Skocz do zawartości

[do 8300zł] las, górki - w tym szlaki piesze - 1x/tydz), single tracki - 3x/rok


Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ten KTM miał koła 29, to brałbym w ciemno za te pieniądze. Napęd to klasyka gatunku, a na 1x12 zawsze w tym wypadku można przejść, jeśli się chce. Cena jak fulle 27.5 z Dekla (niezłe, jeździłem) a producent renomowany i osprzęt dobry. Rower jest tani ze względu na koła 27.5 i stare standardy osi. Wolałbym koło 29. Może, gdybym się przejechał, tobym poczuł, że 27'5 nie jest złe, bym się zakochał  i go kupił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jasmin zbłądziłeś straszliwie.   26 nie tykaj bo za moment będziesz miał problem z serwisem nawet.  Za kołem idzie masa innych drobiazgów i jazda naprawa będzie podwajać wartość roweru.   Jak chcesz jeździć ścieżki i lekkie enduro to 27,5 będzie ok ale jak chcesz cięższe tematy...  No nie przesiadam się na 29 bez powodu.  Do jazdy po lekkim terenie wybacz wystarczy ci gestalt od marina do którego nie włożysz opony 40c 🤣🤣🤣🤣.  Chcesz uniwersalnego roweru to kup go a potem...  Naucz się jeździć. Tylko weź go z hydrauliką.   To rower o geo szosy endurance nie za grubej oponie.  Do tego full i w zasadzie zostaje temat elektryka. Ja już się rozglądam bo czasem fajnie by było na spokojnie trzasnąć kilkadziesiąt km po górach nie będąc zrypanym.  Ale tu już budżet idzie w 30k więc trochę na to trzeba pozapierniczać.  

Nie pchaj się w fulla do turlania po szutrach i ścieżkach w lesie.  Stare geo rowerów 26" to nic innego jak gravele. Zaraz tu parę osób się oburzy ale taka prawda że stare górale szczególnie sztywne to były poprostu obecne graavele.   I prawda taka że to co 4lata temu jechałem sobie pod KRK rekreacyjnie na fulu to teraz robię na gravelu na oponie 30c bo mi się nie chce kłócą brać.  Niejeden szlak na Jurze i to całkiem sensownym pojechaliśmy na gestaltach. Jak już nie możemy czegoś na nich przejechać to i full by nie wiele nie pomógł.   Co innego góry. Tam się temat trochę inaczej ma ale też na upartego... W sumie w wielu miejscach ograniczeniem jest tylko wytrzymałości koła i opony (a tak naprawdę moje umiejętności jej nie rozwalenia) 

Więc albo lekki gravel (gestalt jest rowerem naprawdę wygodnym)  albo taki w którego możesz włożyć szerszą oponę i wtedy robi się bardziej uniwersalny jak nie chcesz podnosić umiejętności jazdy na cienkiej.  I do tego full do bezstresowego leczenia po wszystkim z bananem na pysku.   Te wszystkie fulle z  minimalnym skokiem mają jedną wadę. Musisz mieć pierońsko drogie amortyzatory żeby wybierały drobne nierówności i nie były ustawione misiowato.  Z kolei jak je ustwisz misiowato to na twardym będzie tak se więc muszą mieć blokady... jak blokady to tylko z kiery bo w takiej jeździe lecisz płaskie godzinę i 5 min zjazd przez wąwóz....  Więc ich sens jest mocno dyskusyjny.   

A to uciekające koło docenisz na ściankach. Tylko nie kup za długiego roweru 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą zmianą na 1x12 to sprawdź bo czasami nie jest tak prosto. Przerabiałem to na Canyonie Nerve okazało się, że Canyon nie produkował haka który umożliwiałby pozostanie przy QR i założenie przerzutki 12s. Musiałem zmienić koło na sztywną sztywną oś (dobrze, że była tak  możliwość) koszty poszybowały w górę. Mając bębenek starego typu nie kupisz kasety Shimano możesz wsadzić Sunrece albo SRAM i jesteś ograniczony do 11-50/51.

