jsq Napisano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2023 (edytowane) Hej Przepraszam, bo może temat był, ale w tej sekcji jest wątków co nie miara. Czekam właśnie na nowy rower, w którym tak, jak w wielu producent zamontował kompletne minimum - Shimano MT201. Moja waga to około 110kg więc całkiem nie mało. Na starym rowerze hamulce czasem pozostawiały do życzenia (mechaniczne tarczowe). Najprostsza i względnie niedroga byłaby wymiana samych klamek, tylko się zastanawiam, czy dałoby to realny "zysk"? Wolałbym na chwilę obecną zostawić resztę komponentów (tarcze., przewody, zaciski). Czy możecie podpowiedzieć, czy taka zmiana miałaby sens i czy byłaby możliwa (mam na myśli kompatybilność)? Np. na MT401 lub MT501? Czy trzeba jednak iść w większą wymianę (całościową)? Ewentualna wymiana przewodu wydaje mi się najbardziej problematyczna. Może się mylę? Edytowane 22 Czerwca 2023 przez jsq korekta modelu w tytule Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gaetano Napisano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Wymiana klamek to komfort jak masz serwo wave , przewodów to marginalny zysk, tarcz do zacisków na klocek szeroki to też marginalny zysk, samych klocków na inne też coś da. Ale najlepiej wymienić cały komplet. Można spróbować dać klamki lepsze i klocki. Ale jak nie będziesz zadowolony to i tak wymienisz później wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Najpewniejszym upgrejdem, a jednocześnie dość prostym jest zmiana tarcz na większe, w ramach możliwości ramy i widelca, nawet jeśli to ten sam model tarczy. Działa to dwojako - siła działa na większym ramieniu a do tego jest większa masa i powierzchnia na rozpraszanie ciepła. Druga możliwość to klocki, kolejna - zmiana przełożenia hydraulicznego przez wymianę zacisków albo klamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Swego czasu wymieniłem z przodu rt10 160 na rt30 180. Różnica minimalna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Ależ skąd, mechaniczna tarcza 180 bez najmniejszego problemu stawiała rower na koło przód przy 50 kmh, na tarczy 160 już nie... ja tam bym wymienił klocki na półmetale jako pierwszy step. Jak dalej będzie brakować mocy, to na przód założyłbym tarczę 180. Jeśli zjeżdżasz w górach także z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 24 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2023 To może zależy ile kto waży 😁. Ja 100 kg plus rower. Tej różnicy aż tak nie czułem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsq Napisano 27 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 (edytowane) No nic. Sprawdzę jak bedą się sprawowały te 201-ki i czy faktycznie nie bedą domagały do moich potrzeb i wagi. Co do wymiany samych klamek na mt501, to ten filmik widziałem. Tylko sprawa jest taka, że na allegro za 420 można obie klamki kupić (swoją drogą dlaczego prawa jest stówę droższa od lewej?). A można też cały nowy komplet z zaciskami deore mt6100 za około 550. Więc chyba się nie opłaca sama wymiana klamek. Tak mi się wydaje. Edytowane 27 Czerwca 2023 przez jsq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsq Napisano 27 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Dziś odbył się pierwszy test roweru, no i hamulce musiałem używać dwa na raz. Z jednym to tak nie pewnie. Nie hamował za mocno. Ale może coś tam się musi dotrzeć i coś trzeba będzie podregulować. Może też klocki inne? Także będę obserwował. Zastanawiam się nad realną różnicą przy lepszych, bo kicha byłoby wydać kasę i mieć np. +4,5% efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Jak masz nowe hamulce, to definitywnie muszą się dotrzeć. Ogólnie to benefity z inwestycji w heble możesz przybliżyć tak: Klocki: organiczne > półmetaliczne > metaliczne == ceramiczne. ALE klocki to jedna wielka loteria, bo nie ma w praktyce standardu i X jednego producenta to Y drugiego. Tarcze: _Rodzaj_ tarczy nie ma znaczenia - 20zł z ali jest tak samo dobre jak 200zł z hope. Jedyne znaczenie ma efektywna średnica tarczy. Bez wchodzenia w masturbację: Rozmiar w górę to 10% większa siła hamowania względem poprzedniego. Hamulce: Znaczenie ma tutaj przełożenie hydrauliczne hamulca gdzie czynnikiem jest tak klamka jak zacisk. Shimano ma, zdaje się, trzy rodzaje zacisków - z tłoczkiem 21mm ( MT200, 201, 400 ),. z tłoczkiem 22mm ( wyższe deore, slx, xt ) oraz czterotłoki które _chyba_ są tylko w jednej wersji. Znowu generalna zasada - poziom w górę to 10% więcej. Te bonusy to się przez siebie mnoży - tzn jeżeli "uciułasz" te 15% ekstra ze zmiany rodzaju klocków oraz 25% zmieniając tarczę na 203mm, to będziesz miał ok 45% mocniejszy hamulec. Zmień zacisk na czterotłoczkowy, to robi się z tego ok 75% więcej hamulca. Względem poczciwego MT201 na tarczy 160 Saint na tarczy 220 to jakieś dwa razy więcej hebla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisK Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Godzinę temu, jsq napisał: Dziś odbył się pierwszy test roweru, no i hamulce musiałem używać dwa na raz. A może napisz gdzie o co jeździsz? Bo wiesz do lasu w góry co innego trzeba a co innego na płaskie. No i tak hamulce muszą się dotrzeć na pewno. Te hamulce to siły powinny mieć dość pytanie czy twoje ręce mają jej dość bo kultura pracy tego jest zerowa. Jak wymieniać to inwestuj w porządne hamulce a nie pchaj się w lepienie z tego badziewia bo wydasz pięć razy. Albo Magury mt5 (broń boże Mt7 🤣) albo Hope... Te pierwsze są teraz do kupienia dość tanio w stosunku do tego co chciałeś brać do upgradu Te znam i wiem że nie będziesz mógł narzekać na brak mocy 🤣. Pytanie czy warto więc powiedz co jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Córeczka miała tarcze 180 i czterotłoczkowe Shimano - w każdych warunkach starczał jeden palec i to bez wysiłku (poza ekstremalnymi przypadkami typu kilometr zjazdu w pionie, gdy ciepło robiło swoje). Jak zepsuła klamkę i trzeba było coś na szybko, to kupiłem komplecik MT200 (tarcza została) - na tym nie była w stanie jeździć - cisnęła i rower tylko zwalniał (trasy na Mosornym) - a dziewczyna nie waży dużo. Możliwości wyboru hamulców są spore. Obecnie ma tarcze 200 i hamulce Code R - jeszcze więcej mocy i na razie bez oznak przegrzania. Zrezygnowaliśmy z zakupu MT7 Magury, bo producent pisze, że osoba poniżej 70kg nie jest w stanie ich prawidłowo dotrzeć - to coś dla ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisK Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Na mosornym to dość srogi test dla hamulca... Ciesz się że nie kupiłeś mt7 🤣🤣🤣. Walka z tymi klamkami mnie dobiła skończyło się gwarancją i wymianą i jest to częsty scenariusz. Ja mam mt5 i są w zasadzie bezobsługowe i nam poważny dylemat czy do nowego roweru dawać coś innego czy je przełożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.