi bo ze względu na pracę zależę od nich i ich opinii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, a ja znam kilka osob jezdzacych na rowerach, i maja podobne doswiadczenia.

A ludzi prowadzacych serwis znam tez takich, co to zawsze maja racje 😉 i jak cos powiedza, to tak musi byc, bo to oni powiedzieli...takie prawdy objawione.

Pozwol ze pozostane przy swojej opinii i moich osobistych  doswiadczeniach.

Chyba ze, nie moge miec wlasnego zdania, bo nie prowadze serwisu. 😉

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenie buduję na własnym i tym które wynika z pracy przy sprzęcie ludzi. Mam specyficzny serwis i specyficzne podejście do ludzi. Oznacza ono że biorę pod uwagę to co ludzie mówią, z czym przychodzą i jakie mają spostrzeżenia po serwisie. Jeśli komuś coś nie pasuje , ma do czegoś zastrzeżenia to robię poprawkę wykonanego zlecenia.  Klientów rocznie mam kilkuset,  część z nich jest obsesyjnie pedantyczna. Nic nie może funkcjonować tak żeby im nie pasowało. W sumie od rozpoczęcia działalności obsłużyłem ~ 2000 rowerów,  z czego szos jest ~ 80%. 

Wcześniej pracowałem w serwisie sklepu który sprzedawał przede wszystkim szosy. 

Każde zastezezenie klienta do jakości wykonanej usługi było omawiane wspólnie przez wszystkich. Jeśli klient miał na coś focha takie informacje trafiały do nas wszystkich. Każde wykonane zlecenie było identyfikowalne co do wykonującego 10 lat wstecz. 

Nie kojarzę żadnego przypadku który potwierdzałby to co piszesz. Klientami byli zwykli ludzie jeżdżący po przysłowiowe bułki po mistrza kraju i członków olimpijskiej ekipy w triathlonie. 

Zero przypadków problemu o którym piszesz. 

To powiedzonko "pozwól że pozostanę przy swojej opinii" jest zabawne. Możesz pozwolić sobie pisać dowolne rzeczy. Czy ktoś weźmie je pod uwagę czy nie - to jego wybór i pieniądze. 

Czy zawsze mam rację? Nie. Stwierdzam że mimo masy zleceń nie miałem takiego przypadku. A ludzie potrafią przyjść  z kosmicznymi bzdetami i zawracać nimi dupę,  przypuszczam że płacąc 80-100 zeta za dwa klocki przyszliby z niedomagającymi heblami albo podzielili się objawieniem ze teraz to jest moc. Tym bardziej że każdego proszę o wysłanie wiadomości czy test plenerowy zaspokoił oczekiwania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 4.12.2023 o 18:02, Dokumosa napisał:

Tarcze rt64 od kiedy produkcja w chinach są o kant tyłka... Plastelina i jedna strona nieobrobiona po prasie. Z dobrych jeszcze da się kupić japońskie rt86 (trzeba jednak uważać bo tu już też chińczyki się pojawily).

Czy mógłbyś rozwinąć, dlaczego tarcze np. SM-RT66, produkowane w Chinach, są kiepskie i jak wpływa to na użytkowanie, w porównaniu do tych dobrych, produkowanych w Japonii? Niższa siła hamowania, a może coś innego? 

Fabrycznie, w nowym rowerze mam tarcze SM-RT66 z hamulcami XT M8100 i podczas pierwszych jazd nie zauważyłem nieprawidłowości. 

Przy okazji, jakie tarcze polecasz? RT86, RT-MT905, a może jeszcze jakieś inne? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...