Z drugiej strony w takiej cenie pojawiają się używane rowery tego typu na OLX tu masz fajny lekki rower renomowanej firmy.👍

Jeżeli ma on suport przykręcany to byłby idealną bazą do przeróbki na elektryka....😁

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym KTMie niekoniecznie trzeba zmieniać napęd, może nawet potencjalny użytkownik nie będzie tego chciał. Zmienić prawdopodobnie można, zakładając zwyczajną dziś Deore RD M6100, demontując przednią przerzutkę, manetkę i zmieniając korbę na 1s NarrowWide. W sumie, jeśli ten KTM ma koła 27.5 (ja tak czytam w opisie), to jest przyzwoity. A mnie, staremu, przednia przerzutka pomaga a nie przeszkadza. Wiem, co mówię, bo mam też 1x11. Pytanie tylko, czy komuś koło 27.5 wystarczy. Dla siebie szukałbym jednak 29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwnie skonfigurowany ten KTM. 120 mm skoku z przodu, 125 z tyłu. Mały rozstaw kół, stromy kat główki ramy, brak możliwości zamontowania droppera z wewnętrznym prowadzeniem linki, wąska kierownica, wiotki widelec, mało stabilnie raczej tym się będzie jeździć w górach na kamienistych zjazdach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie "napompowane" jest często na tym forum to polecanie w góry wszystkiego na teren jak byśmy co najmniej mieli Alpy za rogiem, wszędzie bike parki i te mityczne ścianki. Finał potem jest taki, że większość ludzi lata po tych łatwiejszych trasach. Ja tego nie widzę w zastosowaniu w tym temacie. 

Ten KTM jest jaki jest bo to rower full xc z lat pewnie około 2015. Nie jest to rower do szaleńczej czy wyrafinowanej szybkościowo jazdy w tych naszych górach. Zresztą jak były wspominane 26er to podstawowym problemem jaki i ja nadal mam to koła, opony. Drugi to umiejętności. Obie kwestie idzie poprawić i objedzie tym zdecydowaną większość. Problem jest na singlach czy to oficjalnych czy nie gdzie mania budowania dropów spowoduje mocne problemy w tym głównie prześwit na korbie. Znowu zmieniać napęd, jak pisałem może koła, może coś pokombinować z myk mykiem to jakaś abstrakcja. To już lepiej faktycznie kupić sztywnego 29 er i tyle z tego kombinowania. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten KTM mam już osie sztywne. I w ogóle w czym problem? Pełno jest enduraków z tego okresu na napędzie 2x10 z blatem 38T w tym dość mocno popularny Dżajant Reign. Lepsze to sto x niż takie pomysły na siłę jakie miał Specjalized z 1x na kasecie 11-36. Te napędy 1x to jest już jakiś psychologiczny fenomen przynajmniej dla mnie. Ma to plusy ale bez przesady by wszystko skreślać z tego powodu. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.07.2023 o 15:21, Tyfon79 napisał:

Pełno jest enduraków z tego okresu na napędzie 2x10 z blatem 38T

Rozwiń  

2x10. Najlepszy, zdecydowanie najlepszy ogólnoużytkowy napęd MTB. Blat 38t może troszkę na wyrost. 36T blat i młynek 26T, do tego kaseta, na której łańcuch po prostu pracuje bez łaski a nie charczy i spada. I podjeżdżasz wszystko i, dojeżdżając asfaltem do miejscówek w te sławetne góry, po prostu cieszysz się jazdą a nie kręcisz jak głupi. A koszty eksploatacji, jakie przyjemme w porównaniu z kasetami i łańcuchami 12s...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.07.2023 o 07:15, Kettler napisał:

Z tą zmianą na 1x12 to sprawdź bo czasami nie jest tak prosto. Przerabiałem to na Canyonie Nerve okazało się, że Canyon nie produkował haka który umożliwiałby pozostanie przy QR i założenie przerzutki 12s.

