Skocz do zawartości

[korba] większa ilość zębów


jsq

Rekomendowane odpowiedzi

Testowałem wczoraj nowy nabytek z napędem 1x12. Z przodu na korbie mam 32T i wydaje mi się trochę za mało. Wcześniej jeździłem sporo na 34T, a wybrany model roweu miał akurat 32T.

Model korby ze specyfikacji to Shimano MT511. Widzę, że ona oryginalnie występowała w wariantach 30T i 32T.

Czy jest w ogóle możliwość wymiany samej zębatki na 34T w tym modelu? Czy w grę wchodzi całkowita zmiana korby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma tam za dużo miejsca, ale trochę widać. Nie wiem jak się zmienia średnica? Ale fajnie by bylo sprawdzić 34, nawet 36 jakby to podpasowało?

Przy okazji przy większej średnicy obawiałbym się też zacięcia łańcucha pomiędzy ramą a korbą.

A jak jest z jakością tych chińskich zębatek w odniesieniu do oryginału? Nie jest to padaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RabbitHood

Kupiony został taki rower, jaki mi się podobał i na jaki było mnie stać. I będę go używał w sposób taki, jak ja chcę. To sprawa prosta.

Jeżeli nie masz nic do powiedzenia w temacie, to po prostu się nie wypowiadaj. Musisz ogarnąć, że takie odpowiedzi / porady "najlepszych specjalistów w dziedzinie" mogą być totalnie niomu niepotrzebne.

Swoja drogą podobny rower na który czaiłem się wcześniej miał z miejsca 34T więc nie jest to chyba nic nadzwyczajnego w tej kategorii?

 

@chudzinki

Chodzi o to, że przy większej średnicy zębatki przestrzeń pomiędzy nią, a ramą staje się mniejsza i robi się coraz ciaśniej. W takich warunkach łatwiej o zakleszczenie tam łańcucha w pewnych niekorzystnych warunkach (miałem tak kilka razy w starym rowerze)

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@jsq chyba trochę Cię poniosło. Kupiłeś rower taki jaki się Tobie podoba, co nie zmienia faktu, że @RabbitHood celnie zaznaczył, że prawdopodobnie rower nie będzie wykorzystywany zgodnie z jego zastosowaniem.

Przestrzeń pomiędzy zębatką a ramą nie ma nic do rzeczy. Zaciąganie łańcucha jest spowodowane zużyciem zębatki i/lub łańcucha. Jeśli tylko rama będzie na tyle sztywna, że przy nacisku na pedały nie będzie ocierało to możesz mieć nawet milimetr luzu. Pamiętaj, że zmiana zębatki zwykle wiąże się ze zmianą długości łańcucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 12 rzędowych ryzyko zakleszczenia praktycznie nie istnieje.  Zęby są tak wyprofilowane aby trzymać łańcuch nawet w najgorszym wyrypie.  Co do jakości chińczyków np ja mam Stone to przebija oryginał i to potwornie w porównaniu do zębatek np XT. Jakość nawet ciut lepsza niż XTR. Jak podasz jaka masz ramę to można powiedzieć ile Tobie tam wejdzie. Ale przyjmuję ,że 36 powinna spokojnie wejść. Nie mniej tego  jeżeli planujesz wjechać w góry od czasu do czasu a łyda nie jest jak kolarza z "protouru"  to założyłbym 34.

A co do przeznaczenia roweru to można zrobić sobie hybrydę na "góralu"  ,że hoho... Zresztą grawel -  co to jest ? .......Hybryda kolarki!

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oraz wykonana ze stali. Prawde mówiąc to aluminiowe NW wytrzymują tak do 5000 km, po tylu km zęby wyglądają już inaczej. Załóż nowy łańcuch do zębatki z takim przebiegiem to będzie hałasować. Być może i zużycie łańcucha będzie szybsze przez jeżdżony już blat NW.

W dniu 28.06.2023 o 08:42, jsq napisał:

Testowałem wczoraj nowy nabytek z napędem 1x12. Z przodu na korbie mam 32T i wydaje mi się trochę za mało. Wcześniej jeździłem sporo na 34T, a wybrany model roweu miał akurat 32T.

Model korby ze specyfikacji to Shimano MT511. Widzę, że ona oryginalnie występowała w wariantach 30T i 32T.

Czy jest w ogóle możliwość wymiany samej zębatki na 34T w tym modelu? Czy w grę wchodzi całkowita zmiana korby?

Czyli masz kasetę 11-50 ? Czy jeździsz w ogóle po górach? Ja bym celował w blat minimum 38t w wypadku użytku mtb w terenie płaskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Z tego co zaobserwowałem po swojej jeździe, w terenie ta korba jest OK. Jest jak najbardziej wystarczająca, jednakże chciałbym mieć możliwość lepszego depnięcia na płaskim. Jak już wspominałem, w poprzednim rowerze dużo jeździłem na 34 i w sumie tyle minimum bym chciał. Nie wiem jak z 36, czy wręcz 38, jak piszesz - bo tu wchodzi kwestia tego, czy zmieści się w tej grometrii ramy (mam tu na myśli bliskość tej wzdłużnej rurki).

Myślę, że ten sezon pośmigam na oryginale, ale na następny będę myślał o tym na poważnie.

A, i po górach nie jeżdżę, bo u mnie nie ma gór :)

Kaseta 12s 10-51

Edytowane przez jsq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa.. to nie ma sie co zastnasiac, pewnie z 50t nawet nie korzystasz, ja na kole 26, mam z przodu 38, z tylu 11-40, w zasadzie to 38-28 to tylko by ruszyc z miejsca... paradoksalnie u ciebie lepsza bylaby 12s na zwykly bebenek, 10-51 ma dziure, 15-18-21 11-50 ma 15-17-19-21

Byc moze sa jakies 10-46

Ta wieksza zebatka nie po to by depnac, tylko dla lepszej efektywnosci napedu, dluzszego przebiegu no i ciasniejszego stopniowania w tych typowych predkosciach na plaskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...