Rozwiń  

Czyli nie do każdego haka pasuje przerzutka 12s? Możesz to szerzej wyjaśnić? Bo ja właśnie zamierzam wsadzić napęd SLX 12s do ramy z QR. Buduję koło na piaście pod QR i bębenek Mico Spline i nie przyszło mi do głowy, że może być jakiś problem z zamocowaniem przerzutki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z  racji tego, że emocjonalnie podchodzę do zakupów a ceny sa w tysiacach, napiszczie pls jak bezpiecznie kupić rower z przesyłka za pobraniem.
- czy jest możliwość otworzenia paczki w jakieś firmie?
- poprosić o dane sprzedawcy, jakiś nr ramy - dzwonił ktoś na policję ? Bez gadania sprawdzaja po numerze ?
- spisać jakaś umowe ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kupujesz używany od kogoś? Czy nowy? Jeśli używany, to jedynie na opinii o sprzedawcy możesz polegać chyba. Ja kupiłem tak za pobraniem swój rower. Od handlarza. Miał dobre opinie, odpowiedział na wszystkie moje pytania, a ja miałem po prostu szczęście. Paczkę otwarłem dopiero po przyjściu z roboty, bo inni wcześniej w domu przyjęli i płacili. A jeśli nowy ze sklepu, to chyba nie problem. Odnośnie do telefonu na policję, z całym szacunkiem dla tej instytucji, raczej nie będą mieć ogarniętego rejestru numerów skradzionych ram...

Edytowane przez KurczakNorris
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.07.2023 o 20:20, KurczakNorris napisał:

2x10. Najlepszy, zdecydowanie najlepszy ogólnoużytkowy napęd MTB. Blat 38t może troszkę na wyrost. 36T blat i młynek 26T, do tego kaseta, na której łańcuch po prostu pracuje bez łaski a nie charczy i spada. I podjeżdżasz wszystko i, dojeżdżając asfaltem do miejscówek w te sławetne góry, po prostu cieszysz się jazdą a nie kręcisz jak głupi. A koszty eksploatacji, jakie przyjemme w porównaniu z kasetami i łańcuchami 12s...

Rozwiń  

Problemem jest posądzam to dojeżdżanie, którego obecnie mało się stosuje. Problem drugi to to, że do ostrej rąbanki potrzeba jednak napinacza i bash'a do osłony przed przywaleniem w korbę. O ile to drugie też stosuje się przy 1x to nikt nie spowodował pozbycia się jak piszesz dość dużego blatu 38T na mniejsze typu 36 czy nawet 34T.  Dużo jednak osób wypakowuje rower z auta i sru do lasu. Doszły elektryki... A tak ogólnie popieram w więcej niż 100%. Ty czy ja to mniejszość mniejszości czyli nie liczymy się w ogólnym rozrachunku. Młodzi nawet nie kumają co to przednia przerzutka wiec nie ma co zawracać sobie głowę tłumaczeniem. Kto potrzebuje 2x i ma łeb na karku jak będzie chciał to nadal z 2x korzysta. Ja mam cały czas otwartą furtkę do powrotu do 2x. Nawet ramę mam zapasową pod wszystko co do tego jest potrzebne. Kultura pracy 1x, dźwięki jakie to czasem wydaje to jakaś kpina przynajmniej z mojej perspektywy czyli kogoś kto rypie podjazdy a nie jedzie w góry na wyciągi czy uprawia chód z rowerem obok. Oczywiście cały czas mowa o turystyce a nie zawodach.  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.07.2023 o 21:21, Miro1970 napisał:

Czyli nie do każdego haka pasuje przerzutka 12s? Możesz to szerzej wyjaśnić? Bo ja właśnie zamierzam wsadzić napęd SLX 12s do ramy z QR. Buduję koło na piaście pod QR i bębenek Mico Spline i nie przyszło mi do głowy, że może być jakiś problem z zamocowaniem przerzutki...

Rozwiń  

@Miro1970Problem polegał na tym, że hak do QR i przerzutki 10s był długi z bezpośrednim montażem bez elementu pośredniczącego/wspierającego. Przerzutka 12s umożliwia tylko montaż bezpośredni wiec potrzeba hak krótki którego Canyon do QR nie produkował. Podsumowując jeżeli masz miedzy przerzutką a hakiem dodatkowy element to będzie ok.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.07.2023 o 22:23, Tyfon79 napisał:

Problemem jest posądzam to dojeżdżanie, którego obecnie mało się stosuje.

Rozwiń  

@Tyfon79 heh dokładnie, no ja stosuje. Ad AM100S przyjemnie się zjeżdzało na kołach 2.4, pod górkę też spoko - ale jazda po prostym asfalcie - to muliło strasznie.
Jestem ogólnie zwolennikiem oszczędzania energii dlatego poszedłem w KTM Lycana 27,5,  13kg, kółka 2.25.
Nie wiem sztywne osie bo nie miałem takich - tutaj widzę jakby szybkozłącze, ale nie ma widelca w ramie  - anyway czy na kole 27,5 to jest tak odczuwalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.07.2023 o 21:40, jasmin napisał:

- poprosić o dane sprzedawcy, jakiś nr ramy - dzwonił ktoś na policję ? Bez gadania sprawdzaja po numerze ?

Rozwiń  

Musisz udać się na posterunek - osobiście, wraz z rowerem. Nawet jabyś już tam był, a rower zostawił w bagażniku, czy może przypięty gdzieś do stojaka, to też nie sprawdza. Musza mieć rower fizycznie dostępny przed soba (pewnie w razie "W" jakby się okazało ,że towar jest "ciepły" aby odrazu go zarekwirować).

Wiem to z doświadczenia, bo w zeszłym roku byłem, liczyłem ,że samo zdjęcie z numerem ramy wystarczy, niestety musiałem się cofać po rower i dopiero wtedy mi sprwadzili.

No ale też trzeba brać pod uwagę, że rower może nie być w ich rejestrze na moment sprawdzania, bo ktoś dopiero zgłosi kradzież w następnym tygodniu , miesiacu itp. 

p.s.

znajomy policjant też nie chciał mi sprwadzić na telefon. Powiedział ,że jakby wyszedł problem z legalnościa, a roweru nie będzie miał przed soba , to bedzie miał problemy.

Edytowane przez Enadxx
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jasmin kupiłeś tego KTM'a z linka? Jeśli tak, dobżeś zrobił. Koło 27'5 i 2'25 guma są spoko. Na pewno sporo lepsze, niż 26, mam osobiste porównanie. Sztywne osie ma, to bardzo dobrze. Na przodzie pewnie jest oś RockShox z  taką dźwignią do wkręcania, żeby robić to bez imbusa. Ja mam proste sztywne osie z przodu i z tyłu, wkręcam i wykręcam je swobodnie imbusem. Sztywne osie docenisz zwłaszcza ze względu na bezstresową współpracę tarcz hamulcowych z zaciskami: tarcza po zamontowaniu koła jest dokładnie w tej samej pozycji i klocki nie ocierają o nią. Brakiem boosta się nie przejmuj. Jeśli chcesz droppera, założysz sobie takiego z zewnętrznym prowadzeniem linki, to nie grzech przecież.

@Tyfon79 i Wszyscy na forum: nie jestem wrogiem 1xXX, sam mam to w swoim konwertowanym 27'5 i na tym da się jeździć. Ale kocham 2x10 Shimano ze sprzęgłem w swoim 29' i ani mi w głowie 1x12. Ale, jeśli kiedyś zbłądzę, to sobie założę. Tylko, po co?

Czego życzyłbym sobie i Wszystkim tu zgromadzonym: żeby producenci ram dawali wybór konsumentom, oferując możliwość montażu przedniej przerzutki w każdej ramie, którą wypuszczają. Nawet w fullach  byłoby to mile widziane. No i suport BSA, oby znów stał się obowiązującym standardem. Amen🙂

Edytowane przez KurczakNorris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.